کد خبر 1499655
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
کیسینجر درباره انزوای آمریکا هشدار داد

هنری کیسینجر سیاستمدار کهنه‌کار و وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت که اگر ایالات متحده نتواند میان منافع خود و نیازهای جامعه جهانی توازن ایجاد کند، منزوی خواهد شد.

به گزارش مشرق، کیسینجر در مصاحبه‌ای با بلومبرگ که بخش‌هایی از آن پنجشنبه شب منتشر شد، با اشاره به ترویج تئوری " اول آمریکا " افزود: این دیدگاه «تمرکز بسیار زیادی روی منافع آمریکا دارد و توجهی چندانی به منافع جهانی ندارد.»

وی افزود: هر کسی که می‌خواهد یک سیاست خارجی جدی آمریکایی را هدایت کند باید میان این دو توازن ایجاد کند. در غیر این صورت آمریکا منزوی خواهد شد.

به نوشته اسپوتنیک، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا رویکرد «اول آمریکا» را در سیاست خارجی خود برگزید اما دولت جو بایدن رئیس جهوری فعلی نیز سیاست‌های تندی در قبال برخی مسائل امنیتی از جمله در قبال چین و روسیه در پیش گرفته است.

کیسینجر در بخش دیگری از مصاحبه خود با بلومبرگ با اشاره به تنش آمریکا و چین بر سر مساله تایوان هشدار داد که «فکر می‌کنم نوعی مناقشه نظامی (میان پکن و واشنگتن) محتمل است.»

وی پیشتر نیز هشدار داده بود: این رویکرد تقابلی ممکن است دو طرف را به «تقابل بی پایان» بکشاند و هر دو کشور در رسیدن به هدف مورد نظر شکست بخورند.

کیسینجر از آمریکا و چین بعنوان دو کشور بزرگ جهان یاد کرد و خواستار آن شد که پکن و واشنگتن با افزایش گفت‌وگو و همکاری‌ها، فضایی را برای خلق اقدام‌های بزرگ در جهان آماده کنند که این موضوع هم به نفع آنها و هم به نفع جهان خواهد بود.

این در حالی است که پرواز بالون تجسسی چین بر فراز آمریکا باعث تنش بیشتر میان دو کشور شده است؛ موضوعی که باعث لغو سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به چین شد.

قرار است بلینکن ۱۸ و ۱۹ ژوئن (۲۸ و ۲۹ خرداد) به چین سفر کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • طبا IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    ای آمریکای منزوی !!! بدبخت شدی !!! دیگه مسئولین ما خود و خانوادشون نمیان اونجا !!!! تنها راهش اینه که با تمام جهان ارتباط برقرار کنی و تعاملات دوجانبه و چند جانبه داشته باشی و تازه شاید بشه به کاری کرد !!!!!!
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    خلق،اقدام های بزرگ،،،به نفع ،جهلن،امریکا،وچین خیلی عالی،،،،، دیده گستزده.......
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    1 0
    بالاخره رهبران آمریکا به این نتیجه رسیدن که دیگه دنیا آمریکای زورگوی قلدر رو نمی پذیره و من بعد باید مثل یه کشور معمولی رفتار کنه...
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    ای صهیونیست خونخوار که از دستهای پلیدت خون کامبوجیها و ویتنامیها و دیگر مظلومان میچکه تو هم مثل کفتارهای دیگه بزودی میمیری و خوراک کرم و مور و مار میشی و آرزوی محال نابودی ایران رو به گور میبری
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    اگه آمریکا با چین در بیفته کره شمالی هم به کمک چین میاد و اثری از آمریکا روی نقشه جهان باقی نمیمونه
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    خداوکیلی قیافه این نکبت خونخوار رو با قیافه رهبرمون مقایسه کنید اون حیوانیت تمام این نورانیت تمام
  • CA ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    چرا این وزغ سمی چاق و فرتوت که عمری جنایت کرده نمیمیره؟!! فقط گیر میدن به آقای جنتی!
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    این بعد از جنگ اوکراین و روسیه اومد کاملاً طرفداری از روسیه کرد ، یک سال بعد نظرش کاملاً برعکس شد ، طرفداری از اوکراین کرد و گفت باید بشه عضو ناتو و.... آمریکا با این پیشرف هایی که داره همیشه رهبر دنیا میمونه ، انزوا که دیگه جوکه.... همین تسلاش شده رهبر خودروسازان جهان....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس