کد خبر 1481160
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
تصاویر نحوه برخورد با زنان بی‌حجاب در متروی شیراز

دبیر کل حزب دولت ساخته «کارگزاران سازندگی» ضمن ادعای ناکارآمدی حکومت مدعی شد حکومت نباید پیگیر حکم اسلامی «الزام حجاب» باشد!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: حسین مرعشی، دبیرکل حزبی است که در زمان دولت(هاشمی) سازندگی و با حضور شماری از اعضا و وزیران آن دولت تشکیل شد و حزبی کاملاً دولتی محسوب می‌شود. دولت سازندگی با رکورد ۴۹/۶ درصد، رکورددار بیشترین تورم بوده است. این حزب همچنین به مدت ۸ سال از دولت روحانی حمایت کرد که رکورد جدیدی از تورم را به ثبت رساند.

با وجود این سابقه تاریخی، حسین مرعشی ضمن اتخاذ ژست اپوزیسیونی، در روزنامه سازندگی نوشت: «نخستین موضوعی که در مسئله حجاب باید به آن توجه شـود، مسئله «پایبندی مردم ایران به احکام و دستورات دینی» اسـت. «میزان تقید به دین» در ایران، در بین قشرهای مختلف مردم، بسیار متفاوت است. میزان و مقداری که مسئولان جمهوری اسلامی از تقید جامعه و مردم ایران برداشت می‌کنند با واقعیت متفاوت است.

مسئله این است که چه کسی از چه جایگاهی به مسائل امروز نگاه می‌کند و چه برداشتی از آن نگاه دارد. به طور مثال، زمانی یک فقیه در حوزه علمیه قم به مسئله نگاه می‌کنـد، زمانی دیگر فردی از موضع علاقه‌مند به دین و زمانی حکومت و از موضع نظام سیاسی به دین و مسائل این چنینی نگاه می‌شود. به همین دلیل هر یک برداشت‌های متفاوتی از واقعیت خواهند داشت. وقتی قرار باشد از نگاه یک حکومت به جامعه نگاه کنید همه کسانی که پایبندی به احکام دینی ندارند یا پایبندی کمی دارند، باز هم جزو شهروندان کشور هستند و حکومت یا نظام سیاسی نمی‌تواند روی این اختلاف نظرها چشم ببندد.

همه این افراد، شهروندان این کشور هستند و حکومت نمی‌تواند به آنها بی‌توجه باشد و آنها را طرد کند. مسئله دوم این است که فرض کنیم جمهوری اسلامی تفاوت این تقید را بپذیرد. حالا حکومت دینی، فقها و علما و متدینین علاقه‌مند هستند که مردم را به دین و رعایت احکام و اخلاق دینی، پوشـش مناسب، اقامه نماز، انجام احکام و دستورات مذهبی هدایت کنند. در این حالت هم باید دید نظام دینی و سیاسی ما بعد از ۴ دهه چقدر نفوذ دارد که در این زمینه توفیق یابد. برداشت من این است که به خاطر شرایط سختی که امروز جامعه ما در آن قرار گرفته و ناکارآمدیهایی که در اداره کشور ظاهر شـده اسـت نمی‌توان پیش‌بینی به خوبی درباره این توفیق داشت. واقعیت این است که نظام سیاسی امروز ما به عنوان نظامی سیاسی، از انقلاب ۵۷ در وضعیتی نیست که افزوده‌ای بر دین داشته باشد و از موضع مقبولیت لطماتی دیده است که با این وضعیت سیاسی و اداری، شرایط پیشین را برای دعوت مردم به رعایت احکام الهی ندارد. ممکن است در شرایطی دیگر، این دعوت توسط کسانی که پایبندی زیادی به احکام دینی دارند، اثرگذار باشد اما در شرایط اقتصادی فعلی این دعوت نه تنها بی‌اثر است بلکه ممکن است اثر منفی داشته باشد. وقتی قاضی‌القضات سابق در کشور نمی‌توانست با رشوه‌خواری که در سطح سیستم اداری وجود دارد، برخورد و مشکلات را جمع کند و تضمین دهد که نظام اداری و قضایی سالم است، وقتی دولت فعلی نمی‌تواند، تورم ۵۰ درصـدی را کنترل کند و وقتی همه مجموعه و ستاد اقتصادی کشور نمی‌تواند برای بیش از ۴ میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی شغل مهیا کند و نظام اقتصادی ما به گونه‌ای است که بین درآمد و هزینه‌ها شکاف سنگینی وجود دارد و از این نمونه مسائل بی‌شمار است چنین دولتی اگر بخواهد به دین و احکام دین احترام بگذارد، بهتر است از اساس هیچ توصیه‌ای به مردم نکند و اجازه دهد مردم با همان دین سنتی خودشان زندگی کنند. دولتمردان ایران لطف کنند قبل از دعوت مردم به دین به خود هشدار و نهیب بزنند و ضعف‌های ناپسند در اداره کشور را ببینند.»

همچنان که گفته شد امثال حزب کارگزاران و برخی مدعیان اعتدال و اصلاحات نظیر آنها، بالغ بر ۳ دهه در بالاترین مناصب مدیریت در دولت و مجلس حضور داشته‌اند و نمی‌توانند ضعف‌های کارنامه خود به‌ویژه در زمینه مدیریت اقتصادی را پای نظام و اسلام بنویسند؛ به ویژه این که بسیاری از آنها در قول یا فعل، از خطوط قرمز اسلام و انقلاب و نظام عبور کرده و مشی لیبرالی و غربگرایانه را از خود بروز داده‌اند. بدین‌ترتیب اگر باید سوءمدیریت و برخی مشکلات اقتصادی را در ترویج ناهنجاری‌های فرهنگی مثل بدحجابی موثر بدانیم، در این صورت، دست‌اندرکاران دولت‌های مدعی سازندگی و اعتدال و اصلاحات، متهمان ماجرا هستند و نه مدعی آن.

نکته دوم، رفتار منافقانه همین جریان التقاطی است که در مقاطع مختلف، از مرجعیت تمجید کرده پشت نام برخی چهره‌های موجه پنهان شده اما در عین حال، وقتی پای اجرای احکام ضروری اسلامی رسیده، با جریان ضدمرجعیت و دیانت و عفاف و حجاب هم‌پیاله شده‌اند.

از سوی دیگر ادعای دینداری مردم ایران- مطابق تبلیغات سازمان‌یافته غرب- در حالی است که محافل و مراسم مذهبی در کشورمان هرسال باشکوه‌تر و چشم‌گیرتر از سال قبل دایر شده و نسل جوان پای ثابت این محافل بوده، چنان‌که در محافل ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر قابل مشاهده است. با این وجود جریان غربگرا ماموریت دارد برای انکار اجرای احکام ضروری دین، جامعه ایرانی را ضعیف‌الایمان بازنمایی کند!

نکته چهارم، الزام قانون در کنار الزام شرعی حجاب است. همه جای دنیا، شهروندان ملزم به پایبندی به قوانین جاری کشورها هستند. در کشور ما هم در کنار الزام شرعی حجاب، قانون رسمی کشور بر این الزام تاکید دارد و آن را موجب صیانت از عفاف عمومی می‌داند. در مقابل، اتاق‌های فکر و عملیات غربی، هدف‌گیری حجاب و عفاف و خانواده ایرانی را ضرورت تضعیف اقتدار ایران و جمهوری اسلامی می‌دانند و بنابراین بی‌عفتی و بی‌حجابی را ترویج می‌کنند.

پنجم؛ شهروندان در هر کشوری و از جمله کشور ما، همچنان که از حقوق قانونی برخوردارند، تکالیفی هم برعهده دارند و بر همین مبنا، در صورت تخلف از موازین و خطوط قرمز قانونی، مواخذه می‌شوند. درک این نکته بدیهی و جهان‌شمول هم بهره هوشی بالایی نمی‌خواهد که دبیرکل حزب اشرافی و غربگرای کارگزاران سعی بر انکار آن دارد.

نهایتا اینکه طیف سیاسی ورشکسته به تعبیری به نام اصلاح‌طلبان، در اثر بی‌کفایتی‌های پیاپی و اشرافی‌گری و سیاسی‌کاری، سرمایه اجتماعی خود را از دست داده و سعی می‌کند بی‌اعتمادی مردم نسبت به خود را طریق دوقطبی‌سازی در موضوعاتی مانند حجاب و دینداری و سیاست خارجی و... ترمیم کند. این مدل سیاست‌ورزی مسموم، حاکی از یک واقعیت است و آن اینکه طیف مذکور حتی به فرض بازگشت به سیاست و قدرت، بنایی بر حل مشکلات مردم ندارند و سیاست‌بازی و عوام‌فریبی را ترجیح می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 24
  • سید IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    5 0
    بارها هم مسلکان حسین مرعشی به وی نصیحت کرده اند که تو بهتر است به اندازه داناییت (سوادت) سخن بگویی، نه به اندازه داراییت که ملوم نیست طی این سی ــ چهل سال چگونه جمع کرده ای ( البته برای ما معلوم است)!!!!
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    4 0
    هزار فامیل صهیونیسم🪂اشغالگران هزاره
  • :) IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    4 0
    ببین چه شیک پروژه میرن: از طرفی به نفوذیها میگن احکام فلان و بهمان بتراشید، تا از طرفی خودشان در قامت منجی وارد شوند.
  • رحمت IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    1 4
    درمقبولیت حجاب شکی وجود ندارد ولی اینرا بدانید در روز قیامت حجاب اخرین مسئله ای خواهد بود که از مسئولین بی کفایت پروردگار خواهد پرسید
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    4 0
    از برکات تفکر هاشمی رفسنجانی تا شیخ حسن فریدون مبارزه با رای دین خدا در حجاب و سواری مجانی از خلق خدا برای صد گرم پارچه علی برکت الله ...
  • داریوش از اهواز IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    2 4
    همین یکسال و چندی دولت اصولگرا رئیسی و پایداری ها به اندازه کل ابن چند دهه تورم و بدبختی وگرانی روزانه و ناامیدی برای مردم و کشور داشته
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
      7 1
      سلطان شما ظاهرا سواد اماری نداری و تورم 65 درصدی حسن روحانی رو که 4 سال متوالی بود فراموش کردی هرچند همین 40 درصدم زیاده ولی ابرتورم مال یکی دیه بود
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    1 0
    اره بابا شما صادقی و راست میگی!!!!!
  • رضا IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 1
    مثل اینکه هرکس باید یک چیزی بگه واظهار وجود کنه توی دستگاه دولت یکسری افراداضافه هستند که باید حذف بشوند تا دولت بهتر بتونه به وظیفه اش عمل کنه این افراد اضافی فقط در حالت انتقاد هستند وهیچ کرایی ندارن
  • رزمنده قدیمی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    1 1
    همه را بد کردین. و خودتان فکر میکنین خوبه هستید؟ عیب همه را میبینید ولی عیب خودتان تقصیر قبلیها هست؟ راستی عیب دولت اصلاحات را چرا نگفتین؟ همه تان سر و ته یک کرباسید و ناکارامد و فاسد. راستی چندین سال قبل اصطلاح مرفهین بی درد را خیلی تکرار میکردین ولی الان که خودتان رفتین تو جبهه اونا دیگه تکرار نمیکنید!
  • محسن121 IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    26 7
    دوستان انقدر که پیگیر قدرت هستند وقت اضافی ندارند
    • مردم IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
      1 0
      نمی فهمند که قدرت در با مردم بودن است نه مردم آزاری.اینقدر برای خودشیرینی نزد حاکمان به پرو پاچه مردم نباید پیچید. از ممنوعیت شطرنج و موزیک و ویدیو و ماهواره و اینترنت و ..دیدیم سر حکومت به سنگ خورد باز در موارد جدید با مردم لجبازی می کنند.
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
      1 0
      شما نگران پیگیری مطالبات مردم برای حجاب نباشید- بخاطر شما هم که شده مطالبه محاکمه مهدی هاشمی و حسین فریدون به جرم فساد اقتصادی و درخواست محاکمه و اعدامشون را هم شروع می کنیم.
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
      5 0
      خزب کارگزاران که از دوران هاشمی رفسنجانی قدرت گرفتن و شکمهاشون رو از مال حرام یعنی مال ملت انباشته کردن حالا هم باید در مقابل حکم خدا قد علم کنن.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    1 1
    افرادی مانند شریعتمداری که متاسفانه تعدادشان در کشور کم هم نیست ابن الوقت هستند مسلما اگر سالها زنده باشند و انواع و اقسام نظام ها و حکومت‌ها بر سر کار بیایند اینها برای تمام آن نظام ها و حکومت‌ها ماسه ی داغ‌تر از آش خواهند بود و همیشه دست و مقام دار.
  • حاج کیوان IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    1 1
    شما چقدر خوبید چکار کرده اید اینقدر خوب شده اید ؟داریم ار خوشی و امید به آینده اینقدر هورمون سروتونین در مغزمان ترشح میشود که نگو کاش میشد قدری از آن را از خون جدا بسته بندی و برای جوانان اروپا و آمریکا صادر کرد کلی هم در آمد ارزی دارد
  • ایرانی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    2 8
    آقای مرعشی عین واقعیت جامعه ما رو گفتند. متن جالب و قابل تاملی است.
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
      2 0
      مرعشی عین واقعیت 😄!!! داداش شما این جماعت را نمی شناسی توی انتخابات ۸۸ اومد دانشگاه ما برای حمایت از میرحسین با کمال پررویی گفت ما دزدیم (منظور خانواده هاشمی)شماهم اگه میتونید بیایید مچ ما رو بگیرید
    • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
      1 0
      حسین مرعشی (پورسانت بگیر هواپیما) را خوب می شناسیم (داداش عفت و دایی فائزه- با همان شعور). این متن را قطعا و یقینا او ننوشته. فهم این چیزارو نداره (مثل کروبی که بیانیه هاشو پسر کینه توزش می نویسه). این متن نوشته یکی از تفاله های بیدین و بی خدای جریان کثافات (تو بخوان اصلاحات) است. نویسنده یکی از سوادالدله های عنترمنتر اسرائیله. تاجزاده یا یه مشنگ کودن دیگه. کودنه چون احمق صبر نکرده تف راهپیمایی روز قدس خشک بشه. تو اغتشاشات "فاضلاب اکتبر" همه زورتون رو زدین ولی نتونستین به اندازه 1/1000 (یکهزارم) راهپیمایان روز قدس اصفهان رو بیارین تو خیابون. از صدقه سر خون مردم مسلمان ایران دارین تو امنیت زندگی می کنید. دیگه چه مرگتونه؟ شماها که تو جنگ و این 40 سال بعد از انقلاب هزینه ندادین. یا بتمرگین سرجاتون یا مهاجرت کنین تشریف ببرین پیش اربابتون انگلیس و آمریکا.
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    1 1
    مردم از تمامی طیف اصولگراو اصلاح طلب متنفر هستند تا زمانی که حکومت خودش رو به نشنیدن بزنه این قبیل نافرمانی های مدنی شدیدتر و فراگیرتر خواهد شد
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    1 1
    شماها که روی تورم تمام دنیا رو سفید کردید. کبک های سر توبرف
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 1
    وقتی توزیع ثروت باعث شده نود درصد بی حجابان و سگ بازان از طبقه مرفه باشند و مومنین و مردم ولایی و آماده جان نثاری زیرخط فقر نگه داشته شوند قطعا شاهد بدتر از اینها هم خواهیم بود مضافا اینکه تورم و گرانی به نفع بی دینان و فشار مضاعف به مومنین است حالا خودتان قضاوت بفرمایید
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 1
    با سلام به نظر شما ایا بی حجابی شل حجابی از کجا اغازشد چقدر در دولت های قبل بود وتوسط کدام احزاب ...... که می دانیم تورم وبیکاری افراد با مدارک عالی توسط کدام طرز تفکر بود در همان زمان ها افرادی بین کردند راه درستی نیست اما بعنوان مرتعج و.... از طرف شما انها سرکوب نشدند باید بدانید شما مسئول اینکار هستید وباید پاسخگو باشید نه مدعی وهزار سوال دیگر...
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    1 1
    ننگ بر عرب پرستان وعرب دوستان که زندگی مردم ایران بدون خونریزی گرفتن ایران را ویران کردن الانم دارند برده داری نوین میکنن
  • FR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    مگر تازگی داره ! مرعشی که فقط فامیل سببی هاشمی رفسنجانی نیست فامیل فکری ست … دختران و زنان خودشان هم اگر محجبه باشند باید سرباز گیری در خیابان را از ساختار شکنان انجام دهند
  • ایرانی IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    7 0
    بهتر نیست این حزب تغییر اسم دهد؛ بجای عنوان کارگزاران سازندگی، نام « کارگزاران ترویج بی دینی، غربگرایی، اشرافی گری و تورم، ...» با توجه به سابقه و وصف حال این حزب بیشتر برازنده شون هست
  • محمد IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    4 1
    مسئله حجاب باید پیگیری شود و حد و حدود شرعی آن در جامعه رعایت شود اما شیوه برخورد با بی حجابی باید معقول حساب شده و ظریف باشد از عملکرد گذشته باید درس بیاموزیم دولت باید ابتدا از کارکنان خودشروع کند بخصوص صدا و سیما که در بیرون وضع مناسبی ندارند
  • محمد IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    3 3
    کاش مسولان برای رفع مشکلات اقتصادی هم اینقدر پیگیر بودند.
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
      4 0
      اینها دو مقوله جدا از هم هستن. این هم از موذیگری شماهاست که تا حرف از حجاب میشه ، اقتصادو میکشن وسط. فردادگیریم اقتصاد ما شد بهترین در بین همه کشورا، شما بی حجابهای آشغال ، با حجاب میشید ؟ هرگز...
    • روناک IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
      1 0
      چه حرف بی جایی است که بی حجابی که مخالفت باحکم خدا قانون است رابه اقتصاد گرانی مربوط می‌کنند،، الان اگرشما لخت وبی حجاب بشی دزدی وتورم حل میشه!!! بی حجابی باعث افزایش مشنلات اقتصادی بخاطر فساداخلاق وتجاوزوطلاق ووومیشه، ضمنا دردادگاه ها ببینید که هرسال هزاران نفربخاطر اختلاس ود زدی ووومجازات می‌شوند ومشکل تورم هم ازقبل انقلاب تاحالا همیشه کم وبیش بوده وربطی به حجاب نداره ضمنا اکثر بی حجابها طبقه پولدار وبی درد جامعه هستند نه فقراوطبقه متوسط
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    1 6
    الان مشکل مردم حجاب است یا اقتصاد و مسکن با حقوق 7/600 مستاجر با دو فرزند چگونه سال بعد با این نوسانات قیمت مسکن مانده ام چه کنم خواهشاٌ به فکر مستاجرهای کم درآمد باشید.
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
      2 2
      هردو از کجا به این نتیجه رسیدی که مشکل فقط یکیه آی کیو ؟!
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    1 0
    مردم این عوضی های اصلاحات وکارگزار که حالا شدن حق به جانب متنفرن .من سیاسی نیستم یک معلم هستم بیشتر بدبختی های این مملکت به خاطر بی لیاقتی این اصلاحتی هاست که چیزی به نام وجدان نمیشناسن .پس بهتره خفه بشن .زنده باد رییسی
  • زنوزی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    2 0
    این اقایان که سر کار بودند خودشان شدید دنبال اجرا این حکم بودند حالا برای کسب رای در انتخابات بعدی دارند حرف خود را نقض می کنند ما مردان ایرانی ضربه زیادی از این بی غیرتی ها وبی حجب و حیایی ها خورده ایم زندگی مرد غیرتمند ایرانی را با این حرکات سبک بعضی خانم ها نابود می خواهید بنمایید غیرت مردان ایرانی را زیر سوال نبرید خانم ها بخدا با عریان کردن بدن خود به هیچ نمی رسید به خودتان احترام بگذارید
  • یدالله IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 1
    خاک بر سر همه شما که دقدقه تان بی مصرفترین و پیش پا افتاده ترین مسایل است. البته مردم خوب فهمیده اند که مشکل چیز دیگر است .
  • علی IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    2 3
    در دولت رئیسی نه اینکه تورم نداشتیم بلکه تورم منفی شده ودلار به زیر پنج هزار تومان رسیده است، و مشکل خودرو ، مسکن و ازدواج و... همه حل شده است ! و اینک مردم در شرایط خوب بسر می برند و دائم به جان ایشان دعا می‌کنند! تا باشد از این رویاها
    • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
      2 0
      جامعه در معرض هجوم هرزگی و دیاثت و کثافتکاریه و عری ای به فکر شکم
    • IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
      2 0
      یکم_ اون گاوه که دنبال رفاه و کاه و یونجه ارزونه. آدم مخ هم داره. نه فقط شکم برای کوفت کردن دوم_ پس ترامپ که می گفت با فشار اقتصادی ایران رو له می کنم منظورش چی بود. ملتفت 44 سال تحریم شدید نیستی؟ سوم_هر گاوی میدونه که تورم 60 درصد یکی دوساله برطرف نمیشه.چهارم_ وضع خوب اقتصادی به تلاش و کوشش مردم هر کشور مربوطه. چه تخم دوزرده ای میذارین که اینقدر طلبکارین؟
  • علی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    2 0
    تنها چیزی که این حکومت میتواند ادعا کند اسلامیست و باقی مانده همین حجاب است . متاسفانه در هیچکدام از ارکان دیگر موفق نبوده چه در زمینه مبارزه با فساد و رانت و سوئ مدیریت و سیاست های غلط سیاسی و اجتماعی و اقتصادی . اگر در این زمینه هم بند آب برود دیگر چگونه بگویند اسلام ناب محمدی . فقر از هر دری وارد شود ار درب دیگر ایمان خارج میشود . مردم دیگر به حرفهای متناقض مسئولین باور ندارند و اگر کسی هم اعتقادی دارد فقط شخصی است .
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
      3 0
      ای مزحرف از هردری فقر بیاد ایمان خارج میشه از کیه؟ چرا حرف خودتونو به حضرت علی ربط میدید با ی سرچ ساده مشخصه اصلا چنین کلامی از حضرت امیر گفته نشده حتی روایت ضعیف هم وجود نداره در این باره بعدم چرا مردم بالاشهر تهران همه مومن و با حجاب نیستن؟ اونا هم درد اقتصادی دارن؟ تا اونجا ک چش کار میکنه همین افراد مستضعف دیندار و مومنن وگرنه از مایه دارا چیزی ندیدیم
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    2 0
    همین‌ها برای بی حجابی دوقطبی سازی کردن
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 1
    مشرق تمام اخبار جهت دار و حکومتی...
  • وطن پرست DE ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    3 4
    دیگه باید چی بگن و چیکار کنن که شورای نگهبان اینها رو رد صلاحیت کنه؟ جالب اینهکه موقع دادن وام و رانت نظام این افراد رو در اولویت قرار می ده و امثال حججی و عجمیان باید تو هزارتوی اداره ها بچرخن و سنگ رو یخ بشن تا یک وام ازدواج بگیرن
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
      0 1
      حق
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    شما انگار آنقدر پیگیر قدرت هستید که به هر قیمتی قدرت میخواهید وقتی 70درصد مردم که موافق حجاب هستند سرتون ریختند حساب کار دستتون میاد
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    1 0
    شما اصولگرا و اصلاح طلب که شبهای افطار فک و فامیل دور یک سفره می‌نشینید و با هم میخورید، این دعواهایی که در اثر حسادت زنانتون در مهمانی ها راه میافته را روزها می‌آورید تو فضای مجازی و به خورد مردم می‌دهید و بفکر اقتصاد و معیشت مردم نیستید خجالت بکشید و حیا کنید و از پای سفره نفت بلند بشین و از خون شهدا خجالت بکشید که بواسطه خون شهیدان همه تان در پستهای مدیریتی نشستید و یک لانه برای خودتان درست کردید اصولگرا و اصلاح طلب سر و ته یک کرباس
  • علی افصحی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    8 7
    امام خامنه‌ای « این موضوع ( بی حجابی ) جمع خواهد شد » مرعشی قارون حزب اشرافی و اختلاسی « کارگذاران به کار نظام اسلامی!» از حکم شجاعانهٔ و شرعی ولی فقیه خردمند امام خامنه‌ای در مورد بی حجابی ، از بس سرگیجه گرفته که نظم ذهنی خود را از دست داده و بدون اشاره به حکم ولی فقیه که نه تنها برای همه آحاد جامعه واجب الرعایة است مراجع شیعه هم همین طور است؛ با نفاق دولت را خطاب قرار داده!! مرعشی که ده ها شرکت و گردش مالی هزاران میلیاردی دارد با فرصت طلبی چنگ به صورت دولت زده و به دولت توصیه شیطانی کرده که به دین و بی دینی مردم کار نداشته باشند البته با لفاظی و با بازی کلمات به گونه‌ای که پاکیزه بوده و ایهام مخالفت با حکم ولی فقیه از آن برداشت نشود قطعا متن بسیار کار شده ای است که ده ها ساعت وقت برده ، با این حال متن نشان می دهد ما با یک آدم معاویه صفت رو به رو هستیم که کثافت کاری خود و خاندانش و هم حزب هایش به نظام را به حساب نظام و جناب رئیسی نسبت می دهد‌ . چهل و چهارسال از انقلاب اسلامی می گذرد غیر از ده سال اول که جنگ و خباثت ضد انقلاب بود و نظام در پی تثبیت خود، این مرعشی و شوهر خواهرش هاشمی ، خاتمی ، روحانی -جهانگیری فاسد بودند که بیش از بیست و چهار سال مستقیم دولت ها را دراختیار داشتند و مرعشی در همه این سال ها همه کارهٔ اقتصاد بوده ، انقلابیون تنها دو سال اول دولت نهم و یک سال هم از دولت انقلابی جناب رئیسی می گذرد یعنی از مجموع سه سال دولتمردی انقلابی ، قارون هاشمی ها ،مطالبه سی و چهار ساله دارد که خود ، خاندان و احزاب همگرایش همه کارهٔ آن بوده اند از دولت یک ساله شغل جوانان ، مسکن ،کاهش تورم و..‌ می خواهد که عوامل مصائب نظام در کنار خباثت استکبار ، خودشان بوده اند .
  • عبدالعلی گل بابا نژاد IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 1
    حقیر جانباز و آزاده برادر شهید هستم حقیقت کلام عمو حکومت کاری کرد که جوان از نفرت از دین اجازه نمی دهند والدین نماز بخواند شما کجای کار هستید این بینوایی ودرماندگی سابقه نداشته است فاکتور آخرین روز روحانی و امروز قیاس بفرما ۱۲برابر شده قیمت اجناس یعنی ۱۶ماه ۱۲۰۰درصد تورم انتحاری گرانی کشور آنوقت چی میشه گفت ۷سال پسر من درخواست اذدواج کرده منم ندارم اقدام کنم فلج کنج خانه ۹ملیون صدقه میدهید که ده روز تمام میشه حاتم بنده باید تو مزرعه روز مزد کار کند که من جانباز آزاده برادر شهید زنده بمانم. التماس دعا دارم
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
      0 0
      با این امار گیری تن فیثاغورس داخل گور لرزید علم امار پدرش دراومد1200 درصد از کجا اوردی سلطان؟ کل تورم 8 سال روحانی 1000 درصد بود
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    1 1
    عمده سبد رای کارگزاران واصلاح طلبان=یک مشت دنبال هرزگی وبی بندوباری هستند.
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    3 1
    بابا ول کنید اینا رو یادتون رفته میگفتم سلاح براچیمون هسته ای برا چیمون حالا که دارن میبینن غربشون وامریکای جون جونیشون داره پاشیده میشه واین طرف تو شرق شرقی که مهد تمدن وحجب وحیاست داره ایران مرکز قرار میگیره تنها چیزی که براشون مونده تا شاید به کمک مهد آمال وارزوهاشون کمک کنه رفتن سراغ زنان جامعه هست اما فراموش کردن تمدن دنیا ساز ایران در اون زنان از ارزش والایی برخوردار بوده از همون دوران کهن تا به امروز همان کوروشی که اون رو مهد آزادیش می‌نامند دراون دوران زنان از حجاب برخوردار بودن واین حجاب به معنای حفظ وارزش برا زن بوده تاجایی که زنان سلطنتی روبند طلایی برصورت داشتن وپوششی بنام کلو توری که سر وتارقسمتی از کمر را می‌پوشانده داشتن پس نمیتوان پوشش را از زنان ایرانی دور کرد اونایی که نمی‌دونن بدونن در شرق برهنگی معنایی نداشته
  • محمد خاتمی IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 2
    فکر کنم شما هم مثل بقیه مسولین خارج از ایران هستند ویا در کشور دیگر که جمهوری اسلامی هست زندگی می کنند شب های قدر از نظر حضوری نسبت به قبل از سالهای دهه 70 که تا سال 98 نصف شده بود واز سال 98 به بعد هم یکباره 80درصد کاهش داشته حالا چگونه حضور با شکوه می بینید را نم دانم فقط برای اطلاع و جلوگیری از شکاف بیشتر جامعه با هم تلاش کنید که متاسفانه هیچ گونه تلاشی هم نمی بینیم
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
      3 0
      میشه بگی چ سالی 1.5 میلیون نفر داخل جمکران بوده و 2 میلیون داخل حرم امام رضا و چند صدتا داخل حرم شاهچراغ؟ مگه امار گرفتی ک میگی 80درصد کاهش داشته و نصف شده ؟ مشخصه که کلا داخل مراسمات احیا نمیری وگرنه میدونستی هرسال شلوغتر میشه تا اونجایی که یادمه هرسال بودم هیچ زمانی به شلوغی این چندسال نبوده بسوز ک خوب میسوزی با امار مزخرفت
  • ابوذر IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    5 0
    مرگ بر حسین مرعشی منافق
  • و IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    3 0
    چرا دور و بر نظام پر از این شیاطینه
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
      0 1
      امثال شهید بهشتی علاج اینها بود که دیگه نیست در مملکت
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    3 0
    حزب کارگزان چه گلهایی که تقدیم این مملکت نکرده : کرباسچی : دزد رسمی با چند سال سابقه زندان محمد علی نجفی : مدافع بزرگ حقوق زنان ( زنشو تو حموم با هفت تیر کشت!) ......
  • کارمند خاک بر سر IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    فقط باید گفت خاک بر سر ما که منتظریم اوضاع اقتصادی بهتر بشه و بتونیم نفس بکشیم گویا کشمکش اون بالا واسه چیزای دیگه ایه من فقط میتونم بگم پدری که نمیتونه شکم بچه هاشو سیر کنه قطعا منتظر حرف شنوی بچه هاش نباید باشه و این نافرمانی انواع مختلف داره. شکم مردم را سیر کنید بسیاری از مشکلات دیگه حل میشه
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    0 0
    میخواهید احکام‌ اسلام‌ رو اجرا کنید ؟ بسم الله. یه سر به جاده های کشور بزنید اون‌ شرکت‌ یا پیمانکاری که با دزدی در مصالح ، جاده بی کیفیت تحویل مردم میده و با جان‌ و مال و زندگی مردم‌ بازی میکنه به والله دزد محسوب میشه . اسلام‌ دستور داده دست دزد را قطع کن . لعنت خدا بر ظالمان
  • مینا رئوفی زاده IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    0 0
    چنانچه حکومت پیگیر حجاب ایران نباشد همین ها بی حجابها و دار و دسته شان خود مسؤلان خوب حکومت رو هم با این حرفها منحرف و بی دین خواهند کرد و حکومت اصلأ نباید گول حرفهای شیطانی بی حجابها و همدستانش را بخورد در غیر اینصورت فاتحه کشور خونده است
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    0 0
    مساله وجوب حجاب،مساله حفظ امنیت روانی جامعه است .همانطور که در یک خانواده نقصان ویا عدم وجود بسیاری از موارد ،مجوز به انجام کار نادرست برای هیچیک از اعضاء خانواده نبوده ونیست .لذا باید در جامعه ما این قانون بطور کامل اجرا بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس