کد خبر 1518658
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۸

به گزارش مشرق، کانال حرف حساب در ایتا مطلبی را با عنوان زندگی از این زمان شروع می‌شود را منتشر کرد که برگرفته از کتاب «جایگاه و معنی واسطه‌ی فیض» نوشته استاد اصغر طاهرزاده است:

در دعای ندبه می‌گویی: «اَیْنَ الْمُعَدُّ لِقَطْعِ دابِرِالظَّلَمَةِ، اَیْنَ الْمُنتَظَرُ لِاِقامَةِ الْاَمْتِ وَالْعِوَجِ» کجاست آن کسی که برای نابودی نسل ستمکاران پروریده شده است؟ کجاست آن منتظَرِ مورد انتظاری که عامل راست کردن هر انحراف و کجی است؟

شرایط مناسب برای زندگی صحیح و الهی، با حاکمیت ظالمان و فرهنگ‌های منحرف بسیار سخت و به‌واقع غیرممکن است، در شرایطی که ظالمان حاکم‌اند و فرهنگ‌های منحرف میدان‌دارند، نه‌تنها انسان‌ها شرایط مناسبی برای توجه به حقایق عالم قدس ندارند، بلکه هر روز گرفتار مسائل و مصائبی هستند که فرهنگ کفر و حاکم ظالم برای جامعه پدید می‌آورد، و یک لحظه افراد جامعه نمی‌توانند به فلسفه‌ی بودنِ خود بیندیشند.

درواقع زندگی از وقتی شروع می‌شود که امام زمان(عج) به صحنه‌ی حیات و فرهنگ بشر پای گذارند. چون در چنین شرایطی

اولاً: دلسوزترین انسان‌ها مسؤلیت امور مردم را به عهده دارند،

ثانیاً: با نوری که در قلب وجود مقدس امام عصر(عج) هست، افق روحی و قلبی بشر به سویی از عالم معنویت سوق داده می‌شود که همه‌ی حقیقت در آنجاست. در آن حالت است که بشر با یک حالت حضوری و به کمک هدایت‌های امام معصوم(ع) در عالم بقیة اللّهی به سر می‌برد و بر زمان و مکان حکومت می‌کند و در مقام اُنس با حق خواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    امام زمان بیاد اولین کارش قطع سر جانی هاست.
  • FR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    امام زمان هم موقعی ظهور میکنند که قلب انسان‌ها پاک و مطهر شده باشد و خود وجودی به کمال انسانیت رسیده باشد … افسوس که این مطالب را افرادی در طول زندگی بارها و بارها میخوانند و به کمال میرسند و عده کثیری فقط بدنیا می آیند و چشم بصیرت بسته از دنیا میروند …

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس