کد خبر 1511809
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰

به گزارش مشرق، یکی از فعالان رسانه ای با انتشار نموداری در صفحه توئیتر نوشت:

بعد از خروج آمریکا از برجام صادرات نفت ایران به جای بازگشت به یک میلیون بشکه سابق به حدود صفر رسید. برخلاف ادعای برجامیون این افت شدید ربطی به کرونا نداشت و قبل از آن رخ داد، و دلیل آن هزینه برجام در نابودی زیرساخت دور زدن تحریم و تخریب رابطه با چین بود.

۵ دروغ نفتی برجامیون

برجامیون ادعا می‌کنند، جهش فروش نفت ایران به دلیل روی کار آمدن بایدن و تغییر سیاست دولت وی است درحالیکه؛ طبق نمودار، این روند از دوره ترامپ آغاز شده و میزان صادرات از ۲۵۰ به ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده بود.

در نتیجه تحریم نفتی خارج از اراده دولت آمریکا تضعیف شده.

برجامیون ادعا می‌کنند، رسیدن درآمد نفتی ایران در دولت سیزدهم به سال اول اجرای برجام صرفا به دلیل افزایش قیمت جهانی نفته درحالیکه؛ طبق نمودار، رقم صادرات نفت در دولت فعلی از حدود ۰.۶ به ۱.۶ میلیون بشکه جهش یافته وگرنه درآمد نفتی کمتر از نصف بود.

برجامیون ادعا می‌کنند بعد از جنگ اوکراین، روسیه بازار نفت ایران در چین را تصاحب کرده درحالیکه؛ طبق نمودار، صادرات نفت ایران نه تنها کاهش نیافته بلکه بیشتر نیز شده و از حدود ۰.۹ به ۱.۶ میلیون بشکه در ماه می ۲۰۲۳ رسیده.

برخلاف ادعای برجامیون، دولت بایدن از ژوئن سال قبل تحریم‌های ماهانه دقیقی را بر شبکه فروش نفت ایران اعمال کرده. همچنین با مصادره نفتکش‌های ایران تلاش می‌کند جلوی افزایش صادرات را بگیرد ولی موفق نشده.

به بیان ساده، آمریکا «نمی‌تواند» اثرگذاری تحریم را حفظ کند نه اینکه نخواهد!

۵ دروغ نفتی برجامیون

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شریفی IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    2 4
    شما ها نجومی بگیران بیسواد که راست میگید.وای و لعنت خدا بر دروغگو.
  • علی IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    1 6
    دروغ های بورسی خودمان چه؟
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    1 4
    هر دولتی که میاد روی دولت قبلی را سفید می کند
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      6 0
      راست میگی سفید کرده، از نوع مواجهه با کروناو واکسن آن و فروش نفت و پرداخت بدهی ها و تا بحث دریاچه ارومیه .... چقدر آخه شما!!!!!!!!!!
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    3 2
    برجامیون هم لنگه شما اقتصاد ویران دستوری را با این چیزا توجیه نکنین!
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    0 0
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن کار به اینجا نمی کشید جناب ضرغامی
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    0 3
    نفت رو با چه قیمتی میفروشید
  • سید IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    5 0
    برجامیون چاره ای جز بزک کردن برجام ندارند چرا که خوب می دانند نابود شدن برجام نتیجه اش برفنا رفتن فرقه ضاله اصلاح طلبان تهوع آور برای همیشه است!!!
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      0 2
      من احمق تر از تو ندیدم سید
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    0 4
    اگر برجام نبود رابطه باچین وروسیه هم نبود
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      3 0
      راست میگی ... فقط نمیدانم چرا بعد از عوض شدن دولت بحث واکسن و شانگهای و ... روی روال خود قرار گرفت
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    1 1
    تحریم چیزی است خود ساخته دولتمردان خودمان. نمی دانم چرا در خبرگزاری مشرق مدام می خواهند القا کنند که تحریم ساخته و پرداخته امریکاست!؟ امریکا تنها می تواند بر روی جریان دلار کنترل داشته باشد و کافیست شما با ارز دیگر یا چیزهای گرانبهای دیگر مثل طلا، نقره و ... و هر کالای مورد نیاز دیگر معامله کنی و هیچ کس هم از معامله با شما پا پس نمی کشد مگر چند کشور تحت نفوذ شدید امریکا. اثبات این ادعا آسان است. برگردید به دستور العمل های دولت روحانی که مثلا ورود طلا را ممنوع کرده بود؟! که دولت رئیسی تا حدودی این ممنوعیت را رفع کرد که البته هنوز هم جا دارد . می بینید که تحریم خود ساخته دولتمردان خودمان است. امریکا خط می دهد و اینطرف برخی مشتاقانه اجرا می کنند. البته برخی همراهی نمی کنند فقط خیلی تنبل و بی ایمانند. مثلا می گویند داروی بیماریهای پروانه ای را تحریم کرده اند!! مگر ما چند ده تا بیمار پروانه ای داریم؟ اگر مسئول تامین این دارو ذره ای ایمان داشت به راحتی آن را هم وارد می کرد. نمی دهند باشد راه می افتاد و میرفت مخفیانه با چند کشوری که با ما رابطه خوبی دارند صحبت می کرد تا هر کدام مقداری به نام خودشان اضافه سفارش بدهند و یا اصلا در آن کشورها شرکت سوری ثبت می کرد و هر جوری بود نمی گذاشت این طفل معصوم ها زجر بکشند. در اینجا باز مثال واکسن کرونا را باید زد. پس می بینید آنکه ما را تحریم« ظالمانه » کرده برخی مسئولین بی ایمان خودمان هستند وگرنه که امریکا که دشمن است و از او نباید انتظار رحم و مروت داشت.
  • FR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    1 0
    این عاشقان دمکرات های امریکایی که در عین حال ضد انقلاب هم هستند خوبه یادشون بیاد که انقلاب ایران زمان دموکرات‌ها اتفاق افتاد و شاه با خفت آواره جهان شد
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    0 4
    کاش این دروغ هایی که میگین راست بود
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      2 0
      کاش کور نبودید تا واقعیت را ببینید!!!! چون تا بینا نباشید هر راستی را هم دروغ می‌فهید
  • علی IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    1 0
    غربگرایان یک دهه اقتصاد ایران را با توهم. رابطه با غرب سوزاندن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس