اسرائیل

یائیر لاپید با حمله به نتانیاهو اعلام کرد که اگر توافقی میان ایران و آمریکا امضا شود، برای دولت نتانیاهو شکست بزرگی خواهد بود.

سرویس جهان مشرق - با داغ شدن مسئله مذاکرات میان ایران و غرب توسط رسانه ها، موضوع توافق ایران و آمریکا، به یکی از مسائل مهم در سرزمین های اشغالی تبدیل شده است.

یائیر لاپید، عضو کنست و رهبر اپوزیسیون در کنست، در توییت هایی که صبح امروز (جمعه) در حساب توییتر خود منتشر کرد، به این موضوع پرداخت و نوشت: «علی‌رغم همه تلاش‌ها برای نامیدن تفاهمات میان ایران و آمریکا به نام‌های دیگر، آنچه آمریکا و ایران در شرف امضای آن هستند، توافق هسته ای است. علاوه بر این، این دقیقا همان توافق هسته ای است که در زمان دولت تغییر (دولت ائتلافی لاپید- بنت) تلاش کردند آن را جلو ببرند و ما با همکاری بی سر و صدا و فشرده با دولت آمریکا توانستیم از امضای آن جلوگیری کنیم».

یائیر لاپید: توافق جدید میان ایران و آمریکا، شکست دولت نتانیاهو است/ لیکود: یائیر لاپید آخرین کسی است که می‌تواند موعظه اخلاقی کند

لاپید در ادامه حملات خود به نتانیاهو نوشت: «اگر این توافق اکنون امضا شود، شکست بزرگ دولت نتانیاهو است. به دلیل کودتا قضائی، نتانیاهو توجه آمریکا و توانایی تأثیرگذاری بر توقف یک توافق بد و خطرناک را از دست داد. او باید اعلام کند که کودتای قضائی لغو شده است، به واشنگتن پرواز کند و هر کاری انجام دهد تا توافق امضا نشود. مانند گذشته، از جبهه اپوزوسیون هم برای کمک به این موضوع بسیج خواهیم شد».

یائیر لاپید: توافق جدید میان ایران و آمریکا، شکست دولت نتانیاهو است/ لیکود: یائیر لاپید آخرین کسی است که می‌تواند موعظه اخلاقی کند

حزب لیکود در پاسخ به حملات لاپید به نتانیاهو گفت: «موضع قاطع نخست وزیر نتانیاهو باعث شد آمریکا از توافق هسته‌ای خطرناک با ایران خارج شود و حتی امروز مانع بازگشت به آن می‌شود. یائیر لاپید، که از توافق خطرناک هسته‌ای آمریکا با ایران حمایت کرد و میدان‌های گازی رایگان به حزب‌الله داد، آخرین کسی است که می‌تواند برای نخست‌وزیر نتانیاهو که سال‌ها مبارزه مصمم علیه برنامه هسته‌ای ایران را رهبری می‌کند، موعظه اخلاقی کند».

لیکود اضافه کرد:«بر خلاف لاپید که به آمریکا تعهد داد اقدامی نمی کند که آنها را غافلگیر کند ( برعلیه ایران)، نخست وزیر نتانیاهو چنین تعهدی را به آمریکا نداده و حتی به صراحت اعلام کرد که با یا بدون توافق، اسرائیل برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش خواهد کرد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    بعنوان‌ یک ایرانی نفهمیدیم بالاخره توافقي هست یا نه؟
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    با تعهد اخلاقی به امریکا یا بدون آن رژیم منحوس و نجس صهیونیستی هیچ غلطی نمی تواند بکند این را خودشان هم میدانند ولی مثل سگ عوعو میکندد (به قول خودشان )

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس