کد خبر 1507107
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
خسروی: VAR به لیگ امسال نمی‌رسد/ ای کاش امشب بگویند برکنار شدم

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: VAR به لیگ امسال نمی‌رسد چرا که پروسه یک ساله دارد که باید طی شود.

به گزارش مشرق، علی خسروی روز دوشنبه در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون کارگری در مورد کم شدن تعداد داوران در لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، یکی از سخت‌ترین نشست های داوری را در فوتبال ایران داریم چرا که سال قبل ۱۵۰ داور و کمک داور بودند و امسال این تعداد به ۸۰ کاهش می‌یابد. به همین خاطر تصمیم سختی باید گرفته شود. ای کاش امشب بگویند خسروی برکنار شد و من به جلسه نروم.

خسروی اضافه کرد: ما معیاری داریم که شامل تعداد داوری در لیگ برتر، تست بدنی، دانش داوری، سابقه قضاوت در لیگ برتر، همکاری با استان، همکاری با فدراسیون، کاریزما و شخصیت داوری است و هر کس در این معیار قرار گرفت، می‌ماند. ما برای ۸ بازی در هفته ۳۲ داور نیاز داریم اما ۱۵۰ داور دعوت می کنیم. زمانی من در ۳۰ هفته ۲۵ هفته داوری داشتم اما الان ۴۵ داور وسط داریم اما هشت داور لازم داریم. اینکه تعداد داوران زیاد می‌شود به نفع داوران و فوتبال ما نیست. داوری کشور با تعداد زیاد داور عقب ماند.

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال تاکید کرد:‌ وزیر ورزش دیروز گفت که این فصل این سیستم باشد اما من می‌گویم این فصل هم نداریم چون VAR یک پروسه ۹ ماهه در پیش دارد. به همین خاطر به امسال نمی‌رسد. مردم را امیدوار نکنید. ما یکسال باید تمرین کنیم پس قطعا به لیگ امسال نمی‌رسد.

خسروی گفت: قطعا کسی که این امیدواری را می‌دهد اطلاعات دارد اما می‌گوید که داریم کمک می‌کنیم. VAR اگر همین امروز بیاید باید یکی دو ماه به آنها یاد بدهیم. یکسال باید بعد از ورود کمک داور ویدئویی تمرین کنیم.

وی تاکید کرد: پنج کشور لیسانس سیستم VAR را دارند. یکی از مقصران اصلی فیفا است. آنها می‌گویند اگر وار نداشته باشید، محروم می‌شوید. خودش به آن کشورها بگوید چرا به ایران جنس نمی‌دهید. فیفا باید با ما راه بیاید. برخی شرکت ها ادعا می‌کنند فدراسیون فضا نمی‌دهد. باید با کشورهایی که مورد تایید فیفا باشند و ما را در لیست تحریم نگذاشته باشند همکاری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Mohammad IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 0
    دو روز که با افشاریان خواب ندارید نه فعلا خبری نیست با کاسبی برسید
  • شریف IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    4 0
    تا زمانی که مافیای لنگ در مجلس، دولت، وزارتخانه، فدراسیون و کمیته داوران حاکم هست حالا حالاها دور هر چیزی که به فوتبال پاک کمک مکنه رو باید خی کشید. وقتی در فصلی که استقلال قهرمان طلایی بدون باخت شد، جهت بزیر کشیدن استقلال مافیای لنگ حتی پای نظام وظیفه رو بمیان آورد تا تا دو تا از اصلی ترین بازیکنان خط دفاعی استقلال رو از دور خارج کنن اونوقت انتظار فوتبال سالم وپاک آرزوی محاله. راستی آقای خسروی VAR نخواستیم پیشکش تان، شما اگه عرضه شو دارین همین کمیته داوران رو پاکسازی کنین تا خطای یک متر مونده به هیجده رو پنالتی اعلان نکنن. چنین صحنه ایی آیا نیاز به VAR داره؟!!! جوک دارین میگین.
  • MA IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    2 0
    VAR نرسد دوباره پرسپوليس قهرمان ميشه. بقيه تيمها دنبال قهرماني نباشند؟!!
  • رضا IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    2 0
    تا زمانی که باباحمید پرسپولیسی ها وزیر، آقا مهدی تاج پرسپولیسی ها رئیس فدراسیون فوتبال، آقا خدادادافشاریان پرسپولیسی رئیس کمیته داوران و افرادی مثل جنابعالی عضو کمیته داروران باشید محال است WAR به ایران بیاید چون در آن صورت امکان مهندسی لیگ به نفع تیم سوگلی تان خیلی کمتر می شود!!
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    پس پیشاپیش قهرمانی پرسپولیس را تبریک میگم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس