کد خبر 1484242
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
هشدار سیاستمدار آمریکایی درباره ضرر آمریکا از کنار گذاشته شدن دلار

رابرت اف. کندی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال  ۲۰۲۴ آمریکا از حزب دموکرات به کنارگذاشته شدن دلار از سوی سایر کشورها و جایگزینی ارزهای دیگر به جای دلار هشدار داد.

به گزارش مشرق، رابرت اف کندی نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال اینده آمریکا از حزب دموکرات در کارزار انتخاباتی خود، گفته است که اگر دلار آمریکا ارز غالب در جهان نباشد، آمریکا سالانه ۷۵۰ میلیارد دلار ضرر خواهد کرد.

کندی که سخنانش از سوی جریان اصلی رسانه های آمریکایی نادیده گرفته می شود، در کارزار انتخاباتی خود افزود: برزیل و پاکشتان اکنون تصمیم گرفته اند در تجارت خود از ارز چین استفاده کرده و از دلار دور شوند.

وی اضافه کرد: می توانید تصور کنید این تصمیم چه هزینه ای برای ما خواهد داشت؟ اگر دلار آمریکا ارز غالب در جهان نباشد، ما سالانه ۷۵۰ میلیارد دلار ضرر خواهیم کرد. این یکی از عواقب جنگ هایی است که ادامه دارد. ما باید آن را بررسی کنیم.

در چند ماه گذشته، شماری از بلوک‌های منطقه‌ای در جهان به دلیل تزلزل‌پذیر بودن دلار، انجام مبادلات تجاری با ارزهای غیر از دلار آمریکا را در پیش گرفته‌اند.

به باور کارشناسان، به دنبال ایجاد نوسانات شدید در دلار در سال‌های اخیر، به نظر می‌رسد ارزش ارزهای محلی بیشترین آسیب‌پذیری را در برابر دلار آمریکا داشته باشند و در نتیجه کشورها برای مقاوم کردن اقتصاد خود به دنبال جایگزین مناسبی برای دلار در معاملات تجاری جهانی هستند.

کارشناسان اقتصاد بین‌الملل می‌گویند کاهش استفاده از دلار و همچنین دلارزدایی یک مساله جدید نیست اما به نظر می‌رسد به تازگی این رویکرد به شدت در حال جریان است و می‌توان شاهد تغییرات چشمگیر در آینده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    نتیجه تحریم دلار بر علیه ایران و ...برعکس شد و سنگی شد و به خانه ی شیشه ای اقتصاد امریکا خورد و جام 750میلیارد دلاری را ترک انداخته است و انشاالله بزودی خواهد شکست و تیری محکم بر قلب حامیان صهیونیست ها خواهد بود
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    0 0
    پاکشتان کجاست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس