کد خبر 152024
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۰

دبير انجمن خودروسازان ايران گفت: تا سال 1395 تمام خودروهاي قديمي از چرخه توليد صنعت خودرو ايران خارج خواهند شد.

به گزارش مشرق ، احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با ايسنا، در پاسخ به انتقاد كارشناسان از ادامه توليد برخي خودروهاي قديمي، اظهار كرد: طبق استراتژي صنعت خودرو، خودروسازان ملزم به از رده خارج كردن خودروهاي قديمي تا ابتداي سال 1395 هستند.

وي ادامه داد: طبق استراتژي مصوب شوراي سياست‌گذاري خودرو، از ابتداي سال 1395 ادامه توليد خودروهاي تحت ليسانسي كه بيش از هفت سال و خودروهاي برند داخلي كه بيش از 10 سال از شروع توليد آن‌ها گذشته باشد، ممنوع است.

دبير انجمن خودروسازان ايران افزود: بنابراين تا آن زمان برخي خودروها مانند پرايد مدل قديم و پژو 405 ديگر اساسا امكان توليد در ايران را نخواهند داشت.

نعمت‌بخش با بيان اينكه خودروسازان طبق برنامه‌ريزي انجام شده تيراژ توليد خودروهاي قديمي را به تدريج كاهش داده و تيراژ خودروهاي به‌روزتر را افزايش خواهند داد، تصريح كرد: البته ما نيز راضي به ادامه توليد برخي از خودروهاي قديمي نيستيم، اما بايد به اين نكته توجه كرد كه صنعت كشور به‌ويژه صنعت خودرو در شرايط خاصي است كه سرعت اجرايي شدن اهداف ياد شده را كاهش مي‌دهد.

پيش از اين برخي كارشناسان با انتقاد از ادامه توليد برخي خودروهاي قديمي در كشور پيشنهاد كرده بودند كه خودروسازان بزرگ تهديد كاهش توليد خودرو در كشور را به فرصتي براي از رده ‌خارج كردن خودروهاي قديمي و به جاي آن افزايش توليد خودروهاي به‌روز‌تر تبديل كنند.

به گفته كارشناسان، برخي از سواري‌هاي در حال توليد در دو خودروساز بزرگ كشور بيش از حد قديمي بوده و از رده خارج محسوب مي‌شوند. به عنوان مثال پلت‌فرم خودروهاي پژو 405 و پرايد مربوط به حداقل 20 سال پيش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یاسر ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    0 0
    با سلام بندهیک پراید 141 از طریق واسپاری ملت در تاریخ 1 /5 /91 به صورت لیزینگی ثبت نام کردم که قصد داشتم از طریق کار با ماشین اقصاط انرا بپردازم موعد تحویل حداکثر 45 روزه و شروع اقساط ان یک ماه بعد از تحویل اعلام شده بود اما الان چندین روز است که دفترچه اقساط من ارسال شده و اقساط ان هم از 20/6 شروع می شود ولی هنوز ماشین به من تحویل نشده و هر بار تماس میگیرم میگویند ماشین حاضر است اما پیش فاکتور و پلاک نشده و از من می خواهند اقساط را پرداخت کنم وگرنه جریمه میشوم اما من منبع درامدی برای پرداخت این اقساط ندارم و باید برای ماشینی که نگرفته ام قسط بدهم خواهشمندم این موضوع را منعکس نمایید و در صورت امکان از واسپاری ملت و سایپا پیگیری کنید
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    0 0
    بابا تو هم دلت خوشه ! مسئولین اصلا این دردها را نمی فهمند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس