کد خبر 1482907
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶
کوشکی

در مرحله دیگری از نقشه صهیونیستی _ غربی برای سودان ، این کشور شاهد شعله ور شدن جنگ داخلی است . جنگی میان ارتش و نیروهای واکنش سریع این کشور که می تواند مقدمه تجزیه این کشور باشد.

به گزارش مشرق، دکتر محمد صادق کوشکی در کانال تلگرامی نوشت: تا ۱۲ سال پیش سودان بزرگترین کشور آفریقا با اکثریت جمعیت مسلمان و رویکردی ضد صهیونیستی بود و با ج.ا.ا در موضوعات مختلف همکاری می کرد.

در سال ۱۳۹۰ صهیونیستها با همراهی آمریکا و اتحادیه اروپا، این کشور را به دو قسمت تجزیه کرده و مناطق نفت خیز آن را ( که در جنوب این کشور قرار داشت) به شورشیان مسیحی و بت پرست واگذارکرده و کشور سودان جنوبی را تشکیل دادند. کشوری که روابط بسیار نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارد.

در مرحله بعد و با فشار آل سعود دولت سودان همکاری و رابطه با ج.ا.ا را قطع کرد و به متحد جدی عربستان تبدیل شد.

مدتی بعد ارتش سودان با کودتا، حکومت "عمرالبشیر" را سرنگون و دولتی نظامی را بر این کشور مسلط کرد. این کودتا با حمایت عربستان و رژیم صهیونیستی مواجه شد. در این مقطع تعداد زیادی از نظامیان سودانی برای کمک به عربستان وارد جنگ یمن شدند و دولت نظامی سودان برای برقراری رابطه با "تل آویو" ابراز تمایل کرد.

و اکنون در مرحله دیگری از نقشه صهیونیستی _ غربی برای سودان ، این کشور شاهد شعله ور شدن جنگ داخلی است . جنگی میان ارتش و نیروهای واکنش سریع این کشور که می تواند مقدمه تجزیه این کشور به دوقسمت شرقی و غربی باشد و البته ویرانی و نابودی را برای ملت مسلمان آن رقم بزند.

در تمام این مراحل سودان ( که بیشترین تعداد حافظان کل قرآن در جهان اسلام را داراست) قربانی طرحی صهیونیستی _ غربی بوده است. طرحی که می تواند سرنوشتی مانند "لیبی" را برای آن رقم بزند.

طی سالهای ۲۰۱۲ تا امروز سودان سومین کشور مسلمان( بعد از لیبی و سوریه )است که بر اساس طراحی دشمنان اسلام، به ورطه جنگ و نابودی افتاده و متاسفانه هنوز دخالتهای مستقیم و غیر مستقیم آمریکا ، اروپا و رژیم اشغالگر قدس در رخدادهای اخیر سودان مورد توجه قرار نگرفته است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    61 4
    این اسرایل سرطان واقعا
  • IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    47 4
    اشتباه محاسباتی اقای البشیر و باور غرب و اروپا ورژیم کودک کش بجای مقاومت این بلاهای بزرگ را بر سر ملت صبور سودان اورد اینجاست که مشخص میشود هزینه مقاومت بسیار کمتر از تسلیم و بالا بردن دستان جلو دشمنان اسلام و مسلمانان است
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    22 4
    دیکتاتور های شیطانی غربی عبری فاقد ذره ای شعور هستند و هنوز متوجه نشده اند طوفانی که در مناطق خود در حال درو کردن آن هستند، نتیجه بادی است که بطور مداوم در حال کاشت آن در مناطق دیگر هستند
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    4 1
    هر وقت از ایرانی ها سیلی سختی می خورن، از لجشون میرن توی جای دیگه فتنه به پا می کنن بلکه سوزششون یکم کم بشه
  • رضا IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    3 1
    نتیجه رفراندوم آمریکایی با نقش آفرینی جرج کلونی بازیگر آمریکایی میشه جنگ وبرادرکشی
  • یزدان IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    2 15
    چه قدرتی داره این اسراییل
    • علی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      4 0
      ولی بزودی اسقات میشود
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    2 1
    هرجاامنیت کشوراسلامی به خطرمی افتداین کشورهای غربی هستندکه به خاطرفروش اسلحه استفاده می برند
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    4 1
    پای صهیونیسم و آمریکا به هر کشوری باز بشود میتوان انتظار قریب به یقین داشت که بعد از آن کشور مورد نظر دچار نابودی و تجزیه و کشت و کشتار بشود.
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    1 11
    شما بیشتر نگران موشک های تو سودان هستید نه مردم سودان
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    6 1
    اگه ایران می تونه به رهبران عاقل سودان پیام بده و همه را برای حفظ کشور از تجزیه و شیطنت های غرب و اسرائیل آگاه کنه. بعد هم دارفور را به سودان ملحق کنند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس