کد خبر 1508544
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
مجازات مخدوش شدن پلاک موتور

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: همه رانندگان وسیله نقلیه که اقدام به دستکاری پلاک کنند، به کلاس‌های توجیهی و اجباری فرستاده می‌شوند.

به گزارش مشرق، سرهنگ احسان مؤمنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: از طریق رصدی که صورت می‌پذیرد و برای خودروها و افرادی که اقدام به پوشش پلاک انجام می‌دهند، از تخلف مدنظر عکس تهیه و به مرکز اجراییات پلیس راهور ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: مرکز اجراییات با ارسال پیامک به راننده، او را به پلیس راهور تهران بزرگ دعوت کرده و باید وی در کلاس‌های آموزشی شرکت کند. بنابراین چنانچه فرد متخلف در کلاس‌های آموزشی شرکت کرد تعهدی مبنی بر عدم تکرار تخلف از وی اخذ می‌گردد. ولی در غیر این صورت روی پلاک وسیله نقلیه منع خدمات ثبت می‌گردد و به مراجع قضائی ارجاع داده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر راننده‌ای در اعداد و ارقام دستکاری کرده باشد به مراجع قضائی معرفی می‌گردد و مجازات‌های خاص خود را دارد که جریمه پوشش پلاک ۶۰ هزار تومان است. همچنین برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، دستکاری و مخدوشی پلاک جرم محسوب می‌شود و از ۶ ماه تا یکسال حبس را برای متخلف به همراه خواهد داشت.

اعمال قانون ۷۳ هزار وسیله نقلیه در تهران بخاطر پوشش پلاک

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ همچنین بر برخورد پلیس با تخلف پوشش پلاک تاکید کرد: طی سه ماهه نخست امسال ۳۳ هزار و ۳۷ مورد موتورسوار متخلفی که اقدام به پوشش پلاک کرده بودند اعمال قانون شدند که این آمار نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشت.

سرهنگ مؤمنی بیان داشت: برای خودروها نیز این آمار ۴۰ هزار و ۴۸۸ دستگاه بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشت.

وی افزود: علت افزایش این آمار به این موضوع باز می‌گردد که پلیس در سال جاری به صورت جد با تخلف پوشش پلاک برخورد داشته است و بارها نیز در این باره به آن اشاره داشته‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    8 0
    الان اونی که پلاکشو دستکاری کرده و شماره پلاک مارو زده روش و راه به راه داره به اسم ما خلاف می کنه و پلیس نمی تونه پیداش کنه رو باید چیکار کرد
  • مسیحا IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    8 0
    علی الحساب که نود درصد موتورها در سطح معابر تهران با پلاک دودی و پوشش داده شده با زنجیر موتور و ماسک و غیره دارن جولان میدن خلاف میرن حرکات نمایشی انجام میدن پلیس هم یا کاری از دستش ساخته نیست یا اصلا کاری باهاشون نداره هر جا بخوان میندازن میرن پیادرو خط ویژه کلا انگار تو ایران موتور رو میگیرن که فقط خلاف کنن و خلاف برن و زورگیری کنن و دزدی باهاش حالا حساب پیک های زحمت کش جدا تو سرما و گرما زحمت میکشن اما خوب این یک واقعیت انکار ناپذیره .......
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    3 0
    یارو سطح سفید پلاکش را با سنباده پاک کرده و در نتیجه انعکاس نور ندارد. اون وقت، راست رایت جلوی پلیس حرکت می کنند و پلیش کارش ندارد. با در اتوبتنها با سرعت زیاد حرکت می کنند ولی جریمه نمی شوند چون سطه پلاک کدر شده و دهها مورد دیگر دستکاری سطح سفید پلاک! ولی دریغ از برخورد پلیس
    • امیر IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      0 0
      مملکت بی صاحاب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس