کد خبر 1478845
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
ظهور هرکول ایرانی از دل فلک‌افلاک +فیلم

رکوردشکنی کودک لرستانی در پاور لیفتینگ همه توجهات را معطوف به خود ساخته تا جایی که برخی وی را جانشین بزرگان وزنه‌برداری و قوی‌ترین مردان ایران می‌دانند.

به گزارش مشرق، کیان رشیدی اکنون به نام آشنایی برای ورزش و رسانه‌ها تبدیل شده است، کودک هفت‌ساله‌ای که نام خود را در فهرست ایمارو ثبت کرده و می‌رود تا به یکی از پدیده‌های ورزش ایران و جهان تبدیل شود. کیان از استان لرستان به ورزش کشور معرفی شده و به دنبال است تا پا جای پای بزرگانی مانند علیرضا بیرانوند دروازه‌بان شماره یک تیم ملی، حامد امیری قوی‌ترین مرد ایران و دارنده مدال طلای پارالمپیک، آرش میراسماعیلی قهرمان جودو و غلامرضا محمدی قهرمان کشتی و سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد بگذارد.

البته شهرام رشیدی پدر کیان از عنوان لرستانی و لر برای نابغه ورزش ایران استفاده نمی‌کند زیرا باور دارد پسرش باید به یک چهره موفق برای ورزش ایران تبدیل شود و پرچم ایران را در میادین جهانی برافراشته کند. وی در گفت وگویی گفت: دوست ندارم با عنوان کیان رشیدی کسی وی را خطاب کند یا بگوید او از لرستان است دوست دارم کیان ایرانی خطاب شود تا اگر روزی موفقیتی کسب کرد متعلق به تمام مردم سرزمینم باشد. کیان نابغه‌ای است که باید به بالاترین سطح افتخار برسد.

ظهور هرکول ایرانی از دل فلک‌افلاک +فیلم

در سن ۶ سالگی موفق به لیفت وزنه ۹۵ کیلوگرمی شد و توانست عنوان قوی‌ترین کودک جهان را از آن خود کند. وی آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ نیز در حضور برادران فاطمی وزنه ۱۰۵ کیلوگرمی را لیفت کرد تا بتواند یک رکورد خارق‌العاده دیگر به نام خود و ایران در فهرست ایمارو ثبت کند. قرار بود این نابغه لرستانی در اسفندماه سال ۱۴۰۱ در مسابقات لیفت رده‌های سنی شرکت کند که این رقابت به اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ موکول شد.

کیان با قدرت مثال‌زدنی خود، شخصیتی آرام و دوست داشتنی دارد. پدرش می‌گوید: شاید برای برخی این گمان پیش آید که کیان با این قدرت در مدرسه همکلاسی‌ها را اذیت کند اما اینگونه نیست زیرا وی در پیش دبستانی هم بود و بسیار رفتار مودبانه و سنگینی دارد. اصلا اهل دعوا نیست و بسیار مهربان است.

ظهور هرکول ایرانی از دل فلک‌افلاک +فیلم

او از تبلیغات فراری و با کمترین حاشیه ممکن تمرین می‌کند. شهرام رشیدی در خصوص تمرینات کیان گفت: بسیاری از گرفتن حامی مالی صحبت می‌کنند اما من باور دارم که کیان نباید وارد حاشیه و کارهایی شود که استعداد وی را پنهان کند. سال گذشته شرکتی برای حمایت از وی درخواست داد اما قبول نکردم زیرا توانایی فرزندم بیشتر از این است که صرفا در راستای تبلیغات مورد استفاده قرار بگیرد.

رویای قهرمانی در المپیک را در سر دارد و با فیلم‌ وزنه زدن حسین رضازاده اوقات فراغت را سپری می‌کند. فیلم‌هایی که وی را ترغیب به سوی وزنه‌برداری کرده است. پدر کیان در این خصوص گفت: کیان، حسین رضازاده دارنده طلای دسته فوق سنگین وزنه‌برداری جهان و المپیک را بسیار دوست دارد و فیلم‌های وزنه زدن این قهرمان ملی را همیشه تماشا می‌کند. او دوست دارد روزی مانند حاج حسین به ابر قدرت وزنه‌برداری جهان تبدیل شود. رویایش حضور در المپیک است و باید برای رسیدن به آن تلاش کنم. امیدوارم کیان به سلطه لاشا تالاخادزه در وزنه برداری جهان پایان دهد. وی این توانایی را دارد و باید در حدود یک دهه صبر کنم تا وی به شکوفایی برسد.

فیلم رکوردشکنی کیان رشیدی را مشاهده کنید:

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 0
    خداکنه موفق باشه درحرفه ورزشی ولی ایناعالم بچگیه
  • مهدی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 1
    ایران هرکول نداره رستم داره... حتما باید غرب پسندانه حرف زد؟
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 3
    وزن خودش که 20برابر وزنه است!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس