کد خبر 1454778
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
وزری خارجه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وزیر خارجه لبنان در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق،‌ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بنا به دعوت رسمی همتای لبنانی و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات این کشور شب گذشته وارد بیروت شد، پیش از ظهر امروز (جمعه) ۲۳ دی ماه با «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی شب گذشته در بدو ورود به بیروت در جمع خبرنگاران بر تداوم حمایت‌های ایران از مردم، دولت، ارتش و مقاومت لبنان تأکید کرد و گفت: سفرم به بیروت در چارچوب دعوت رسمی وزیر امور خارجه جمهوری لبنان با هدف رایزنی‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و از جمله رایزنی در خصوص آخرین تحولات فلسطین انجام می‌شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: ما همه جریان‌های سیاسی در لبنان را دعوت می‌کنیم از مسیر گفت‌وگو و توافق هر چه سریع‌تر نسبت به انتخاب رئیس جمهور و تکمیل فرآیند سیاسی اقدام کنند. تردید نداریم جریان‌های سیاسی مختلف در لبنان با شایستگی و بدون هرگونه مداخله خارجی قادر به تعیین رئیس جمهور خود خواهند بود.

به گزارش فارس، این سومین سفر امیرعبداللهیان به لبنان پس از تصدی این سمت است. رئیس دستگاه دیپلماسی مهر ماه سال گذشته (۱۴۰۰) سفری به بیروت داشت و فروردین سالجاری نیز برای دومین بار به لبنان سفر کرد.

برخی رسانه‌های لبنانی پیش از این از سفر امیرعبداللهیان به لبنان خبر داده بودند. از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد که امیرعبداللهیان روز سه‌شنبه ۲۷ دی ماه در مسکو با سرگئی لاوروف دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. از سوی دیگر مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز گفته که روز سه‌شنبه با امیرعبداللهیان دیدار خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 0
    بعد فرار امریکا از خاورمیانه، دیگه محاله تا ۱۰۰ سال دیگه این کشورهای خاورمیانه از سایه مهر امپراطوری ایران خارج شنود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس