کد خبر 1501916
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
جنگ اوکراین

جهان شاهد تقابل نیروهای اوکراین در برابر دفاع‌های بسیار مستحکم روسیه بوده اما تاکنون کی‌یف تنها به دستاوردهای محدودی دست پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، پیمان نظامی غرب باید خود را برای چشم انداز عدم موفقیت ضدحمله مورد حمایت ناتو در اوکراین آماده کند.

به گزارش «تلگراف»، در واقع تاکنون، کی‌یف تنها به دستاوردهای محدودی دست پیدا کرده و کسانی که انتظار یک موفقیت برق آسا را داشتند ناامید شده‌اند.

در این درگیری تانک‌های پانزر آلمانی در برابر سواره نظام لهستانی یا شوک آمریکا در برابر نیروهای تضعیف شده عراقی با تانک‌های قدیمی و بدون پوشش هوایی وجود ندارد.

در عوض، جهان شاهد تقابل نیروهای اوکراین در برابر دفاع‌های بسیار مستحکم روسیه است.

برتری روسیه از نظر تجهیزات و تعداد نیروی نظامی

در جنگ، عملیات‌ها به ندرت طبق برنامه پیش می‌رود. روسیه زمان و منابع زیادی برای آماده سازی دفاع موثر در خطوط چندگانه در اختیار داشته است. آن‌ها نیز تقریباً در همه چیز برتری عددی دارند، از تعداد نیروی نظامی و تانک‌ها گرفته تا شاید مهم‌ترین آنها توپخانه.

سپس نیروی هوایی روسیه قرار دارد. تقریباً هر نیروی جنگی از جنگ جهانی دوم به بعد تنها با برتری هوایی موفق بوده است.

اوکراینی‌ها چنین چیزی را ندارند و قبلاً هزینه نبود نیروی هوایی مناسب در میدان نبرد دیده شده است. در یک فیلم منتشر شده در روزهای اخیر از جنگ اوکراین دیده می‌شود که خودروهای جنگی «بردلی» ساخته شده از سوی آمریکا و تانک‌های آلمانی «لئوپارد ۲» از سوی بالگردهای روسیه از میان برداشته شدند؛ بنابراین این ضدحمله می‌تواند به هر جهت ادامه پیدا کند. اما یک چیز مسلم است: پیروزی اوکراین بسیار دور از ذهن است.

می‌توان این نگرانی را در یادداشت‌های محرمانه کاخ سفید دید.

در همین حال، «ام آر آنلاین» هم در مقاله‌ای به عدم دستاورد ارتش اوکراین در ضد حمله علیه مواضع روسیه اشاره کرد.

نداشتن دستاورد با وجود گذشت بیش از 10 روز از آغاز ضدحمله

این پایگاه نوشت که در اوایل ماه ژوئن، ارتش اوکراین عملیات ضدحمله اعلام شده خود را در جنوب شرقی اوکراین آغاز کرد اما با گذشت بیش از ۱۰ روز هیچ پیشرفت قابل توجهی وجود ندارد. این نتیجه‌ای نیست که برخی کارشناسان جنگ انتظار داشتند.

در واقع عوامل اصلی ضدحمله اوکراین از بین رفته‌اند. ارتش اوکراین توانایی خود را برای حملات بیشتر در کمتر از یک روز از دست داد.

به طور مثال، نظامیان تیپ ۳۷ اوکراین تازه آموزش دیده بودند و با سلاح‌های غربی مسلح شده بودند و وظیفه داشتند در روزهای اولیه ضدحمله مورد انتظار، از طریق سرزمین‌های جنوب شرقی پیشروی کنند.

آن‌ها با آتش سنگین توپخانه روسیه مواجه شدند. در ادامه گفته می‌شود که از ۵۰ نفر عضو این تیپ، تنها کمتر از ۲۰ نفر زنده ماندند.

ضدحمله اوکراین اکنون در منطقه امنیتی دفاعی روسیه، کیلومترها دورتر از خطوط دفاعی اصلی، گیر کرده است. این قابل پیش بینی بود.

از زمان آغاز این ضدحمله، گزارش‌های منتشر شده در مجموع حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تلفات در میان نظامیان اوکراینی را ذکر کرده است.

تلاش‌های بعدی برای عبور از لبه پیشروی منطقه نبرد با نیروهای باقی مانده اوکراینی انتظار می‌رود، اما بعید است که نتیجه بهتری داشته باشد. ضد حمله طولانی مدت اوکراین احتمالاً با خسارت‌های بالای انسانی و بدون هیچ دستاوردی به پایان خواهد رسید.

دولت بایدن نمی‌تواند برای تغییر تصویر تلخ ضدحمله اوکراین کاری خاصی انجام دهد. کنگره احتمالاً از استفاده آشکار از ارتش آمریکا در این جنگ جلوگیری خواهد کرد.

متحدان اروپایی ناتو هم اکنون دیده‌اند که ارتش روسیه می‌تواند با دشمنان خود چه کند. آن‌ها مشتاق نخواهند بود که ارتش‌های آن‌ها هم متحمل این شکست‌ها شوند.

تنها راه برون رفت از این وضعیت مذاکرات خواهد بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    4 2
    عاقبت کشوری که رئیس جمهورش یک دلقک باشد 🤣🤣. خدا رسواشون کرده
  • پدی ازپیج همسایه🙂 IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    2 3
    اگر دستاورد نداشت گروه واگنر کلی کشته نمیداد وقهر نمیکرد برگرده داخل خاک روسیه😃وبین ارتش دمپایی و گروه تروریستی واگنر جنگ داخلی بشه.خوبه خبرشو خودتون کارکردید و جزو خبرهای تاپ سایت قرار دادید
  • رضا IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    1 3
    چرا ما ایرانیان طرف متجاوز یعنی روسها را گرفتیم، نکند شعار نه شرقی نه غربی امام راحل فراموش شده، و مستعمره روس هستیم.
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      0 0
      تو انقدر ابلهی که معنی یه جمله ساده رو نمیفهمی! نه شرقی نه غربی منظور نوع حکومت هست و نه روابط بد یا خوب با کشورها نکته اینجاست که شماها خودتون رو به خریت زدین و سلطه امپریالیسم رو بر جهان با جنگ و کشتار نمیبینید. غرب جنایتکاری بیش نیست و روسیه حق دفاع در برابر هژمونی کثیف و متجاوز ناتو رو داره
  • سید IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    1 2
    زلنسکی خواجه ای را ماند که بر الاغی لنگ نشسته و به جنگ پیل سواران رزم آور رفته باشد!!!!!!!
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      0 0
      والا این چرندیات وصله تن دمپایی ابریه :))
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 0
    شورش واگنر یک شوی سیاسی است برای ماست مالی شکست مفتضحانه اخیر ناتو در ضدحملات. اینم دوسه روزه جمع میشه باز روسیاهیش میمونه برا برانداز و غربگرا
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 0
    درود بر روسیه. این ترقه بازی واگنر هم دو سه روزه جمع میشه. شوی سیاسی غرب جواب نمیده و ناتو محکوم به شکست است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس