کد خبر 1487450
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
نتانیاهو مدعی پیشرفت در مذاکرات تبادل اسرا با حماس شد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که در پرونده تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پیشرفتی صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، کانال ۷ رژیم صهیونیستی نوشت: بنیامین نتانیاهو طی سخنانی در نشست کابینه اعلام کرد که مذاکرات در خصوص پرونده تبادل اسرا با جنبش حماس شاهد پیشرفت هایی بوده است.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز سخنان نتانیاهو را پاسخی به انتقادات اخیر در خصوص تحویل پیکر دو تن از شهدای مقاومت فلسطین دانست و نوشت: نتانیاهو در پاسخ به اعتراض وزیر شهرک سازی به این امر گفته است که اکنون از هر زمان دیگری به موفقیت تبادل اسرا نزدیک تر شده ایم ولی اعمال فشار از سوی اسرائیل، تاثیر منفی بر این پرونده خواهد داشت. منظور وی انتقاداتی است که اخیرا از سوی خانواده های دو نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده مطرح شده و نتانیاهو را متهم کرده اند که تلاش کافی برای پس گرفتن جنازه های آنان از جنبش حماس نکرده است.

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس، چهار نظامی اسرائیلی به نام‌های "آبراهام منگستو"، "هشام السید"، "هدار گلدن" و "شائول آرون" را از زمان حمله اسرائیل به غزه در سال ۲۰۱۴ در اسارت دارد.

رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده بود که هدار گلدن و شائول آرون دو نظامی اسیر صهیونیست در غزه کشته شدند و گردان های قسام اجساد آن‌ها را در اختیار دارد اما گردان‌های شهید عزالدین قسام نهم مردادماه تحت عنوان «دولت شما دروغ می‌گوید»، تصویری از «هدار گولدن» و «شائول آرون» دو نظامی اسیر رژیم صهیونیستی در غزه منتشر کرده بود.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیتی مدعی شد که مذاکرات محرمانه غیرمستقیمی بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی از طریق چند میانجی بین المللی در جریان است و پیشرفت هایی نیز در این زمینه بوجود آمده است و حماس رفتاری منضبط و در عین حال انعطاف پذیر در این خصوص از خود نشان داده است.

این کانال در عین حال افزود که پیشرفت مورد بحث در موضوع تبادل اسرا، اتفاق خارق العاده ای نیست و نتانیاهو بدلیل شکستی که در ۱۰ سال گذشته در این خصوص داشته، اکنون دنبال به نتیجه رساندن آن افتاده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس