کد خبر 1469232
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵

جزیره قشم که در زمان‌های قدیم در دوره ساسانیان به نام ابرکاوان مشهور بوده است، امروزه به سبب امکانات و مزایای بی‌نظیر خود نسبت به سایر مناطق توانسته گردشگران بی‌شماری را به سمت و سوی خود جذب کند. قطعاً برای مسافران تور قشم لحظه آخر پیش از سفر سؤالاتی از قبیل قشم جز کدام استان است، وضعیت آب و هوای جزیره، خورد و خوراک، لوازم حمل و نقل و... رخ می‌دهد. می‌توان به طور قطع بیان کرد کسب اطلاعات صحیح پیرامون آداب و رسوم و تاریخچه یک منطقه، باعث می‌شود تا علاوه بر آشنایی اولیه درباره جو حاکم بر آن، سفر لذت بخشی نیز برای شما رقم بخورد.

قشم جز کدام استان است؟

جزیره قشم در کدام استان قرار دارد؟

بر اساس آمار و شواهد مردمان بومی جزیره قشم و بلیط‌های خریداری شده به این مقصد می‌توان به این نکته پی برد که جزیره قشم یکی از مقاصد تفریحی همیشگی افراد بوده است. اگر می‌خواهید در زمانی مناسب جهت بهره‌مندی از بهترین کیفیت خدمات‌رسانی، کالاهای مورد نیاز، جاذبه‌های تفریحی و جاذبه‌های طبیعی به این جزیره سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم در فصل پاییز به این منطقه جذاب سفر کرده و خاطرات به یاد ماندنی را برای خود به ثبت برسانید. اگر به دنبال سفر به قشم هستید، با خرید تور قشم لحظه آخر این امکان برای شما فراهم است که قیمت و خدمات آژانس‌های معتبر مسافرتی را به صورت انلاین مقایسه کرده و خریدی مطمئن داشته باشید.

دانستن اینکه قشم جز کدام استان است می‌تواند به شما در بازدید از دیدنی‌های اطراف این جزیره کمک کند. جزیره قشم در استان هرمزگان قرار داد. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این جزیره در مجاورت شهر بندرعباس، شهرستان بندر لنگه، جزیره هرمز، جزیره لارم، جزیره هنگام، جزایر تنب کوچک و تنب بزرگ واقع شده است. وسعت این جزیره در مقایسه با دیگر بخش‌ها بیشتر بوده و بر اساس نظریه زمین‌شناسان مساحت آن را می‌توان حدوداً ۱۴۹۱ کیلومتر مربع در نظر گرفت.

قشم جز کدام استان است؟

گویش و زبان مردمان بومی جزیره قشم

در تمامی قسمت‌های جنوبی کشور ایران شاهد وجود زبان فارسی و رواج آن بین مردمان بومی هستید. زبان این افراد در بخش جنوبی کشور از جمله جزیره قشم با گویش بندری صورت می‌گیرد. به هیچ عنوان اگر قصد سفر به جزیره قشم را دارید بابت گویش آن‌ها نگران نباشید! علی رغم اینکه در این منطقه گویش افراد بومی با سایر افراد متفاوت است، می‌توان گفت اغلب صحبت‌های آن‌ها واضح و قابل درک بوده و شما می‌توانید به سادگی متوجه شوید. در تمامی بخش‌های این جزیره لهجه و گویش افراد یکسان بوده و به زبان محلی قشمی مشهور است. این زبان ترکیبی از زبان‌های انگلیسی، هندی، بندری، فارسی و عربی است.

قشم جز کدام استان است؟

زمان مناسب برای سفر به جزیره قشم

اگر قصد به صورت خانوادگی یا همراه با دوستان خود را دارید، باید مراقب مزاج افراد و حساسیت‌های آن‌ها نسبت به دمای هوا باشید. با توجه به قرارگیری جزیره قشم در قسمت جنوبی کشور، می‌توان گفت این منطقه دارای آب و هوای نسبتاً گرمی در اغلب اوقات سال است. اگر نسبت به این منطقه شناخت و آگاهی نسبی داشته باشید، باید بدانید که بهترین زمان سفر به جزیره قشم در فصل بهار و پاییز بوده که در این زمان دمای هوا بر اساس گزارشات هواشناسی در چندین سال اخیر بسیار مطلوب است. دمای مناسب هوا به شما این امکان را می‌دهد که بهترین نحو از امکانات و مزایای این جزیره استفاده کنید.

سخن پایانی

از آنجا که مناطقی چون تنگه هرمز، جزیره لارک، هنگام، تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی از وضعیت جغرافیایی و تاریخی بسیار غنی و مناسبی بهره‌مند هستند، جزیره قشم نیز به دلیل مجاورت با این مناطق دارای شهرت بسیار خاصی در این محدوده شده است. حال که به پاسخ سؤال خود تحت عنوان قشم جز کدام استان است پی برده‌ایم، می‌توانیم از این بابت اطمینان کسب کنیم که آگاهی و دانش کامل ما نسبت به جزیره قشم و مناطق اطراف آن می‌تواند سفری مطلوب و خاطره‌انگیز را در ذهنمان به ثبت برساند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس