نقد علی

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: مجازات اولیه برای بی حجابی ۶ الی ۲۴ میلیون جریمه نقدی است.

به گزارش مشرق، محمد تقی نقد علی عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: با توجه به اینکه بخش فرهنگی لایحه چکیده‌ای از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی است ما فقط می‌خواستیم که جرایم لازم را تعیین کنیم ولی در نهایت وظایف دستگاه‌ها هم مشخص شد و اقدامات زیادی برای جرایم و مجازات انجام شده است. این لایحه مصوبه کمیسیون قضائی نیست، امر به معروف و نهی از منکر در این لایحه صرفاً امر و نهی نرم دیده و مراحل بعدی را ندیده مورد انتقاد و نگرانی دلواپسان شده است.

وی در ادامه بیان کرد: اساس واگذاری جریمه کردن بی حجابان به عنوان تخلف و صدور جریمه توسط فراجا مورد انتقاد من و حتی مورد انتقاد مرکز پژوهش‌های مجلس است و باید این وظیفه بر عهده قوه قضائیه باشد.

وی گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد بی حجابان با برخورد اولیه عقب نشینی می‌کنند. بین بد پوششی، کشف حجاب و برهنگی، موارد سازماندهی شده، سلبریتی ها، بی حجابی در وسایل نقلیه و … در لایحه تفاوت گذاشته ایم و بین ۶ الی ۲۴ میلیون جرایم اولیه بی حجابی است ولی جریمه هجمه بر علیه حجاب، تبلیغ علیه حجاب، تبلیغ بی حجابی توسط سلبریتی ها خیلی سنگین‌تر است. این جریمه ۶ الی ۲۴ میلیونی خیلی ناچیز و برای کسانی است که هیچ گونه عنادی ندارند و وابسته به گروه‌های ساماندهی شده نیستند.

نقد علی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه مجازات اولیه برای بی حجابی ۶ الی ۲۴ میلیون جریمه نقدی است افزود: حبس و بازداشت سریع برای کسانی که به شکل هدفمند در مقابل حجاب می‌ایستند در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    8 1
    به فکر ساختن زندان زنان هم باشید . با این وضع بسیاری از کسانی که توانایی پرداخت جریمه را ندارند لاجرم راهی زندان خواهند شد
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    5 0
    بیخیال بابا
  • پری مجرد44 ساله IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    1 3
    قوه قضائیه و دولت رئیسی و مجلس شورای اسلامی سوراخ دعا را گم کرده اند. و آب در هاون می کوبند. آبشخور بی حجابی امروز عملکرد 8 ساله دولت روحانی است اگر می خواهید جامعه باحجاب شود شیخ بنفش و باند تبهکارش را در ملاعام به دار کشید.
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    2 1
    خودمان هم می دانیم اگر تاثیر داشته باشد در خفا مردم آن می کنند که شرط ادب و شرع نیست اینها نتیجه ناکارآمدی مدیران است و باید اینها را برای حیف ومیل اموال عمومی اگر اعدام نه حبس ابد کرد. خانه از پای بس ویران است خواجه در غم نقش ایوان است
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    8 13
    برای ممنوعیت ماهواره و .... هم قانون داریم اجرا میشه ؟نه چرا؟چون عرف شده و قانونش دیگه قابل اجرانیست؟چرا با گذاشتن قانون هایی که جامعه پذیری و قابلیت اجرا نداره هم قانون رو تضعیف میکنید هم نهاد قانون گذاری رو بی اعتبار هم برای ضابطین و قوه قضاییه درد سر درست میکنید.هم جامعه رو تا یه مدتی دچار تنش و التهاب میکنید. هم اینکه با این قانون اشخاصی که دین دارن و برای احترام به عقایدشون حجاب سر کرده اند رو زیر سوال میبرید.کلا این قانونتون و اجراش به نظرم موجب وهن خود حجاب و اشخاص با حجابه و حتی خود اسلام و قانون جمهوری اسلامیه.
  • فرهاد IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    14 0
    مجازات لواط مسعولان چقدر است
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      0 2
      مجازات نمیخواد ،میندازیمشون تو دامن قماش زن زندگی آزادی تا ازش بت بسازن و به عنوان قهرمان ززآ و نافرمانی مدنی و آزادی عقیده به دنیا معرفیش کنند.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    14 0
    20 میلیون جریمه بشم تمام چراغ های شهر رو میشکنم و 2 میلیارد به شهرداری خسارت میزنم
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      0 2
      وقتی افتادی توی زندون چی؟!باز چی میشکونی؟!
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    3 0
    تومن یا ریال؟!
  • وطن پرست DE ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 4
    ۶ میلیون که جریمه نیست. مخصوصا برای پولدارها. فکر کردید رقم رو عوض کنید ماجرا حل می شه!!! بعدشم چرا این قدر فاصله زیاده: به قاضی پول بدن ۶ میلیون می بره پول ندن ۲۴ میلیون؟ مسخره کردید با قانون گذاشتنتون.
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    1 4
    اجرا که نمی کنید بیخود شعار ندید دم انتخابات
  • حسین IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    10 2
    ۶ تا ۲۴ میلیون برای شما مفت خور ها ناچیزه ،شما ها در حسابهای بانکی خودتون صد ها میلیارد تومن دارید و مثل ابله ها فکر میکنید مردم بیچاره هم از این پولهای مفت دارند،خداوند شر شما موجودات مفت خور رو از سر مردم کم کنه.
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      0 9
      حیف اسم حسین. مردم بیچاره بی حجاب نیستد . مفتخورها و حرامخورهایی چون تو و امثال تو بی حجابی و یا حامی بی حجابی می شوند. پس پولشو هم باید بدن.
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    6 0
    کاش حال مردم را درک می‌کردیم و می‌دانستیم گرسنگی وفقر خیلی بیشتر از بی‌حجابی به ایمان، شبیخون می‌زند. کاش دریادمان می‌ماند که امیرایمان ومؤمنین، علی (ع) که فقررا موت اکبرمی‌خواند هرگزعنوانی چنین را برای گناهان دیگر به کار نبرده است نامه امام به مالک را بخوانیم و پند گیریم. بخوانند مسئولان ودرس بگیرند تا وقتی سفره مردم آباد ومعیشت‌شان برقراروزندگی شان آرام نباشد، فقط از حجاب گفتن مثل کاغذ دیوارئی خواهد بود که اگرهم بردیوارزندگی بچسبد، به اندک زمانی به هم خواهد ریخت .مجلسیان محترم دنبال تصویب لایحه مجازات برای غارتگران بیت المال واختلاسگران ورانتخواران ووووباشید دوتارمورا برای خود تان مشغولیت نکنیدجایگاه مجلس بالاتر ازاین مسایل هست
    • رضا IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      0 5
      درس دین نده اونایی که دوست دارن لخت بشن بیشترشون دردنون ندارن اتفاقا وضع مالیشون هم خیلی خوبه
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 2
    این مبلغ با تورم کم کم پول خورد میشه و مثل خیلی قانون های کشور به درد نخور
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    1 2
    بخدا کم است من پیشنهاد می کنم شما توی یک ویترین توی زندان یا بازداشتگاه بشین زنان متخلف تشریف بیارند شما را ببینند همان بزرگترین مجازات است. اینجوری مشکل پوشش هم حل می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس