کد خبر 1503621
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰
فصد خون با اهدای خون چه تفاوت‌هایی دارد؟

فصد خون روشی برای خارج کردن خون از بدن است. پزشکان طب سنتی در گذشته بر این باور بودند که انجام فصد خون باعث تعادل مزاج و تناسب بدن می‌شود.

به گزارش مشرق، فصد خون با اهدای خون تفاوت اساسی دارد. در روش اهدای خون، مقداری از خون بدن دریافت و برای سایر بیماران و افراد نیازمند استفاده می‌شود. اما در روش فصد خون مقداری از خون اضافه از بدن خارج می شود. اما طبق گفته پزشکانی که این روش را انجام می‌دهند خون اضافه بدن برای سایرین قابل استفاده نیست. زیرا این گروه از پزشکان معتقدند اضافه بودن مواد زائد و سموم بدن بیماران به سایر افراد هم منتقل می‌شود.

البته ناگفته نماند که برخی از پزشکان با این روش مخالفت شدیدی دارند و معتقدند که این روش به بدن آسیب وارد می‌کند. زیرا با خروج خون از بدن مقدار زیادی هم املاح معدنی از بدن خارج می‌شود. در پزشکی نوین اهداء خون بهتر از فصد خون است.

فصد خون یا رگ زدن به این صورت انجام می‌شود که در آن یکی از رگ‌های وریدی تیغ زده می‌شود. سپس از آن یک لوله پلاستیکی یا کتتر رد می‌کنند و در انتهای کتتر هم یک کیسه قرار دارد. خون اضافه بدن از طریق رگ وارد این کیسه می‌شود. این کار به تخصص زیادی نیاز دارد تا رگ به درستی انتخاب شود.

منبع:ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 0
    در یکی ازمصاحبه های تلویزیونی از مدیر سازمان انتقال خون شنیدم بعد از حجامت تا یک سال نباید از فرد خون گرفت
    • ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      1 1
      اهدا خون به نفع سازمان انتقال خون هست. فصد خون فواید بیشماری دارد و روش درمانی چندهزارساله است. انتخاب با شماست
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    1 1
    عصر خون از جاهایی از بدن انحام میشه که مواد زائد و سموم تجمع کردن و باعث خارج شدن این مواد میشه‌ و این دفع سموم و مواد زائد مزیتش اینقدر هست که به هزینه خروج مقداری مواد معدنی و املاح بدن می ارزه. البته قبل و بعد از فصد اقدامات جبرانی غذایی باید انجام بشه
  • بلال خان IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 0
    اصلا این تحلیل درست نیست در فصد خون کثیف بدن بیرون میاد ولی در اهدا خون خون کامل بدن رو خارج میکنن برای همین خون دادن مریضی را برطرف نمیکنه ولی فصد زمانی اتفاق می افته که خون رفته به رگها رسیده در برگشت خون بیرون میاد یعنی فضولات خون بیرون میاد
  • قریشی بوکانی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    2 0
    من در مورد بدی و خوبی فصد خون نظری ندارم ولی در کل متاسفانه پزشکان امروزی بشدت در مقابل طب سنتی و طب اسلامی قرار می گیرند و همیشه با حجامت و زالو درمانی و سایر دستورالعمل های اون مخالف هستند . علت اصلی هم این هست که در خصوص مسائل دینی اعتقاد آنچنانی ندارند
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    1 0
    پزشکی نوین میگه فصد املاح از بدن خارج میکنه؟! خسته نباشه خون دادن هم املاح از بدن خارج می‌کنه و اصلآ مگه میشه خون از بدن خارج بشه و املاح داخل خون از بدن خارج نشه؟!!
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 0
    بعد از حجامت و فصد انسان حس خوبی بهش دست میده... مخصوصا فصد.. این کارها برای بیشتر مردم خوبه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس