کد خبر 1510685
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
یک افسر ارتش ترکیه در شمال عراق کشته شد

وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن یک افسر نظامی خود در پی انفجاری در شمال عراق خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع ترکیه امروز (شنبه) خبر داد که یک افسر نظامی ارتش این کشور روز گذشته (جمعه) بر اثر انفجار در شمال عراق به شدت زخمی شد و امروز در بیمارستان جان داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، این نظامی ترکیه با درجه گروهبانی در منطقه عملیاتی «پنجه قفل»، مجروح و سپس با بالگرد به بیمارستان منتقل شده بود.

ترکیه در ۲۸ فروردین سال گذشته عملیات موسوم به «پنجه قفل» را در کوههای شمال عراق علیه پ.ک.ک آغاز کرد. این عملیات در دهم دی ۱۴۰۱ نیز به پایان رسید، اما همچنان حملات گاه و بیگاه هوایی و زمینی و عملیات‌های امنیتی ترکیه ادامه دارد.

مناطق «متینا»، «الزاب»، و «افشین» (باسیان شمالی) که در استان‌های دهوک و کرکوک واقع شده است، مناطق عملیاتی «پنجه قفل» محسوب می‌شوند و طی سال‌های گذشته شاهد درگیری شدید ارتش ترکیه با شبه‌نظامیان پ.ک.ک است.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه دیگری اعلام کرد که پنج عضو پ.ک.ک طی حملات هوایی در منطقه «متینا» در شمال عراق کشته شده‌اند. این وزارتخانه روز گذشته نیز از حمله هوایی به همین منطقه و کشته شدن سه عضو پ.ک.ک خبر داده بود.

حضور نظامی ترکیه در شمال عراق طی سال‌های گذشته موجب تنش روابط بغداد و آنکارا شده است. ترکیه در سال‌های اخیر در چارچوب مجموعه‌ای از حملاتی که علیه پ.ک.ک انجام داده، ده‌ها پایگاه و مقر نظامی در منطقه کردستان عراق ایجاد کرده است، به طوریکه طی یک سال گذشته ۲۷ پایگاه و مقر جدید در شمال عراق دایر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    6 4
    خدابیامرزتش.
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      4 4
      اِلهی آمین.
    • خراسانی IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      5 3
      خدا متجاوزان را می آمرزد ؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 1
    لعنت به روح کثیفش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس