‌

پناهجویان اوکراینی در انگلیس باید میان بی خانمانی یا بازگشت به کشورشان دست به انتخاب بزنند.

به گزارش مشرق، سازمان‌های خیریه در انگلیس اعلام کردند که با پایان یافتن ترتیبات حمایت مالی از پناهجویان اوکراینی آن‌ها باید میان بی خانمانی در انگلیس یا بازگشت به کشور در حال جنگ خود یکی را انتخاب کنند.

به گزارش «ایندیپندنت»، شوراهای انگلیس که موظف به اسکان پناهجویان اوکراینی هستند، به این افراد گفته اند که نمی‌توانند در پایان اقامت شش ماهه، دیگر برایشان مسکن فراهم کنند.

براساس ارقام وزارت کشور انگلیس، ۲ هزار و ۹۸۵ خانوار اوکراینی بین پایان فوریه تا نوامبر سال گذشته خود را به عنوان افراد بی خانمان به شوراها معرفی کردند.

حدود ۶۹ درصد از این خانوارها شامل فرزندان تحت تکفل بودند و اکثریت آن‌ها یعنی هزار و ۹۲۰ خانوار در چارچوب طرح «خانه‌ها برای اوکراین» به انگلیس آمدند.

افزایش ۳۷ درصدی اوکراینی‌های بی خانمان در انگلیس از اکتبر تا نوامبر ۲۰۲۲ قابل تامل است؛ در برخی موارد این افراد تا ۴۸ ساعت قبل از بی خانمانی از این موضوع بی اطلاع بودند.

روند بی خانمانی پناهجویان اوکراینی در انگلیس در حالی شتاب گرفته است که تعداد میزبانان انگلیسی طرح «خانه‌ها برای اوکراین» به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

آژانس پناهجویان سازمان ملل گزارش داد که از اواخر فوریه ۲۰۲۲ تا روزهای ابتدایی ژانویه ۲۰۲۳ بیش از ۷.۹۱ میلیون اوکراینی به کشورهای اروپایی پناه برده‌اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 1
    آمریکایی‌های خبیث ملعون چه بلایی سر اروپایی‌های احمق آوردن!!
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      1 0
      از قدیم گفتن بِلانسبت، خریّت نه تنها علف خوردن است!!!
  • علی افصحی IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    3 0
    غرب وحشی اینه! غرب وحشی بیش از آن که واقعیت باشد یک سرابه! وعده هایش هم سرابه! دلقک اوکراین را باد کردند و با وعده های توخالی و قول پشتیبانی و پذیرش پناهندگان ، یک ملتی را آواره و کشورشان را نابود ساختند؛ برای زیاده طلبی مستکبرانه ! خانه ها برای اوکراین جار زدند اما پس از شش ماه اوکراینی ها آواره خیابان ها شده و حالا که کل اوکراین در هم کوبیده شده و تاریکی و سرما و کمبود مواد غذایی بر آن مستولی شده انگلیس خبیث اعلام کرده اوکراینی ها یا باید آواره و بی خانمان در انگلیس باشند یا به اوکراین برگردند! مشنگ تر از دلقک اوکراین ، اصلاح طلبان فاسد داخل و فراری مستقر در رسانه های فارسی زبان تحت مدیریت سازمان های جاسوسی بودند که در روزهای آغازین چه معرکه گیری ای می کردند که اروپا آغوش خود را به اوکراینی ها باز کرد! و الآن همه خفه خون گرفته اند.
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    انسان جسورو عاقلو ازاد وشجاع درکشورخودش درمقابل دشمن میجنگه ومیمیره اما تن بذلت اونم درغربت نمیده. غربیها زمانیکه باوعده ووعید درکشورتون شورش مخملی راه انداختند باید میفه میدید .قابل توجه همه وطنفروشان غربگدا. متاسفانه هرچه ازین غربیها بیشتر نامردی میبینیم بیشتر گولشونو میخوریم. افتادن دسته جمعی مردم افغانستان ازهواپیما .مردم لیبی .سوریه .وعراق که گول امریکارو خوردند .وبعضی ازمردم ایران .چرا مقداری فکر نمیکنیم تا به این روز نیفتیم. پسر بچه سوری خفه شده دردریا رو دردنیای مجازی جنازشو دیدیم که رفته بودند باخونوادشون درغرب خوشبخت بشن.خونه خرابه انسان بهترست ازکاخ اجنبی. قدر کشور وحکومتمونو بدانیمو برای رفع مشگلات هممون متحدا بادولت انقلابی همگام بشیم که انشا الله مشگلاتو رفع خواهیم کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس