کد خبر 1486437
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
خیابان محل زندگی شهید الداغی به نام‌ «جوانمرد» مزین شد

تداوم و شدت خشونت‌زایی و خشونت‌طلبی در جامعه نگران‌کننده شده اما نکته عجیب سکوت مدعیان روشنفکری است؛ سکوتی که فارغ از بایدها و نبایدها ناجوانمردانه به نظر می‌رسد.

به گزارش مشرق، چند ماهی است که ناامنی‌ها و اغتشاشات در کشور فروکش کرده است اما با این حال تنش و خشونت هنوز در ستون اخبار حوادث قدرت‌نمایی می‌کند، خشونتی که در حوادث اخیر ریشه دارد و به وضوح توسط گروهی از هنجارشکنان علیه قشر مذهبی جامعه اتفاق می‌افتد. خشونتی که از جنس درگیری و بحث و جدل نیست، بلکه از جنس جنایت و کشتار است.

تداوم و تعدد چنین حوادثی در کشور، علاوه بر آنکه آرامش جامعه را سلب و خاطر مردم را مکدر کرده است، باطن ضد دموکراسی جریانی را به تصویر می‌کشد که مدتی قبل ادعای آزادی‌خواهی داشت و در ناقوس دموکراسی می‌دمید. این جریان، آنچنان یک‌جانبه خود را بر حق می‌بیند که در این مسیر هر اقدام غیرقانونی و حتی ضدانسانی را مباح می‌داند و حتی آن را ارج می‌نهد. همچنانکه در جریان ناامی‌های خیابانی، شاهد صحنه‌های تلخ و بزهکارانه‌ای بودیم که منجر به شهادت مظلومانه «روح‌الله عجمیان» و «آرمان الله‌وردی» و جوانان بسیار دیگر شد.

حالا که بعد از چند ماه، اپوزیسیون به دلیل فقدان تئوری و پشتوانه سیاسی و اجتماعی، دیگر بهانه‌ای برای بر هم زدن امنیت را ندارد؛ با ایجاد موج‌های رسانه‌ای و تبلیغات گسترده می‌کوشد خود را زنده نگاه دارد و بر حق نشان دهد؛ اما علیرغم این تلاش، شهادت «حمیدرضا الداغی» در سبزوار که مظلومانه فدای خشونت بی حد و مرز شد، فرصت دیگری برای شناخت دقیق جریان براندازی و فاصله قابل توجه عمل و ادعای آنها فراهم کرده است.

شهادتی که پایانی بر شعار دروغین «زن، زندگی، آزادی» بود. حادثه سبزوار نشان داد که وزن این شعارها ثقیل‌تر از دهان افرادیست که به دختر ایرانی تنها به عنوان صعود برای کسب قدرت می‌نگریستند. شعاری که در نهایت به هنجارشکنی و خشونت در جامعه ختم شد.

دفاع و تحقق شعار زن، زندگی، آزادی را الداغی با اقدام شهادت گونه اش به تصویر کشید که برای آزادی دختر ایرانی از جانش گذشت. اقدامی که ثابت کرد علی رغم تلاش‌های ضدانقلاب و رسانه‌های بیگانه که قصد دارند مردم ایران را مخالف و مغایر با دین و ارزشهای اسلامی و ایرانی جلوه دهند اما مردم ایران بر اصول‌ها و ارزش‌های دینی و عرفی جامعه که مبتنی بر آزادی، معرفت، غیرت و آزادگی است، پایبند هستند.

الداغی در یکی از خیابان‌های سبزوار وقتی آزار و اذیت دو جوان نسبت دو دختر را می‌بیند به سمت آنها می‌رود تا از «خواهرهای‌مان» دفاع کند اما اوباش وارد درگیری شده و او را مورد اصابت ضربات مکرر چاقو قرار می‌دهند.

آنچه در سبزوار برای این جوان رخ داد، به قدری بغرنج و ناراحت کننده و توأم با بی‌عدالتی است که هیچ تئوری و ادعایی حجم رفتار غیرانسانی صورت گرفته در آن را برنمی‌تابد. پدر دختری ۳ ساله که برای حمایت از دو دختر جوان جان خود را در اثر اصابت چندین ضربه چاقو از دست داده و کسانی درباره این واقعه تلخ سکوت کرده‌اند که مدتی قبل به خاطر درگیری بر سر رعایت حجاب در یک مغازه ماست فروشی زمین و زمان را به هم دوخته بودند و فریاد وا اسفا سر می‌دادند.

سوالی که در تداوم این خشونت‌ها پیش می‌آید این است که حالا که دشمن به روش‌های نئولیبرالیستی و از طریق جنگ سرد سعی در بهم ریختن آرامش و دوقطبی‌سازی جامعه دارد و هرروز هم نمود بیشتری پیدا می‌کند؛ چند جان دیگر باید فدای افکار ضد وطن‌پرستی شوند؟

سال‌ها پیش نیز «علی خلیلی» طلبه ناهی از منکر که در تیرماه سال ۹۰ در یک درگیری خیابانی زخمی شد و حدوداً سه سال بعد براثر همان جراحات به شهادت رسید. نگاهی به اتفاقات اخیر نشان می‌دهد تعدد این میزان از خشونت به سطح نگران کننده‌ای رسیده است؛ به طوری که در حدود یک هفته گذشته ۴ روحانی مورد حمله قرار گرفتند.

اخیراً در قم خودرویی به دو طلبه در ایستگاه اتوبوس خیابان شهدا حمله و پس از زیر گرفتن و مصدومیت آنها، از خودرو پیاده شده و یکی از طلاب را مورد ضربات شدید چاقو از ناحیه گردن و پهلو قرار داد. ضارب سپس برای حمله به مأموران نیروی انتظامی اقدام می‌کند و قصد خلع سلاح و تصاحب اسلحه مأموران انتظامی را داشته که با شجاعت مأموران دستگیر می‌شود.

در مورد دیگری، یک روحانی ۳۵ ساله در بلوار مرزداران تهران ساعت ۹ روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت پس از پارک خودرو شخصی، توسط یک دستگاه خودرو سواری به زیرگرفته شد. طبق اظهارات مسئولان انتظامی، راننده که به قصد عمد روحانی را بر روی کاپوت ماشین برای فاصله طولانی می‌کشد، از صحنه متواری شده است و تحت تعقیب پلیس قرار دارد.

ترور آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده مجلس خبرگان در یک بانک نیز مصداق دیگری از فوران این خشونت افسارگسیخته و بی حد و مرز است که پیر و جوان نمی‌شناسد.

علاوه بر این دهم اردیبهشت نیز فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در حالی که با خانواده‌اش در یکی از خیابان‌های شهرستان در حال تردد بودند، ناجوانمردانه ترور شدند.

اما آنچه مایه تعجب است، این است که روشنفکران و اصلاح‌طلبان که در ماه‌های گذشته برای کوچک‌ترین اتفاقات صورت گرفته از سوی مذهبی‌نماها (ازجمله اقدام زشت خالی کردن سطل) از کاه، کوه ساختند و از هیچ تلاشی برای هیاهو و قیل و داد دریغ نکردند، در برابر چنین حوادثی، جامه سکوت بر تن کرده و منفعت خویش را در سکوت انفعال‌گونه می‌بینند.

ناصر ایمانی کارشناسی مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شرایط نگران‌کننده جامعه و طغیان خشونتی تمام نشدنی، می‌گوید: «دو موضوع متفاوت وجود دارد که باید محل بحث قرار بگیرد؛ یکی بحث آکادمیک علمی از نظر روانشناختی و روانشناسی جامعه و بحث دیگری بحث سیاسی است. بحث اول که باید متخصصین امر و روانشناسان اجتماعی درباره آن اظهارنظر کنند این است که جامعه ما، الان از عقده‌های فروخفته یا خشم درونی رنج می‌برد. بحث فقط بر سر مسائل سیاسی نیست.»

حادثه سبزوار و سکوت مرگبار مدعیان آزادی

ایمانی ادامه می‌دهد: «درگیری‌های پیش پا افتاده بر سر موضوعات ساده که می‌تواند به راحتی حل شود به درگیری‌های شدید منجر می‌شود. جامعه به لحاظ روانشناختی ملتهب است و خشم درونی دارد؛ نه الان بلکه مدت‌هاست اینگونه است و عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و یا مجموعه‌ای از اینها پشت این ماجرا وجود دارد.»

او درباره حادثه تلخ سبزوار و شهادت حمیدرضا الداغی می‌گوید: «در ماجرای اخیر، وقتی دو تا خانم مورد اذیت و آزار قرار گرفتند و یک نفر به کمک آنها آمد می‌بینیم بلافاصله چاقو بیرون می‌آید و فردی در این ماجرا شهید می‌شود، این افراد می‌توانستند دست به ضرب و شتم بزنند اما فوری چاقو به دست می‌شوند.»

این کارشناس سیاسی در تحلیل وجه سیاسی شرایط موجود بیان می‌کند: «رفتار مخالفان یا معاندان نظام در ماه‌های گذشته این طور بوده که اگر فردی به نوعی در چارچوب طرفداری از نظام یا قوانین قرار بگیرد هرگونه خشونتی علیه او، حتی قتل او کاملاً مباح و جایز است و حتماً باید انجام شود؛ اما اگر کوچک‌ترین توهین یا بی احترامی به او صورت بگیرد؛ چه برسد به آسیب‌های بدنی با فردی که مخالف نظام است یا از قوانین حکومت تبعیت نمی‌کند به شدیدترین شکل موضوع را در رسانه‌ها مطرح و پیگیری می‌کنند.»

ایمانی به اشاره برخوردهای دوگانه در برابر قانون معتقد است: «رویه‌ای ایجاد شده از یک طرف خون را مباح می‌دانند و از طرف دیگر حرام. این بسیار عجیب است و شاید در جای دیگری شاهد نباشیم. در شرایط فعلی کسی که مخالف نظام هم باشد، در اقدامی قوانین را زیر پا بگذارد یا حتی مرتکب قتل شود؛ تحسینش می‌کنند. وقتی قاتل مخالف نظام باشد انتظار دارند در امان باشد و حتی مورد تشویقش و تقدیس قرار می‌گیرد. چنین پدیده‌ای در هیچ جای دنیا سابقه ندارد.»

به نظر می‌رسد آنچه در رسانه‌های رسمی و غیررسمی درباره چنین مسائلی بازگو می‌شود، در ادامه این روند اثرگذار است. چهره‌های شناخته شده و سلبریتی‌ها می‌توانند با موضع‌گیری خود درباره خشونت‌های این چنینی تا حدی از ادامه این چرخه ممانعت ورزند. ایمانی در این باره می‌گوید: «این پدیده که اینها از لحاظ رسانه‌ای تبلیغ می‌کنند واقعاً خطرناک است و به شدت خشونت را افزایش می‌دهد؛ آنها از یک طرف خون ریختن و قتل را مباح می‌دانند و از طرف دیگر کوچک‌ترین برخورد را حرام می‌کنند.»

او همچنین در تحلیل مواضع اخیر سلبیریتی‌ها نسبت به حوادثی از این دست عنوان می‌کند: «در چند ماه اخیر سلبریتی‌ها در مقطع حساس تاریخی قرار گرفتند؛ اصلاً حرف این نیست که آنها عقاید خو را ابراز نکنند یا اینکه عقایدشاید باید منطبق با تعاریف رایج کشوری باشد. اصلاً منظور این نیست! آنها هم مثل آحاد جامعه می‌توانند حق انتخاب و آزادی داشته باشند؛ اما دو نکته مهم وجود دارد؛ اول اینکه سلبریتی یا مشهور شدن آنها در این جامعه و با ساز و کار و قوانین این حکومت بوده است؛ ناجوانمردانه است که بخواهند نمک بخورند و نمکدان بشکنند.»

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان یادآوری می‌کند: «نکته دوم اینکه نمی‌خواهیم سلبریتی‌ها آن‌چه ما می‌پسندیم را بیان کنند اما این ناجوانمردانه است که در مواردی که یک کار خلاف قانون و عرف صورت می‌گیرد، سکوت کنند؛ حتی نمی‌گویم خلاف شرع! واقعاً جریان روشنفکری که به «روشنفکری سلبریتی‌ها» تبدیل شده در طول تاریخ کشورمان کارنامه خوبی در مقاطع حساس از خودشان به جا نگذاشته‌اند.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    58 21
    این رفتار کار همیشه این اقلیت هرهری مذهب و غربگدا است
    • ناشناس IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      20 1
      #حمیدرضا الداغی🌹🌷 #دانیال رضازاده🌹🌷 #حسین زینال زاده🌹🌷 #روح الله عجمیان🌹🌷 #آرمان علی وردی🌹🌷 #قانون را اجرا کنید🌹🌷 #از خون جوانان وطن لاله دمیده🌹🌷
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      3 1
      مماشات و تکرار جنایت در مازندران ▪️انا لله و انا الیه راجعون پیکر مطهر و بی جان حجت الاسلام ابراهیم فاضل فرزند عالم ربانی آیت الله فاضل رضوان الله علیه در سواحل جویبار دقایقی قبل کشف و شناسایی شد. پی نوشت: ایشان از طلاب جهادی در مبارزه با تهاجم فرهنگی کشف حجاب در جهت سالم سازی سواحل مازندران بود. بحث قتل و شهادت وی جدی است. اگر قاتل آیت الله سلیمانی در بانک ملی زودتر دادگاهی میشد شاید چنین جنایاتی تکرار نمی‌شد. امان از کندی و ترک فعل ها. #فاضل_طلبه_جهادی #قربانی_سالم_سازی_سواحل
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      8 0
      گله کفتار گر شیری را درید غم نیست/ بلکه غم از خوش رقصی شغالان دیدیم !!!!!!!!!!
  • کارشناس سیاسی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    20 6
    فلافاصله وسریع در همان محل وقوع حادثه عوامل هنجار شکن را اعدام کنید تا درس عبرتی باشد برای دیگر ارزال و اوباش والا در غیر اینصورت سنگ روی سنگ بند نمیماند.
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      7 0
      دقیقا . وقتی چنین پرونده هایی مدام با موج رسانه های آنور آبی و نوچه های اینور ،متوقف نشوند تکرار این وقایع کمتر خواهد بود .اینکه دستگاه قضا در بزنگاه هایی در مقابل جریان تحریف تسلیم شد این اوباش را به طمع انداخت . اقتدار رمز موفقیت است.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    9 10
    ریشه همه بدبختی ها عزل خلخالی است.
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      10 27
      همون که کرمها خوردنش؟
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      7 18
      همون که کرمها خوردنش؟
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      1 1
      اتفاقا ریشه همه بدبختی ها خود خلخالی بود. خشونت و اعدام بی حد و حصر در زمان خلخالی موجب شد نظام مماشات زیادی با مجرمان بکند تا ذهنیت سیاه و تاریک دوران خلخالی کمی روشن و تصحیح شود. این مماشات به نوبه خود موجب جرات پیدا کردن مجرمان و چاقو کشان و آدم کشی ها شد. بهترین کار اینه حد وسط و حد عدالت و میانه را انتخاب کنیم. نه دوران خلخالی و اعدام بی حد و حصر و نه تعطیلی اعدام برای آدم کشان چاقو به دست.
    • به ۱۴:۱۵ IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      2 1
      البته دروغ می گویی. اما اگر کرم جسم فانی یک نفر را بخورد، بهتر است از آنکه کرمهایی مثل تو شرف و غیرت و عفت یک ملت را بخورند.... رحمت خدا بر خلخالی که تمام رشوه هایی که به او پیشنهاد کردند و نپذیرفت؛ صرف توطئه و تخریب او شد. کسی که با وجود آن پست حساس، روزی که می مرد پول بستری در بیمارستان را هم نداشت. کسی که مصداق لایخافون لومه لائم بود. او مجاهد راستین اسلام بود که اگر کربلا بود، 72 دو نفر را 73 نفر می کرد.
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      5 2
      از این کرمها خدا قسمت خودت کنه
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      0 0
      کرم ها سراغ همه میان عزیزم استثنااونا فقط بدن های مطهرکه خدا اجازه نمیده آسیب ببینند که فکر نکنم خودم میگم من جز اونا باشم شماهم از احوالات خودت خبر داری صد درصد پس اینکه کسی که مرد رو مسخره کنی بسیار زشت چون همه بدن ها رو مور مار کژدم کرم خواهند خورد
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    36 8
    برخی سلبریتی ها دیگه حناشون پیش ما انقلابی ها رنگی نداره. چون خدا رسواشون کرده
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    18 4
    ریشه همه این بدبختی ها مواضع لیبرالی مقامات است که فکر می کنند با عقب نشینی از حجاب از ایجاد دو قطبی فرار کرده اند. حال آنکه دقیقا همین عقب نشینی ها هر روز جریان ضد دین را جسور تر می کند.
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    11 7
    در فیلم کاملاً مشخص است که دخترها، پسرها را می شناسند! موقعی که مرحوم حمیدرضا با جوانکها درگیر می شود دخترها می توانستند فرار بکنند و یا از بقیه رهگذرها تقاضای کمک بنمایند یا حتی به پلیس زنگ بزنند ولی بی تفاوت به دعوا نگاه می کنند.
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      12 1
      حیف از این جوان غیور
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    15 28
    با فتوشاپ ریش اضاف کردن به عکس طرف ؟!
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      12 1
      ببخشید که آن چند روزی یادش رفته بوده تیغ بزند یا عجله داشته.
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      15 1
      اینو میگن مصادره بمطلوب
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      4 3
      احمق جان کوری مگه .اونی که میبینی سایه ی چانه ی آن شهید عزیز است . بهتره نمره نمره عینکتو عوض کنی .باباقوری
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      3 1
      خاک برسرت احمق جان کوری مگه .اونی که میبینی سایه ی چانه ی آن شهید عزیز است . بهتره نمره نمره عینکتو عوض کنی .باباقوری
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    13 34
    با فتوشاپ ریش اضاف کردن به عکس طرف ؟!
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      2 0
      سلام دختر شهید الداغی ۱۵ساله هستند نه سه ساله
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      0 0
      خدا شفات بده .نه که عکس دیگه ای ازش نیس مردم فقط همین عکسو می بینن
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      65 0
      خاک برسرت احمق جان کوری مگه .اونی که میبینی سایه ی چانه ی آن شهید عزیز است . بهتره نمره نمره عینکتو عوض کنی .باباقوری
    • ماریه IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      1 0
      تو چقدر ابله هستی که شهادت این بنده خدارا جناحی میکنی
    • عبدالله IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      13 1
      چرا از ریش میترسید ؟ همونطوری که جن از بسم الله میترسه.
  • بنده خدا IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    10 0
    از بی عرضگی قوه قضاییه هم هست
  • مهدی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    1 1
    خون غربی ها رنگین تر از خون مذهبی هاست
  • ناشناس IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    1 1
    آرمان علی وردی یا آرمان الله وردی؟
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    به نظر شما اگه کسی با وسیله نقلیه از چراغ قرمز عبور کرد و با وسیله دیگری تصادف کرد نبایست بهش کمک کرد چون بی قانونی کرده .اگه به فرض دخترها هم از مرض قانون حجاب و اسلام عبور کرده باشند شهید الداغی به واسطه نجات آن ها از مرگ مادی و معنوی وارد عمل شدند .لطفا به مصاحبه مادر و دختری که مورد تعرض واقع شده رجوع نمایید.
  • حمید IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    2 5
    شما حتی تحمل عکس صورت تراشیده این شهید رو نداشین،متظاهرین ریاکار
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      3 1
      خاک برسرت احمق جان کوری مگه .اونی که میبینی سایه ی چانه ی آن شهید عزیز است . بهتره نمره نمره عینکتو عوض کنی .باباقوری
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    2 0
    سلیبریتی ها ادم های کاملا بی سوادی هستن که فضای مجازی بزرگشون کرده و اعتبار بی خودی بهشون بخشیده شبکه های اجتماعی در حال نابودی روح و روان وقلب جوانه
  • مهم نیست IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    2 1
    توی متن نوشتید شجاعت ماموران؟؟ شجاعت چیه؟ وظیفه شونه که چاقو کش رو دستگیر و خلع سلاح کنن.
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    1 0
    به درک اسفل سافلین..اینها طرفدار بی بندو باری و کثافت کاری هستند و هر کسی که در مسیر اهداف کثیفشون به درک واصل بشه برای اون گریه و زاری میکنند و ضجه و ناله میزنند انشالله که با همونها محشور بشن
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    2 0
    جالب این استکه سلبرتیاذکه دائم سر در سجده غرب دارن ولحظه ای سر برداشتن از این سجده را خلاف انسانیت میدانند وسطل ماست را تا هفته ها سوژه کرده بودن خفه شدن یا از قاتلین دفاع میکنند لعنت به غرب وتمام کسانی که در اخور غرب نشخوار میکنند اژز هنرمند گرفته تا ورزشکار تا استاد دانشگاه تا روحانی لعنت به هر سلبرتی غربگرا که همیشه از جنایتکار دفاع میکند غربگرایان که قتل امیر کبیر. شیخ فضل الله نوری سید حسن مدرس وبعد انقلاب ده ها نفر از چه رن های سر شناس را یدک میکشند اصلا نباید داخل حکومت ورسانه ومجلس باشند چون هر لحظه حضورشون به قسمت جان .مال ملت ایران تمام میشود
  • هادی IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    3 0
    غرب زده ها و غرب پرستان همانند خود آنها وحشی ترین مردم جهانند ، فقط کافی است قدرت داشته باشند تا ذات وحشیگری آنها همانند هیتلر و استالین رخ نماید.
  • سپیده IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    1 3
    اگر جوابهای خوب به مردم در مورد اتفاقات سیاسی داده می‌شد سر مذهبی‌ها خالی نمی‌کردند. اگر مخالف تفکیک نبودند اون افراد مست وسط خیابان عمومی نبودند. سکوت می‌کنیم چون دلیلی نداره پول فیلترشکن بدهیم که در سایت خارجی جواب سوالی که مسئولین بلد نیستند بدهیم که آخرش هم فرقی نکند.
  • عبدالله IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    1 0
    یعنی شما انتظار دارید کسانیکه خودشون هرزه و منبع فساد هستند از شهید غیرت الداغی حمایت کنند؟ تازه الآن موقیعتش ایجاب نکرده و الا مستقیما از قاتلین فاسد الاخلاق حمایت علنی میکردند. یک کلام اینها اغلبشون هرزه های اخلاقی جنسی و شهوترانهای حیوان صفتی هستند که فساد در انواع مختلفش از اونها نشت میکنه.خصوصا اغلب بازیگران حیوان صفتی که در پرونده زندگیشون چندین بار تجدید فراش وحود داره.هرزه های نجس.
  • ماریه IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    2 0
    کاش قوه قضائیه از خواب بیدار بشه
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    2 0
    به کرات ثابت شده است این جور موقع ها سلبریتی ها لال و کر می شوند. اگر یک داعشی بیاد ناجوانمردانه مردم غیور و انقلابی ایران را شهید کند زبان و گوش سلبریتی ها برای دفاع از حرکت داعشی، باز می شود!!!
  • مسعود دیپلمات IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    4 0
    ماجرای الداغی، به زنان بی حجاب نشان داد که بی حجابی آنها فقط توجه جوانان عشرت طلب و اراذل و اوباش را جلب می کند ولا غیر. بی حجابی آنها فقط موجب آزار و اذیت خودشان و البته دیگران خواهد بود. و اگر امثال مردان غیوری مانند الداغی ها نباشند ، کسی بداد آنان هم نخواهد رسید. البته، با بی حجابی ، شوهر با غیرت هم نصیبشان نمی گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس