کد خبر 1505407
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
قتل

پسر جوانی که در اقدامی هولناک خواهرش را با ۲۵ ضربه چاقو به قتل رسانده بود در شعبه یکم دادگاه کیفری درحالی محاکمه شد که اولیای دم درباره تقاضای شکایت خود تردید دارند.

به گزارش مشرق، رسیدگی به این پرونده از شامگاه ۱۲ مرداد ۲ سال پیش از وقتی کلید خورد که قتل زنی جوان در مهرشهر کرج به پلیس گزارش شد.

خیلی زود مأموران نزدیک‌ترین کلانتری به محل جنایت رفتند و در محل جنایت با جسد خونین زن ۳۲ ساله‌ای به نام مهناز دراتاق پذیرایی خانه روبه‌رو شدند و در کنار جسد چند چاقو پیدا کردند.

وقتی با دستور بازپرس کشیک قتل جسد مهناز به پزشکی قانونی منتقل شد گزارش پزشکی قانونی نشان می‌داد این زن با ۲۵ ضربه چاقو به ناحیه گردن و قلب و سینه جان باخته است.

خواهرکشی فجیع

برادر ۲۰ ساله مقتول به نام حامد که با پلیس تماس گرفته بود ضمن اعتراف به قتل خواهرش در بازجویی‌ها گفت: حدود یک سالی بود که خواهرم مهناز از شوهرش قهر کرده و به خانه پدری‌ام برگشته بود اما از مدتی قبل به رفتارهای او مشکوک شده بودم. به همین خاطر مخفیانه نرم افزاری روی تلفنش نصب کردم و متوجه شدم روابط نامناسبی دارد.

روز حادثه اعضای خانواده‌مان برای تفریح به باغی رفتند اما خواهرم همراهشان نرفت. صبح با هم صبحانه‌ خوردیم اما ساعتی بعد متوجه پیام‌هایی از یک مرد ناشناس شدم و دیدم خواهرم برای عصر با او قرار گذاشت به خاطر همین من به شدت عصبانی شدم.

وی افزود: حدود ساعت ۲ بعدازظهر بود که به او گفتم حق ندارد از خانه بیرون برود اما توجهی نکرد من هم از کشوی آشپزخانه یک چاقو برداشتم و به جانش افتادم، بعد لباس‌هایم را که خون‌آلود شده بود عوض کردم و در تماس با پلیس خودم را معرفی کردم.

چند چاقو در کنار جسد هم جای سؤال داشت که افسر تحقیق در بازجویی از متهم سؤال کرد و حامد پاسخ داد که برای کشتن خواهرم از دو سه چاقو استفاده کردم.

به دنبال اعتراف حامد به قتلی که مرتکب شده بود با صدور کیفرخواست از سوی دادستانی کرج به اتهام قتل عمد روانه ندامتگاه مرکزی کرج شد.

در دادگاه چه گذشت؟

سرانجام صبح دوشنبه پرونده این جنایت در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز روی میز قاضی قیومی رئیس دادگاه قرار گرفت.

در آغاز جلسه دادگاه نماینده دادستان که در جلسه دادگاه حضور داشت متن کیفرخواست را خواند سپس پدر و مادر مقتول در جایگاه ایستادند و رضایت خود را نسبت به پسرشان مطرح کردند اما همسر مقتول که به‌عنوان قیم ۲ دختر کوچک وی در دادگاه حاضر شده بود برای برادرزنش درخواست قصاص کرد.

آنگاه متهم پشت میز محاکمه ایستاد و گفت: من اتهام قتل خواهرم را قبول دارم.

وی در تشریح ماجرا گفت: خواهرم از شوهرش قهر کرده بود و در خانه ما زندگی می‌کرد. من برای خواهرم یک خط تلفن همراه خریدم و برنامه تلگرام را برایش نصب کردم اما کاری کردم تا بتوانم پیام‌هایش را ببینم روز حادثه متوجه شدم قرار است عصر به دیدار یک مرد غریبه برود؛ عصبانی شدم و به آشپزخانه رفتم و با برداشتن چاقو آنقدر او را زدم تا کشته شد.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی قیومی از همسر مقتول خواست درباره درخواست قصاص خود قدری بیشتر تأمل کند. همچنین پدر مقتول نیز اظهار داشت که دخترش قبل از قتل و زمانی که به خانه وی برگشته بود در خواست دریافت مهریه‌اش را داشته که از دادگاه خواست به این موضوع هم توجه داشته باشند. بدین ترتیب قضات با دادن فرصتی ۲ ماهه به طرفین از آنها خواستند در صورت امکان بیشتر به درخواست‌های خود فکر کنند.

بدین ترتیب پس از پایان اظهارات طرفین ختم جلسه از سوی رئیس دادگاه اعلام شد و زمان دیگری برای رسیدگی قطعی به این پرونده اعلام شد.

نظر کارشناس

متأسفانه بسیار دیده می شود که سوءظن ها و بدبینی ها باعث اتفاقات غیرقابل جبرانی شده است خشم های آنی و رفتارهای خشنی که شاید در لحظه نخست هیچ نیتی برای قتل در آنها نهفته نباشد اما رفتار کشنده است و قاتل بعد از اینکه دست به جنایت می زند با دنیایی از ندامت زندگی خودش را ادامه می دهد.

باید در نظر داشت بدبینی یک بیماری است که باید سریع درمان شود و بیمار بدبین باید خودش را در اختیار روان شناس قرار دهد وگرنه غولی از کدورت در دلش رشد می کند که یک روز خودش را می بلعد از سوی دیگر حتی اگر بدبینی ناشی از یک واقعیت باشد باید آن را مهار کرد و در مسیر درستی به جلو برد مثلا در این حادثه بهتر بود برادر این دختر به جای درگیری و خشونت خانواده و بزرگان را در جریان قرار می داد تا با خواهرش صحبت کنند و اگر مسیر اشتباهی در زندگی خواهرش به وجود آمده است اصلاح شود.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ایرانی IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    7 39
    جالب ترین جمله همان بود که قاضی محترم از همسر مقتول خواسته است درمورد درخواست قصاص تامل کند! برایم عجیب است که قصاص را درهمه موارد خوب میدانیم جز مواردی که توهمات ناموسی باعث آن شده باشد!
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      3 0
      تو موساد زبان فارسی 20 شدی ؟ یا ناموس برات یه کلمه بی معنیه ؟!
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      3 1
      جالب ترین نکته اینه که همسر مقتول یا ..... که میدونه زنش که در عقد وی بود با یکی دیگه قرار داشته و ناراحته از برهم خوردن قرار یا داره ادا درمیاره که از طرف دختراش دیه بگیره .
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      3 1
      برادر نباید اعدام شود اشتباه کرده ولی زنه هرزه و مهدورالدم بوده شوهره هم دارد از موقعیت سواستفاده می کند چیزی گیرش بیاید
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 0
      حکم گرفتن جان یک شخص دیگر در دین اسلام کاملا روشن است
  • ع IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    27 38
    حق این برادر فقط مرگه.چقدر تو این مملکت به زنها ظلم میشه
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      31 12
      آره واقعا چقدر ظالم هستند که نمی گذارند زنها و دختران آزادانه هرزگی کنند و جامعه را به لجن بکشند
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      2 1
      این مثلا کارشناسان !! هیچ چیز حالیشون نیست و عامل بسیاری از طلاق ها و مشکلات در دادگاهها هستند! یارو کارشناسک ! می گه سوءظن ها و بدبینی!!! خب دختره واقعا رابطه نامشروع داشته چه بدبینی؟ برادر اشتباه کرد جوانی و جهالت چون کلا این جور زنها ارزش ندارند بخاطر خون ناپاکشان کسی اعدام شود چه برسد به زندان! والدین هم دختره را می شناختند چی بوده این وسط شوهره دارد از اب گل الود ماهی می گیره تو اگر برایت مهم بود نمی گذاشتی 1 سال مار و بچه ها از هم دور بمانند مهریه هم که اجرا گذاشته بوده!!!!!
    • عرفان شریعتی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      3 1
      برادر گرامی کاملا در اشتباه هستی تنها کشوری که بیشترین آزادی و بیشترین حق وحقوق آنها رعایت میشود زنان ایرانی هست. دوما غیرت برادری بود. اگر شما جای برادر مقتول بودید بی تفاوت میشدی؟ توی این مملکت زنان سرور خانواده ها هستند فقط ظلم به مردان میشود نه زنان.
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 0
      اره خخخخیلی ظلم میشه؟!!!! که زنه در حالیکه در عقد یکی دیگه است بی مسئولیت بخاطر راحتی خودش دو دختر بچه رو رها می کنه و میره بعد هم بخاطر عیاشی خودش مقابل برادرش وایمیسه. یادش بخیر روزگاری مادر خانواده بودن افتخار بود الان مثل غرب مونث هرجایی بودن
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 1
      احمقی که نوشتی ؛ نمیگذارند زنها آزادانه هرزگی کنند، اگر یک نفر از همسایگان خودت بیاد دخترت ویا خواهرت ویا زنت را با چند چاقوی مختلف بکشه به دلیل اینکه تشخیص داده آنها هرزه بودند باز هم همین نظر را خواهی داشت؟؟؟ مملکت هر کی به هرکیه که هر لاتی خودش قاضی بشه و خودش هم رای صادر کنه و خودش هم اجرا کنه؟ تا وقتی انگل هایی مثل تو با این نظرات جنایتکارانه در جامعه هستند معلومه که قانون جنگل بکش تازنده بمانی حاکم خواهد شد .
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      1 1
      عمو عرفان اگر این خواهر برادرش را بخاطر تلفن های مشکوک میکشت باز هم میگفتن خواهر غیرتی؟؟؟؟ خودتو توجیه نکن. اگر غیرت به کشتنه پس آفرین به کفتار !!!
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 1
      اگر قتل و آدم کشی نشانه غیرته پس اصغر قاتل و خفاش شب از تو باغیرت تر بودن
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    58 12
    از ثمرات زن هرزگی بردگی
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      9 20
      از آثار توحشی که راه حل هر مشکلی را در کشتن و اعدام کردن می بینند
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      17 3
      توحش فقط نحوه به شهادت رساندن آرمان علی وردی و روح الله عجمیان توسط داعشی های فتنه زن هرزگی بقیش دارن ادای اون وحوش رو درمیارن
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 0
      راه حل شما چیه اجازه میداد بره ابروش رو بفروشه بعد برگرده خونه . تنها یک عیاش ، از زن هرزه حمایت می کند
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    17 5
    اگه اون خانم مطلقه دین داشت با یه مرد غریبه رفیق نمیشد و قرار نمیذاشت. از یارو می خواست مثل آدم به خواستگاریش بیاد. عجیبه که بعد از 12 سال آموزش و پرورش ما اینهمه بیدین بیرون میده. این یعنی قدرت و اثر ماهواره از کتاب و حرف معلم بیشتره.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      1 0
      هنوز مطلقه نشده بوده ، رسماً و شرعا شوهر داشته .قهر کرده بوده گویا بعد براحتی با یکی دیگه رابطه داشته
    • سیدمحمدکمال IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      1 1
      بدیش اینه هنوز شوهر داشته رفیق
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 0
      با بیشرمی تمام هر مشکلی به راحتی به ماهواره و غربی ها ربط میدین
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    22 18
    برادرباغیرت خدا نجاتش بده
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      8 20
      باغیرت !!!!! اگر غیرت داشت که به دادش میرسید و نجاتش میداد .. اینها بیشعور های بی مصرفی هستند که انگل بودن خودشان را اینگونه لاپوشانی می کنند.
    • عمو مهدی IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      12 16
      شما غیرت رو تو کشتن میبینید؟؟؟کشتن خواهرت اونوقت؟بعد ارزوی ازادی میکنی؟؟؟ وای به حال این مردم , وای به حال این جامعه که شما ها بینشون زندگی میکنید .
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      1 0
      ۱۱:۱۷ باشعور بود که می خواست قبل از افتادن خواهر در اتش هوس نجاتش بده والا وقتی خواهرش در چنگال نامحرم به تله افتاد و ابروش رفت که دیگه نجات فایده ای نداره
  • یسبس IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    7 14
    خانواده کثیفی هستن هم درخواست مهریه کردن هم برادرش اونطوری شاید اصلا نقشه قبلی بوده
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      3 15
      نقشه قبلی بوده چون خانواده رفتند باغ و خانه را برای قتل آماده کردند و در اولین دادگاه از ترس اعتراف پسرشان رضایت دادند
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    15 8
    کدام قانون و شرع اجازه داده برادر، پدر و .. اجازه دارند خواهر یا دخترشان را بکشد که الان قتلهای ناموسی داریم؟
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    15 8
    به این مرتیکه اَشعال که اسم خودشو برادر گذاشته چه مربوط بعضی از این احمق ها هنوز دست ازین حرکات به اصطلاح ناموسی حال بهم زن بر نمی‌دارند حالا اگه خودش هزار بار کثیف ترین کارها را انجام بده از طرف خانواده مزخرفش مدال هم میگیره چون پسره خاک بر سر چنین خانواده هایی که به جای تربیت درست فرزندان آنها را قاتل بار می‌آورند اعدام نکنید بگذارید تا آخر عمرش با عذاب وجدان اش ذره ذره بمیرد
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      1 0
      قاتل اصلی گوشی موبایل و اینستا گرام و واتس اپ هستند! برادر رو فورا ازاد کنید
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      3 3
      .احسنت بهت
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 0
      من با قتل موافق نیستم اما به ت و جوجه هم میگم وقتی جلوی ماهواره شیر بخوری و پوشک بشی بزرگ که بشی میشی یه بی ن.اموس سعی کن بی ن.اموس نباشی
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 0
    مردم که بی دین شدن جرائم خصوصا جنسی سر به فلک کشیده واقعا جاده مرگ رو در پیش گرفتن!
  • ناشناس IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    هرچی بدبختی از قتل بگیر تا دزدی همش زیر سر زن
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    به اینجور قاتل ها رحم نکنید قتل با تبر،چاقو
  • کامی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 0
    لعنت به تو که غیرتو تو کشتن میبینی ،اخه به تو چه ربطی داشت که با یکی دوست شده لعنتی
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    2 0
    پسر فضول آخه بتو چه ؟میذاشتی بره ملاقات بعد همون موقع پلیس و خبر میکردی
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    جمع کنید نظرات روانشناسان رو که طبق امار بیشترین طلاق در بین خود روانشناسانه. همین روان شناسان بودن که به نام علم، هم جنس بازی رو هم جنس گرایی کردن اول گفتن بیماریه و بعد گفتن گرایش طبیعیه؟!!!! و فردا مطمئن باشید ازدواج زن و مرد رو غیرنرمال خواهند خواند و پدوفیلی و ترنس را نرمال
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 0
    چرا ان قدر بعضی آدم ها بی شرف شدن ما که این همه بی شرف نداشتیم برای پیدا کردن یک آدم خوب سال ها باید گشت!
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    2 1
    همدستی برادر قاتل با داماد موذی مشخصه و این برادر از داماد برای قتل خواهرش جایزه گرفته
  • افسانه IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    2 1
    این مردبایدغعدام شود فطفانظرمن رابذترید
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 1
    این حادثه بسیار تأثر و تأسف برانگیزه و غیر قابل توجیه و دفاعه،اما متأسفانه طی چند سال اخیر رفتارهای نا متعارف در بین خانم های مطلقه رو به افرایشه که همین موضوع خانواده ی این خانم ها رو دچار چالش ها و مشکلات زیادی کرده که آبرو و آرامش خانواده تحت تأثیر قرار گرفته.
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 0
    اینا تقصیر فیلم سازان عزیز که هر چرتی می سازن بعد بقیه هم زاد پنداری می‌کنند این میشه
    • کامی IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 0
      اصلا این قذیه چه ربطی به فیلم داشت اقایه شاسگول خان
  • افسانه IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 2
    این فردبایداعدام شود
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    وقتی اونقدر بی شرفی زیاده که ناموست یا عشقت رو مینشونی پای ماهواره و همه جور بیناموسی رو باهم تماشا میکنی .یواش یواش شک برت میداره نکنه شریک زندیگیت یا مادر و خواهرتم با کسی سر و سر داره و اخرش میشه جنایت حقتونه بازم ماهواره بازم بی ناموسی بازم حمایت از زن ...هرز... ازادی بازم شک بازم جنایت بچشید تازه اولشه نوبت توله هاتونم که جلوی ماهواره قد میکشن میرسه
  • محمد IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    2 0
    چه داماد بی غیرتی که درخواست قصاص داده. این به خاطر داماده زنه رو کشته.
  • راد IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    به جای قتل پاشومیشکستی بیچاره راکشتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس