کی‌یف: در اجلاس جده درباره مفاد «فرمول صلح» زلنسکی اجماع نبود

رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین اذعان کرد که شرکت‌کنندگان در اجلاس جده جهت حل‌وفصل جنگ اوکراین، با تمام بندهای به اصطلاح «فرمول صلح» کی‌یف موافق نبودند.

به گزارش مشرق، آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین با اشاره به اجلاسی که به میزبانی عربستان سعودی جهت حل‌وفصل جنگ اوکراین برگزار شد، اذعان کرد که همه شرکت‌کنندگان در این اجلاس با تمام مفاد به اصطلاح فرمول صلح ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور موافق نبوده‌اند.

یرماک گفت: اگر همه کشورها می‌گفتند که «بله، با همه چیز موافقیم», آنگاه می‌توانستیم تا پایان ماه یک «اجلاس صلح» برگزار کنیم.

وی افزود: بندهایی وجود داشت که با هیچ مخالفتی روبه‌رو نشد، اما بندهایی دیگری هم بود که هنوز مباحثات بر سر آنها ادامه دارد.

مقام ارشد اوکراینی همچنین به طور مشخص به مساله دریافت غرامت از مسکو بابت خسارات ناشی از جنگ، به عنوان یکی از بخش‌های «طرح صلح» کی‌یف اشاره کرد که در اجلاس جده روی آن اجماع نبوده است.

گفت‌وگو و مذاکرات درباره جنگ اوکراین با حضور هیئت‌های دیپلماتیک بیش از ۳۰ کشور جهان، پنجم و ششم آگوست به میزبانی جده عربستان سعودی برگزار شد.

براساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، هیئت اعزامی اوکراین به منظور توافق با طرح‌ صلح زلنسکی، هیچ فشاری به هیئت‌های سایر کشورها وارد نکرد. در این بین، به نوشته DPA، عربستان سعودی و تعدادی از کشورها در این اجلاس، طرح صلح پیشنهادی خود با مفادی از جمله آتش‌بس، تبادل زندانیان، حفظ تمامیت ارضی اوکراین و آغاز مذاکرات صلح با میانجی‌گری سازمان ملل متحد را پیش بردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سجاد عمیرو IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    یعنی اجماع نبود که روسیه متجاوز هست؟ عجب. ما فکر کردیم همه دنیا مثل ارباب ما (آمریکای قوم لوط) روی این مساله اجماع دارند.
  • عمیر IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    شعار هر بهائی بیوطن مثل من، درود بر هر اوکراینی. در اسراحتگاه بیت العدل معتکفم و تا پیروزی قطعی اوکراین بیرون نخواهم آمد و از اینجا دعا میکنم💛💙☠💀 تکلیف جده را هم معلوم میکنم
  • عمیر IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    هرچی کیف بگه حتمن یه حکمتی توشه زنده باد زلنسکی ! 💛💙
  • عمیر IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    هکرهای کره شمالی به بزرگترین تأسیسات سازنده موشک در روسیه حمله کردن 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 #زنده باد اوکراین 💛💙
  • عمیر IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    محوریت گفتگو درباره تروریستای روسی بود که قرار بود کریمه رو بدن به روسیاه ولی اوکراین و شیربچه هاش زیربار نرفتن و هنوز مقاوم وایستادن # زنده باد اوکراین 💛💙
  • عمیر IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    خدا ازت نگذره پوتین سرطانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس