کد خبر 1515852
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
تل‌آویو یک یگان زرهی جدید در مرز مصر مستقر می‌کند

رژیم صهیونیستی قصد دارد برای کنترل هر چه بیشتر مرزهای فلسطین اشغالی و مصر، یک یگان زرهی جدید در این منطقه مستقر کند. این اقدام از تبعات عملیات استشهادی سرباز مصری است.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی که هنوز در شوک عملیات شهادت‌طلبانه سرباز مصری قرار دارد، این بار تصمیم گرفته است یک یگان نظامی جدید در مرزهای مشترک فلسطین اشغالی و مصر مستقر کند.

وب‌سایت صهیونیستی «واللا» خبر داد که ارتش صهیونیستی به‌دنبال جذب یک هنگ از سربازان زن در لشکر مرزبانی است تا بتواند کنترل مرزها را بیش از پیش، در دست داشته باشد. این برای نخستین بار است که صهیونیستها دست به چنین اقدامی زده‌اند.

این پایگاه خبری گزارش داد، ارتش صهیونیستی در حال آماده‌سازی یک گروهان زرهی به فرماندهی یک زن است و همچنین دو لشکر زرهی را در این منطقه مستقر خواهد کرد که متشکل از ۴۸ نظامی زن و هفت سرباز بخش فنی خواهد بود. این سربازان هم اکنون در مرزهای فلسطین و مصر مشغول به فعالیت هستند.

پس از اتمام دوره آموزشی، نخستین گروهان از نیروهای زرهی ایجاد خواهد شد. در همین راستا، برای جذب نیرو و تشکیل یگان ۶۶۹ در مرزهای مصر فراخوان داده خواهد شد. این لشکر زرهی در کنار سربازان زنی فعالیت خواهند کرد که طی هفته جاری، جذب خواهند شد. بدین ترتیب برای نخستین بار، گروهان زرهی زنان در ارتش صهیونیستی تشکیل خواهد شد.

این اقدامات از تبعات عملیات «محمد صلاح» سرباز شهید مصری است که در خرداد ماه گذشته، عملیات بی‌سابقه‌ای انجام داد و با نفوذ به مرزهای فلسطین اشغالی ۳ نظامی صهیونیست را در نزدیکی گذرگاه مرزی العوجه به هلاکت رساند. این فرد نزد مردم مصر، محبوبیت بالایی دارد و از وی تحت عنوان «سلیمان خاطر جدید» یاد می‌کنند.

سلیمان خاطر هم سربازی مصری بود که در۵ اکتبر ۱۹۸۵، پنج نظامی صهیونیست را کشته و هفت نفر دیگر را مجروح کرد؛ نیروهای رژیم اشغالگر قصد دور زدن پاسگاه مرزبانی او را داشتند که با مقاومت جانانه‌اش مواجه شدند. او بعد از ممانعتش از پیش‌روی صهیونیست‌ها، تسلیم مقامات مصری شد.

ایمن حسن هم یک سرباز مصری بود که در ۵ نوامبر ۱۹۹۰ عملیات قابل توجه دیگری موسوم به عملیات "راس النقب" را در منطقه مرزی مصر و اسرائیل انجام داد. حسن ۲۱ اسرائیلی را هدف قرار داد و به هلاکت رساند. او حتی حدود ۲۰ اسرائیلی دیگر از جمله یک مقام ارشد مسئول تامین امنیت راکتور هسته‌ای دیمونا و افسران ارشد اسرائیلی در فرودگاه نظامی النقب را زخمی کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 3
    مصر تنها کشوری است که در مقابل اسرائیل مردانه جنگیده وخون داده وهزینه کرده وتنها کشور غیرتمندی که می توان به او امید بست که غده سرطانی اسرائیل را از پیکره جهان اسلام برکند همین کشور غیرتمند وقهرمان مصر است. درود خدا بر روح قدرتمند وباغیرت جمال عبدالناصر.
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 3
    کشور مصر قهرمان که شیر جهان اسلام است و قهرمانان ضد یهود سرزمین وحی وعربستان که مثل شیر در کمین شما یهودیان کودک کش هستند با کینه هفتاد ساله از یهود. به خدای محمد وعلی ع در فلسطین مردان غیرتمند عرب یک یهودی را زنده نخواهند گذاشت‌ وشما یهودیان جنایتکار فرار کرده از دست هیتلر را مثل گوسفند ضبح خواند کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس