کد خبر 1481928
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
زورآزمایی غول‌های کشتی جهان در زاگرب

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی اروپا در شهر زاگرب امشب با جدال قهرمانان جهان و المپیک در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم به پایان خواهد رسید.

به گزارش مشرق، فینال پنج وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی اروپا امشب (چهارشنبه) در شهر زاگرب کرواسی برگزار خواهد شد. در پنج وزن نخست این رقابت‌ها تیم جمهوری آذربایجان با کسب ۲ مدال طلا و یک نقره، بهترین عملکرد ممکن را داشت. برای آذربایجان، علی‌عباس رضازاده در وزن ۵۷ کیلوگرم و حاجی علی‌اُف در وزن ۷۰ کیلوگرم مدال طلا کسب کردند. ماگمدوف نیز به مدال نقره وزن ۹۷ کیلوگرم رسید.

تیم کشتی آزاد آذربایجان در پنج وزن دوم تنها یک فینالیست دارد. عثمان نورماگمادوف در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم به مصاف فیض‌اله آکتورک از ترکیه می‌رود.

اما مهیج ترین فینال پنج وزن دوم مسابقات کشتی قهرمانی اروپا در وزن ۱۲۵ کیلوگرم است جایی که ۲ قهرمان و عنوان‌دار المپیک رو در روی هم قرار خواهند گرفت. در این وزن طاها آکگل ترکیه‌ای دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو و قهرمان جهان به مصاف گنو پترواشویلی از گرجستان می‌رود. پترواشویلی مدال نقره المپیک ۲۰۱۶ ریو و برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو را در کارنامه دارد. غول گرجستانی همچنین سه مدال طلای قهرمانی جهان را کسب کرده است.

طاها آکگل مرد بی‌رقیب کشتی آزاد اروپا به شمار می‌رود که هشت مدال طلای قاره سبز را در کارنامه دارد.

همچنین در وزن ۶۱ کیلوگرم زلیم‌خان آباکاروف از آلبانی به مصاف آرسن هاراتونیان ارمنستانی می‌رود و فرانک چامیزو ایتالیایی برای مدال طلای وزن ۷۴ کیلوگرم جدال سختی با تیموراز سالکازانوف از اسلواکی دارد. در وزن ۸۶ کیلوگرم دائورن کوروگلیف یونانی برای مدال طلا با مایلز امینه از سن‌مارینو کشتی خواهد گرفت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم نیز عثمان نورماگمادوف آذربایجانی به مصاف فیض‌اله آکتورک ترکیه‌ای خواهد رفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس