روسیه: تدوین جایگزینی برای «استارت نو» در حال حاضر غیرممکن است

مدیر معاونت منع گسترش و کنترل سلاح وزارت خارجه روسیه می‌گوید که تدوین سندی که بتوان آن را جایگزین توافق «استارت نو» کرد، در حال حاضر ممکن نیست.

به گزارش مشرق، ولادیمیر یِرماکوف، مدیر واحد منع گسترش و کنترل سلاح وزارت خارجه روسیه بر این باور است که با توجه به شرایط ژئوپلیتیکی کلی جهان، نمی‌تواند سندی به عنوان جایگزین «استارت نو» تدوین کرد.

یِرماکوف در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تهیه و تدوین سندی جایگزین برای استارت نو و همچنین لحاظ کردن زرادخانه هسته‌ای فرانسه و انگلیس، گفت: در شرایط کنونی چنین دورنمایی وجود ندارد. کنترل سلاح از شرایط کلی ژئوپلیتیکی و نظامی-راهبردی، قابل تفکیک نیست. هر اقدام جدی در این حوزه همواره با رویه‌های سیاسی سازنده در روابط طرفین دخیل، رابطه مستقیم دارد. دست کم، باید درباره لزوم گفتمان، درک مشترکی وجود داشته و علاوه بر این، ترغیب و تشویق مذاکرات برپایه توافقات دوطرفه، ضرورت دارد.

به گفته وی، غرب «هیچ نشانه‌ای از این موارد را بروز نداده است. تاکنون، همه چیز بالعکس بوده و آمریکا و متحدانش جنگی ترکیبی و تمام عیار علیه روسیه به‌راه انداخته و در تلاشند تا خسارتی راهبردی در حوزه نظامی به کشور ما تحمیل و در مسیر اعمال فشار با ابزار تحریم، موفق عمل کنند.»

وی افزود: تصورشان این است که یک روسیه تضعیف‌شده، مقابل آنچه غرب از موضع قدرت دیکته می‌کند، سر تسلیم فرود خواهد آورد. با این حال، همانطور که تاریخ بارها نشان داده، تا جایی که به کشور ما مربوط می‌شود، این رویکرد کاملا بی‌فایده و عبث است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه (۲ اسفند ۱۴۰۱) اعلام کرد که مسکو مشارکت و در معاهده کاهش تسلیحات راهبردی جدید موسوم به استارت نو را به حالت تعلیق درمی‌آورد اما از آن خارج نمی‌شود. پوتین تاکید کرده بود که پیش از بازگشت به بحث درباره تمدید توافق، طرف روسی تمایل دارد تا بداند که این معاهده علاوه بر زرادخانه هسته‌ای آمریکا، چگونه زرادخانه سایر کشورهای ناتو از جمله فرانسه و انگلیس را محاسبه می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    0 0
    بله وقتی روسیه به تهش برسه آب هم از سرش میگذره و چندتا بمب اتم با زیر دریایی میفرسته سواحل نیویورک و علی برکت الله.... که برنامه هم اینچنینه فقط دارن ذهن مردم رو اماده ترکوندن این بمب ها میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس