حمایت مردم عراق از اقدام دولت السودانی در اخراج سفیر سوئد + فیلم

مردم عراق در حمایت از اقدام دولت این کشور مبنی بر اخراج سفیر سوئد و قطع روابط دیپلماتیک با استکلهم در برخی شهرهای عراق به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش مشرق، مردم عراق با تجمع در میدان التحریر بغداد ضمن حمایت از اقدام دولت عراق در اخراج سفیر سوئد و قطع روابط دیپلماتیک با این کشور اروپایی که در واکنش به اقدام مجدد سوئد در صدور مجوز برای اهانت به قرآن کریم و پرچم این کشور انجام شد، شعارهایی علیه دولت آمریکا سر دادند.

شرکت کنندگان در این تجمع در حالیکه قرآن به دست داشتند با سردادن شعار «الله اکبر - آمریکا شیطان اکبر» انزجار خود را از سیاست‌های دولت آمریکا در عراق و کشورهای منطقه نشان دادند.

ایالات متحده آمریکا امروز پنجشنبه با بی توجهی به اقدام پلیس سوئد در صدور مجوز برای اهانت به قرآن کریم و بی احترامی به پرچم عراق در استکهلم، حمله معترضان به سفارت سوئد در بغداد را به شدت محکوم کرد.

همچنین مردم عراق در دیگر شهرهای این کشور از جمله نجف اشرف، الکاظمیه و کربلا با برگزاری تجمع‌های مشابه و تظاهرات خیابانی ضمن اعلام حمایت از تصمیم دولت برای اخراج سفیر سوئد و قطع روابط با این کشور، تاکید کردند که اقدام پلیس سوئد در هدف قراردادن اسلام و مقدسات مسلمانان یک اقدام عمدی و هدفمند است.

پلیس سوئدیروز گذشته در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

در اعتراض به اقدام پلیس سوئد مبنی بر صدور مجوز برای اهانت به قرآن کریم و پرچم عراق، صدها معترض سحرگاه امروز پنجشنبه به سفارت سوئد در مرکز بغداد یورش بردند و با بالا رفتن از دیوارهای سفارت، آن را به آتش کشیدند.

در این پیوند، «سلون مومیکا» در ساعات اولیه امروز به وقت محلی، بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

در واکنش به این اقدام، دولت عراق با برگزاری یک نشست اضطراری با صدور بیانیه‌ای رسمی از جسیکا سواردستروم سفیر سوئد در بغداد خواست تا خاک این کشور را ترک کند.

نخست وزیر عراق همچنین از وزارت امور خارجه این کشور خواست تا هرچه سریع تر کاردار سفارت عراق در استکهلم را به بغداد بازگرداند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • وحید IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    4 1
    کاش ایران هم عرضه داشت سفیر سوئد رو اخراج می کرد
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    ما هم فقط نگاه کنیم با این دولت و وزارت خارجه بیعرضه وفشل.
  • ایران قوی IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    این که قران و اتیش زده عراقی بوده ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس