از حمله به مدیرعامل استقلال با قندان تا کتک‌کاری در کمپ حجازی به خاطر قلعه‌نویی/ وقتی مربی استقلال با مجیدی درگیر شد!

استقلال در اولین تمرین پیش‌فصل خود با حاشیه‌های بسیار زیادی مواجه شد و حتی پای پلیس هم به میان آمد.

به گزارش مشرق، اتفاقاتی که روز پنج‌شنبه در تمرین افتتاحیه فصل جدید با جواد نکونام برای استقلال به وقوع پیوست، اگرچه فوق‌العاده تلخ بود اما در این باشگاه بی‌سابقه نیست و استقلال و پرسپولیس به خاطره حجم بالای هواداران و توجه فراوان رسانه‌ها، همواره در تمرینات پیش از آغاز فصل حاشیه‌هایی داشته‌اند که بازتاب فراوانی در جامعه پیدا کرده است. در این میان اتفاقاتی که برای استقلالی‌ها طی چند سال اخیر قبل از آغاز پیکارهای لیگ برتر به وقوع پیوسته، گاهی اوقات آنقدر بزرگ و مهم بوده که هنوز هم به عنوان اتفاقات فوق‌العاده جنجالی در تاریخ این باشگاه از آنها یاد می‌شود.

قلعه‌نویی و سکانداری یک‌نفره

اگر تاریخ لیگ برتر را ملاک قرار بدهیم یکی از مهم‌ترین حاشیه‌های استقلال قبل از شروع فصل در تابستان سال ۸۱ به وقوع پیوست زمانی که هدایت آبی‌پوشان برعهده رولند کخ آلمانی بود و امیر قلعه‌نویی او را به عنوان دستیار اول همراهی می‌کرد. قلعه‌نویی که چند ماه قبل از آمدن کخ، استقلال را قهرمان جام‌حذفی کرده بود چند روز پیش از آغاز دومین دوره لیگ برتر از سمت خود کناره‌گیری کرد و دیگر حاضر نشد دستیار این مربی آلمانی و هیچ مربی دیگری شود. رولند کخ در واکنش به کناره‌گیری سرمربی کنونی تیم ملی کشورمان در آن مقطع گفت قلعه‌نویی مربی خوبیست اما دلش می‌خواست به تنهایی سکاندار کشتی استقلال باشد.

درگیری مرفاوی با مجیدی

امیر قلعه‌نویی تابستان سال ۸۲ برای دومین مرتبه در زندگی خود سرمربی استقلال شد و یک دوره ۳ ساله را در این تیم سپری کرد. در تابستان سال ۸۴ و چند روز مانده به اردوی استقلالی‌ها در ترکیه میان فرزاد مجیدی و صمد مرفاوی که در آن زمان دستیار اول امیر بود درگیری لفظی تندی به وقوع پیوست و بلافاصله شایعه شد که مرفاوی از سمت خود استعفا می‌دهد یا اینکه فرزاد مجیدی اخراج خواهد شد ولی قلعه‌نویی و علی نظری‌جویباری قضیه را جمع و جور کردند تا هر دو نفر در تیم بمانند و در نهایت استقلال حدوداً ۱۰ ماه پس از این ماجرا برای اولین مرتبه قهرمانی در لیگ برتر را جشن گرفت.

بیشتر بخوانید:

شمار دستگیرشدگان حمله به هواداران استقلال به ۷ نفر رسید

اتفاقات عجیب و غریب

استقلال در تابستان سال ۸۵ و قبل از شروع ششمین دوره رقابت‌های لیگ برتر روزهای بسیار عجیب و غریبی را سپری کرد. فضای تمرین آرام بود اما بیرون از زمین اتفاقاتی می‌افتاد که همه را گیج کرده بود. ابتدا امیر قلعه‌نویی از استقلال کناره‌گیری کرد تا هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد و پس از آن هم نوبت به استعفای حسین غریب رسید تا استقلال بحران فنی و مدیریتی را با تمام وجود احساس کند. به طور کلی استقلالی‌ها در بخش اعظمی از لیگ ششم مشکلات مدیریتی فراوانی داشتند.

از حمله به مدیرعامل استقلال با قندان تا کتک‌کاری در کمپ حجازی به خاطر قلعه‌نویی/ وقتی مربی استقلال با مجیدی درگیر شد!

حمله با قندان!

یکی از عجیب‌ترین اتفاقات پیش‌فصل استقلال تابستان سال ۸۷ به وقوع پیوست زمانی که مجتبی جباری برای مذاکره با علی فتح‌ا...‌زاده مدیرعامل وقت باشگاه استقلال به دفتر او رفت اما کار خوب جلو نرفت و بحث حسابی بالا گرفت و ناگهان کار از مرحله جدال لفظی هم فراتر رفت و به پرتاب قندان به سمت همدیگر کشیده شد! البته در نهایت همه چیز حل و فصل شد و جباری هم قراردادش را تمدید کرد.

کتک‌کاری در کمپ حجازی

اتفاقی که روز پنج‌شنبه روی سکوهای کمپ حجازی به وقوع پیوست خیلی تلخ بود اما دقیقاً ۱۱ سال قبل هم شاهد تکرار آن بودیم. در روزی که امیر قلعه‌نویی دوباره به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد و در خرداد سال ۹۱ برای تمرین افتتاحیه به کمپ ناصر حجازی رفت میان طرفداران او و منتقدانش روی سکوها کتک‌کاری شد و کار به جایی رسید که برای لحظاتی بازیکنان وقت استقلال تمرین را رها کرده و نظاره‌گر این ماجرا شدند.

حاشیه‌های شفر

استقلال در تابستان سال ۹۷ و قبل از آغاز هجدهمین دوره لیگ برتر هم حاشیه داشت اما این حاشیه از طرف سرمربی آبی‌پوشان درست شد و ارتباطی به هواداران و مدیریت باشگاه نداشت. در آن مقطع قرار بود استقلال و پرسپولیس روز ۳۱ تیر دیدار سوپرجام را برگزار کنند اما وینفرد شفر سرمربی آلمانی وقت استقلال به خاطر اینکه بخشی از رقابت‌های جام جهانی‌ روسیه را برای شبکه‌های اروپایی تفسیر کند، تمرینات استقلال را دیرتر شروع کرد و به همین خاطر مدعی شد استقلال نمی‌تواند در تاریخ مورد نظر مقابل پرسپولیس به میدان برود. کار بالا گرفت و در نهایت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران و دادگاه عالی ورزش رأی به پیروزی پرسپولیس دادند تا سرخپوشان این سوپرجام را بدون برگزاری مسابقه ببرند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    5 0
    این روزنامه لنگی ورزشی ( خبر ورزشی) بد نیست از شاهکارهای لنگ هم بنویسه
  • لنگی پاره پاره IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    3 0
    لنگی ها عجب موجودات کثیف و پست فطرتی هستن
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    2 0
    مشرق لنگی دنبال چی هستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس