کد خبر 1477657
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱

آموزش زبان انگلیسی (زبان را بخشی از زندگی خود کنید!)

جمله همیشگی «آموزش زبان انگلیسی را باید بخشی از زندگی خود کنیم» را حتما شنیده اید. تحقق این جمله فقط با ایجاد عادت های زبانی امکان پذیر است. عاداتی که ما به صورت ناخودآگاه همه روزه آن ها را انجام دهیم و با توجه به اصل مرکب، مهارت های زبانی خود را بهبود بخشیم.

بعضی از عادت های خوب زبانی عبارتند از:

  • تماشای اخبار انگلیسی از طریق تلویزیون در ساعات خاص
  • گوش دادن به اخبار انگلیسی از طریق رادیو
  • تماشای فیلم ها و سریال های انگلیسی
  • خواندن داستان های انگلیسی
  • خواندن اخبار انگلیسی (موضوعات مورد علاقه تان)
  • چت کردن با دوستانی که زبان انگلیسی می دانند (گروه های انگلیسی که در شبکه های اجتماعی ایجاد می کنید)
  • گذاشتن دیدگاه های انگلیسی
  • حفظ روزانه لغت ولی به صورت مستمر
  • استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان مانند دلفین (dolphinapp.ir)
  • دیدن برنامه های Talk Show
  • شرکت در دوره های آنلاین و رایگان

از سازمان خود درخواست کلاس زبان کنید!

اگر در شرکت، سازمان و یا نهاد خاصی کار می کنید که تسلط زبانی، تاثیر زیادی در بهبود و ارتقاء سطح کیفی شرکت و سازمان خواهد داشت. به بهانه های متفاوت از مدیران درخواست کنید که برای شما کلاس زبان بگذارند و از دوستان و همکارانتان بخواهید که از شما حمایت کنند.

برنامه خودخوان و گروهی

در بیشتر روش ها و تکنیک هایی که برای بهبود مهارت های زبانی شما در مقالات مختلف نوشته می شود باید توجه کنید که زبان آموز می بایست با این روش ها بتواند زبان را به صورت خودخوان فرا بگیرد و آن را بخشی از زندگی خود کند. ضمنا از این نکته غافل نشوید که فلسفه یادگیری هر زبانی برای ایجاد ارتباطات بیشتر است.

آموزش زبان انگلیسی (زبان را بخشی از زندگی خود کنید!)

پس در برنامه های روزانه خود به دنبال شرایطی باشید که بتوانید دانسته های زبانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. چرا که هر چقدر ارتباطات شما با سایر زبان آموزان بیش تر باشد، علاوه بر تثبیت دانسته های زبانی، نکته ها، جملات، لغات و اصطلاحات بیش تری را در شرایط مختلف از هم دیگر یاد خواهید گرفت.

می توانید لااقل هفته ای یکبار با دوستان خود که مشغول یادگیری زبان هستند دور هم جمع شوید و با هم تمرین کنید. به این ترتیب بسیاری از دید و بازدیدهای دوستانه خود را به ساعات آموزش زبان تبدیل کنید.

مرور کردن راز موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی، مثل دوچرخه سواری می ماند، هرگاه از حرکت بایستی به زمین می خوری. یکی از بزرگ ترین ایرادهایی که می توان، از زبان آموزان ناموفق گرفت این است که به کتاب های آموزشگاه های زبان مانند کتاب های درسی دوره راهنمایی، دبیرستان و ... نگاه می کنند. و هر وقت فصلی از کتاب تمام شد و معلم امتحان گرفت کلا آن کتاب را منقرض اعلام می کنند. ولی دوستان زبان آموز من، زبان هر روز نیاز به تمرین دارد. مثلا مگر می شود شما امروز سلام و احوال پرسی کنید و بگویید دیگر تا چند ماه نیاز نیست من با کسی سلام و احوال پرسی کنم. پس شما به عنوان یک زبان آموز می باید همیشه درس ها و حتی کتاب های ترم های گذشته زبان خود را بارها و بارها بخوانید و از جملات آن در مکالمات روزمره خود استفاده کنید.

تفکر به زبان مقصد

بارها و بارها شنیده ایم که اگر می خواهید زبانتان قوی شود باید به آن زبان فکر اکنید اما چگونه؟

دقت کنید که واحد تفکر لغت است. به خاطر این که وقتی به هر چیزی فکر می کنید، ذهن شما شروع به تولید لغت مرتبط به آن می کند. برای مثال همین الان به آتش فکر کنید. مسلما لغاتی چون گرما، نور، روشنایی، رنگ زرد، شعله و ... در ذهن شما متولد می شود و آمادگی جاری شدن بر زبانتان را دارد. پس هرگاه قصد داشتید راجع به موضوعی حرف بزنید قبل از آن خوب به آن موضوع فکر کنید تا لغات و جملات مورد نظر در ذهن شما به جریان بیفتد. قبول دارم در ابتدا خیلی سخت است اما اگر جزو برنامه روزانه شود علاوه بر لذت بخش بودن، موتور محرکه مغز فعال می شود و شما را برای پیدا کردن لغت مورد نظر به سمت دیکشنری سوق می دهد.

شبکه های اجتماعی با طعم زبان

از اپلیکیشن های شبکه اجتماعی استفاده کنید. به عنوان مثال در حال حاضر شبکه تلگرام طرفداران زیادی دارد. ما از این اپلیکیشن ها می توانیم به نحو احسن برای توسعه و بهبود مهارت های زبان استفاده کنیم. به شما پیشنهاد می کنیم، یک گروه زبانی راه اندازی کنید که هدف آن فقط به فقط موضوعات زبانی باشد. البته در راه اندازی این گروه می باد به نکات زیر توجه کنید.

تعداد نفرات گروه بین سه تا پنج نفر باشد.

هر هفته یک نفر مدیریت گروه را بر عهده بگیرد.

مدیر می باید لغات، اصطلاحات و جملات مورد نیاز را در گروه قرار دهد.

حتما 20 دقیقه، راجع به آن موضوع با هم دیگر چت کنید. (حتما به زبان انگلیسی و یا زبانی که قصد فراگیری آن را دارید)

آموزش زبان انگلیسی (زبان را بخشی از زندگی خود کنید!)

مزایای این گروه ها در صورت تدارم:

دانش افزایی و بالا بردن دانش زبانی هم دیگر

روزانه زمانی را صرف یادگیری زبان کرده اید

هر کدام در هفته نقش معلم زبان را پیدا کرده، و اصل آموزش دادن مساوی با یادگیری را بهتر تجربه کرده اید

به علت تعداد کم اعضای گروه فرصت مطالعه دیدگاه ها و نظرات همدیگر را پیدا می کنید.

گنجینه زبانی

مطمئنا بارها و بارها این سوال را در کلاس های زبان و از زبان آموزان مختلف شنیده اید که می گویند: من احساس می کنم هیچی زبان یاد نگرفته ام، اصلا نمی دانم پیشرفتی داشته ام یا نه! حالا برای این که خودتان متوجه شوید که سطح زبانی شما چقدر پیشرفت کرده به این دو نکته توجه کنید.

آموزش زبان انگلیسی مانند تبدیل شدن شیر به ماست است، یعنی ما هنگامی که در حال یادیگری زبان هستیم، اصلا متوجه پیشرفت زبانی نمی شویم، چرا که یادیگری زبان خیلی به کندی و تدریجی اتفاق می افتد ولی مطمئن باشید اگر یادگیری مستمر باشد حتما سطح زبانی شما در حال پیشرفت است.

هر چند وقت یک بار سری به دی وی دی ها و کتب ترم های قبلی خود بزنید و آنها را گوش دهید و یا کتاب های سطح های پایین تر را بخوانید. خودتان متوجه خواهید شد که چقدر لغات و جملات برای شما ساده و آسان خواهد بود. همین کار ساده باعث می شود که متوجه پیشرفت زبانی خود بشوید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس