روسیه به آمریکا و ناتو هشدار داد

یک نشریه نظامی زیر نظر وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه نوشت: مسکو در حال طرح‌ریزی برای یک نوع جدید از عملیات نظامی است که ظرفیت هسته‌ای این کشور را برای مقابله با حمله‌های احتمالی آمریکا دخیل می‌کند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری تاس، در مطلب نشریه «اندیشه نظامی» (Military Thought) آمده است: آمریکا در مسیر از دست دادن جایگاه برتری و سلطه خود در جهان است و از آنجاییکه روسیه به عنوان عامل اصلی این جریان تلقی می‌شود، بنابراین رویکرد نظامی-سیاسی آن دربرابر روسیه به طور فزاینده‌ای تشدید خواهد شد.

نویسندگان مقاله مذکور گویند: شکست روسیه از طریق یک عملیات (جهانی) چند بخشی و راهبردی طرح ریزی شده است و آمریکا هدف نهایی این عملیات را نابودی ظرفیت بازدارندگی هسته‌ای روسیه می‌داند.

بر این اساس، تحقق این خواسته آمریکایی‌ها در دو حالت امکان پذیر خواهد بود؛ استقرار سامانه‌های سپری موشکی در اطراف مرزهای روسیه و یا یک حمله هسته‌ای جهانی که می‌توانند ۶۰ تا ۷۰ درصد قدرت استراتژیک هسته‌ای مسکو را از بین ببرد.

در ادامه این مطلب آمده است: متخصصان در بخش‌ نظامی در روسیه، در تلاش و بررسی برای رسیدن به شیوه‌ای پیشرفته از به کارگیری نیروهای مسلح این کشور تحت عملیات نیروی بازدارنده استراتژیک، هستند تا از آن‌ها به عنوان وسیله و ابزار اصلی به منظور مقابله با تلاش‌های پنتاگون برای نابودی روسیه استفاده کنند.

این مقاله نتیجه می‌گیرد که مسکو به منظور رسیدن به اهداف تعیین کننده خود در این زمینه باید تسلیحات استراتژیک پیشرفته تهاجمی، دفاعی، هسته‌ای و به روز خود را به کار گیرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی اسدی IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    سلام : ایران همانند کوه پشت سر شما ایستاده است نگران نباش . به توفیق الهی مستکبرین عالم به سرکردگی آمریکا زورگو و جنایتکار نابود خواهدشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس