کد خبر 14903
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۵

معاون عمراني استاندار تهران گفت: بازگشت شهرستان ري به تقسيمات کشوري به‌زودي ابلاغ خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، محمدرضا محمودي در خصوص جدا شدن شهر ري از تهران اظهار داشت: شهرستان ري در تقسيمات کشوري ساختار جداگانه‌اي دارد.
وي در ادامه افزود: شهرستان ري داراي فرمانداري و چندين شهرداري به نام‌هاي کهريزک و باقرشهر است که بر اساس تقسيمات کشوري که در وزارت کشور تعريف شده است و همچنين بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي، مرزهاي اين شهرستان مشخص شده و بايد ري شهرستاني مستقل باشد.
محمودي بيان داشت: شهرداري تهران تجاوزهايي را در تقسيمات کشوري داشته و از محدوده تعريف شده فراتر رفته است و به محدوده شهرستان‌هاي ديگر مانند ري وارد شده که اين موضوع موجب دوگانگي در مديريت شده است.
معاون عمراني استاندار تهران افزود: اين دوگانگي در مديريت شهرستان ري موجب سو‌ء استفاده سود جويان و بروز مشکلاتي مانند موضوع مرتضي‌گرد و ساخت‌وسازهاي غير قانوني مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه در تقسيمات کشوري بايد به قانون مراجعه کنيم، گفت: شهرداري تهران ‌بايد از قسمت‌هايي که برخلاف تقسيمات کشوري وارد شده است، خارج شود.
محمودي به شکايات مردم شهرستان ري در خصوص دوگانگي مديريت در اين شهرستان اشاره کرد و گفت: شکايات مختلفي از مردم رسيده که در ديوان عدالت اداري نيز مطرح شده است به عنوان مثال شخصي در شهرستان ري براي دريافت مجوز ساخت‌وسازي توسط شوراي شهر باقرشهر هزينه‌اي را پرداخت کرده و شوراي شهر تهران نيز هزينه‌اي در اين خصوص تعريف کرده است که اين موضوع موجب شکايت وي شده است و اين در حالي است که بر اساس تقسيمات کشوري اين ساخت‌وساز به شوراي شهر باقر شهر مربوط مي‌شود و در حوزه تهران نيست.
وي بيان داشت: اين موضوع در حالي بررسي و پيگيري است و به زودي بازگشت شهرري به تقسيمات کشوري ابلاغ مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس