حضور مردم در انتخابات تضمین کننده موفقیت کشور است

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت حضور مردم در پای صندوق‌های رای یکی از نمادهای مهم مشارکت، دانست و گفت: این حضور می‌تواند در حوزه معنویت، اقتصاد، بین‌الملل موجب موفقیت نظام و کشور شود. 

به گزارش مشرق، محمدسعید احدیان شامگاه یکشنبه ۱۵ مرداد در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به بسترهای مورد نیاز برای مشارکت گسترده در انتخابات گفت: مفاهیم مشارکت و رقابت اهمیت بیشتری در حوزه رسانه دارد.

وی با اشاره به اینکه حضور جریان‌های مختلف در انتخابات می‌تواند کمک کننده باشد، گفت: باید فضاهای برابر و عادلانه برای گفت‌وگوهای تعاملی و شفاف در موضوعات مهم جامعه و مردم ایجاد و دیدگاه‌های نامزدها مشخص‌تر شود.

احدیان روشن‌تر شدن فضای انتخابات را از محاسن پیش‌ ثبت‌نام‌ها در این دوره از انتخابات مجلس دانست و گفت: این موضوع امکان ایجاد گفت‌وگو در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را فراهم می‌کند و مردم هم متوجه می‌شوند که هر جریان سیاسی چه دیدگاهی دارد.

به گفته احدیان، پس از روشن‌تر شدن فضا می‌توان گروه‌ها را راحت‌تر دسته‌بندی کرد و فضای گفت‌وگوی عادلانه را شکل داد.

این فعال سیاسی مفهوم احساس امید برای تاثیرگذاری رای را از موضوعات اصلی در حوزه مشارکت، اعلام و تصریح کرد: این حوزه صرفا حوزه رقابت نیست.

احدیان درباره سیاست‌های کلی ابلاغی انتخابات پیرامون بهره برداری عادلانه نامزدها از صداوسیما گفت: باید دسته‌بندی‌ها روشن شده و به جریان‌های سیاسی فرصت برابر داده شود اما غیر شفاف بودن جریان‌های سیاسی و ساختار ژله‌ای‌ این جریان‌ها در انتخابات مجلس کار را دشوار می‌کند اما باید فضای گفت‌وگو را ایجاد کرد.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به نحوه تبلیغات در رسانه با این شرایط گفت: در حوزه انتخابات مجلس با توجه به بالا بودن حوزه‌های انتخاباتی و نامزدها، رسانه‌های بی‌طرف کار دشواری دارند و مجبوریم به صورت جریانی وارد تبلیغات شویم و مستقلین را هم به عنوان یک جریان سیاسی در نظر بگیریم.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت دلیل تأکید رهبری بر اهمیت مشارکت را اینگونه توضیح داد: جمهوری اسلامی بدون مردم معنا ندارد و مردم ساختار جمهوری اسلامی را حفظ کرده و رشد می‌دهند.

وی افزود: مشارکت مهمترین نماد حضور مردم است و جریان‌های سیاسی معتقد به نظام فارغ از رقابت باید دغدغه مشارکت داشته باشند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: حضور مردم در پای صندوق‌های رای به عنوان یکی از نمادهای مهم مشارکت، می‌تواند در حوزه معنویت، اقتصاد، بین‌الملل موجب موفقیت نظام شود.

وی گفت: مردم در کنار مفهوم خداباوری، همه نظام جمهوری اسلامی هستند و باید همه مردم با سلایق مختلف وارد انتخابات شده و فضای رقابت واقعی ایجاد کنند تا مشارکت به وجود آید.

احدیان در ارزیابی نگرانی گروه‌های مختلف درباره بالا بودن میزان مشارکت، توضیح داد: مشارکت بالای مردم برای برخی ضرر سیاسی دارد. برخی از گروه‌های معاند، مخالف مشارکت و درپی تحریم انتخابات بوده و با دروغ، شایعه و بهانه‌هایی از قبیل رقابتی نبودن فضا و تقلب درصدد ناامیدی مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان سیاسی یا تخصصی بودن نهاد مجلس را از هم تفکیک کرد، گفت: برآیند مجلس باید ترکیبی از تخصص و سیاست باشد.

احدیان درباره فرایند تایید صلاحیت‌ها با توجه به قانون جدید انتخابات و پیش‌ثبت‌نام‌ها گفت: در دوره‌های گذشته با توجه به مدت زمان کمی که شورای نگهبان در اختیار داشت احراز همه صلاحیت‌ها با توجه به حجم ثبت‌نام‌ها ممکن نبود.

وی افزود: پیش‌ثبت‌نام‌ها برای رفع این موضوع طراحی شده و شورای نگهبان فرصت کافی برای احراز صلاحیت دارد و کسانی که پیش از این به دلیل کمبود زمان احراز صلاحیت نشدند، نباید ناامید شده و تجربه قبلی را مدنظر قرار دهند.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت درباره برنامه دعوت از نخبگان از سوی این تشکل هم گفت: در حوزه تشخیص نخبگان ورود کردیم، در دوره قبل هم این اتفاق افتاد، گرچه جوانگرایی روی داد اما شایسته‌گزینی کم‌رنگ بود.

وی شجاعت در تصمیم‌گیری را از ویژگی‌های اصلی کارگزاران نظام به ویژه در مجلس دانست و گفت: نماینده نباید تحت تاثیر هجمه‌های دشمن قرار گیرد.

این فعال سیاسی عدم وامداری به گروه‌های ثروت را شاخص مهم دیگر ارزیابی کرد.

وی افشاگری، اصلاح ساختارهای فسادزا، شفافیت، مردمی کردن مبارزه با فساد و مبارزه با مفسد را از سطوح اصلی فسادستیزی ارزیابی کرد و افزود: فساد مانع تصمیمات درست است و مجلسی می‌تواند تصمیمات درست بگیرد که فسادستیز باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 0
    شرمنده ولی تا وقتی تغییرات اساسی در تنظیمات کشور رو نبینم دیگه رای نمی دم نمیشه که یه عده دائم در حال بهره بردن از کشور باشند و بقیه مردم برده آنها
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 0
    قصه تعریف می کنی ببم جان؟ یکم سوادت را بالا ببر مطالعه کن ببین موضوعات روز ایران و جهان چیه. آره پسر خوب این حرف هایی که زدی مال بیست سال قبل بود .
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 0
    شوخی میکنید دیگه؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس