تخلیه اضطراری اتباع ترکمن از روسیه در پی افزایش حملات پهپادی اوکراین

در پی افزایش حملات پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه از جمله «مسکو»، مقامات ترکمنستان در حال تدارک تخلیه اضطراری شهروندان خود از این کشور هستند.

به گزارش مشرق، مقامات ترکمنستان در پی افزایش حملات پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه از جمله شهر «مسکو» قصد دارند شهروندان خود از جمله دانشجویان و مهاجران کاری را به ترکمنستان بازگردانند.

بنابر گزارش برخی رسانه‌های ترکمن، در ۲۹ ژوئیه (۷ مرداد ماه) هیئتی شامل ۱۰ نفر از افسران وزارت امنیت ملی و ۱۵ نفر از کارمندان وزارت کشور ترکمنستان از طریق دریا وارد بندر «آستاراخان» روسیه شده تا شهروندان خود را که در مناطقی که از سوی اوکراین بمباران می‌شوند متقاعد سازند موقتا به کشور خود بازگردند یا به مناطق امن‌تر نقل مکان کنند. البته تعدادی از مقامات امنیتی و دیپلمات‌های ترکمن که وارد آستاراخان شده‌اند، به سفارت ترکمنستان در «مسکو» رفته‌اند.

براساس برنامه وزارت کشور ترکمنستان، کسانی که می‌خواهند به وطن خود بازگردند نخست با ماشین به «آستاراخان» و سپس با دو کشتی به «ترکمن‌باشی» و از آنجا به صورت رایگان با هواپیما و قطار به محل سکونت دائم خود منتقل خواهند شد.

طبق اعلام شرکت هواپیمایی ترکمنستان، در حال حاضر به دلیل وضعیت هوایی نامناسب، خطوط هوایی این کشور پروازهای خود را به «مسکو» و بالعکس متوقف کرده و به جای آن به شهر «کازان» می‌روند.

لازم به ذکر است که در ۳۰ ژوئیه (۸ مردادماه) و ۱ آگوست (۱۰ مردادماه) هواپیماهای بدون سرنشین اوکراین به مسکو حمله کرده که در نتیجه این حملات، برج‌های «مسکو سیتی» آسیب دیدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس