کد خبر 1508762
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
حوادث

هانا دختر ۸ساله به طرز مشکوکی پس از سقوط از پله‌های خانه‌شان در کام مرگ فرو رفت، البته این ادعای ناپدری اوست و آثار تنبیه روی بدن دخترک نشان می‌دهد که سرنوشت سیاهی داشته است.

به گزارش مشرق، رسیدگی به این پرونده از اواخر خرداد امسال از وقتی شروع شد که دختر ۸ساله‌ای به نام هانا در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های حوالی ملارد بستری شد. دخترک که دچار ضربه مغزی شده و آثار کبودی روی بدنش نمایان بود طولی نکشید که در بیمارستان جان باخت و با مرگ او، کارآگاهان جنایی در بیمارستان حضور یافتند و مرگ هانا به عنوان یک مرگ مشکوک اعلام شد.

بازداشت ناپدری هانا کوچولو

مادر داغدار در زمان وقوع حادثه در خانه حضور نداشت و ناپدری هانا به عنوان مظنون به قتل تحت بازجویی قرار گرفت. کارآگاهان پس از بررسی‌های گسترده دریافتند که هانا توسط ناپدری‌اش مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و با این فرضیه که ناپدری عامل این جنایت تکان‌دهنده است، بازداشت شد، اما ناپدری در اظهاراتش مدعی شد که او، هانا را به قتل نرسانده بلکه خودش از پله‌ها به پایین پرت شده است.

بررسی فنی نشان می‌دهد آثار دیگری علاوه بر ضربه‌های سقوط از پله نیز در پیکر بی‌جان هانا وجود دارد برهمین اساس ناپدری هانا متهم به ضرب وشتم بازداشت شد و حالا به زندان منتقل شده و بازپرس پرونده پس از تکمیل گزارش پزشکی قانونی و مدارکی که وجود دارد درباره متهم تصمیم‌گیری خواهد کرد.

صحبت‌های مادر دخترک

مادر هانا که ۳۲سال سن دارد پس از شکست در ازدواج اولش درحالی که هانا ۴سال داشت با فرهاد ازدواج می‌کند. براساس اظهارات او، ناپدری هانا، مردی عصبانی مزاج بوده با همه اینها، او رضایتش را نسبت به همسرش که حالا در زندان بسر می‌برد، اعلام کرده است.

اما تحقیقات بازپرسی این پرونده تا ارائه کامل نتیجه معاینه پزشکی قانونی ادامه دارد و تاکنون مشخص نیست که آیا ناپدری هانا، او را کشته یا اینکه هانا واقعاً در اثر سقوط از پله‌ها در کام مرگ فرو رفته است.

زینب شهبازی کارشناس ارشد روانشناسی

بزرگ‌ترین عامل کودک‌آزاری‌های جسمی، عدم مهارت و ناتوانی والدین در برابر کنترل رفتار کودکانه کودک است.

برخی از والدین، نزدیک‌ترین راه برای اصلاح رفتارهای کودک خود ر ا تنبیه بدنی می‌بینند، که با تکرار از سوی والدین، کودک کم‌کم به آن عادت می‌کند، در این شرایط برخی والدین به‌طور ناشیانه به سخت‌تر کردن تنبیه بدنی و روانی خود روی می‌آورند و تا آنجا پیش می‌روند، که از در لجبازی با کودک معصوم و خام، صدمات جبران‌ناپذیری به او وارد می‌آورند.

یکی ازعوامل زمینه‌ساز این نوع کودک‌آزاری، طلاق والدین است که کودک از داشتن یک سرپرست محروم می‌شود. درخصوص هانا، ناپدری از غفلت مادر استفاده کرده و سبب آسیب جسمی به کودک شده و به دلیل عدم کنترل خشم باعث مرگ کودک شده است، البته هنوز تحقیقات بازپرسی به اتمام نرسیده است.

شیطنت‌های کودکانه در هر کودکی وجود دارد و نمی‌توان به خاطر این موضوع از سر بی‌حوصلگی و مشکلاتی که در خودمان وجود دارد کودکان را مورد آزارو اذیت قرار داد اگر توانایی برخورد صحیح با کوکان را ندارید می‌توانید این موضوع را با مراجعه به دفاتر خدماتی مشاوره یاد بگیرید. کودکان نیاز به وقت‌گذاری دارند و نمی‌توانند مثل روبات هرآنچه را که شما می‌خواهید، انجام دهند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خلیل IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    10 0
    ان شاء الله در های جهنم به او سلام میکند مادرش نیز دست دارد
  • ایران SG ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    0 0
    مادرشو داربزنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس