کد خبر 1451813
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷

معرفی بهترین شهرهای شمال ایران برای کار و زندگی

شهرهای شمالی ایران به دلیل داشتن آب و هوای خوب، طبیعت منحصر به‌فرد و آینده اقتصادی بهتری که به واسطه عدم مواجه با مشکل کم آبی دارند، مقاصد مناسبی برای مهاجرت خصوصا از پایتخت و همچنین شهرهای جنوبی به شمار می‌آیند. استان‌های گیلان و مازندران در سال‌های گذشته پذیرای مهاجران زیادی بوده‌اند و این افزایش مهاجرت به ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر توسط مهاجران نیز منجر شده است. در نتیجه، وضعیت کاریابی و استخدام مازندران و گیلان در چند سال گذشته بهبود یافته و نرخ بیکاری این دو استان نیز کاهش داشته است.

اگر شما هم در فکر مهاجرت به شهرهای شمالی هستید، با این مقاله همراه باشید. در ادامه برترین شهرهای استان مازندران و گیلان برای کار و زندگی را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین شهرهای استان مازندران برای کار و زندگی

نرخ بیکاری سال 1401 در مازندران 7 درصد و این میزان از میانگین کشوری کمتر است. حمایت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از کسب‌وکارهای کوچک و پرداخت تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی و بنگاه‌های اقتصادی، از دلایل اصلی کاهش نرخ بیکاری و بهبود وضعیت استخدام این استان هستند. وضعیت استخدام خانم در مازندران تقریبا مشابه استخدام آقایان است و میزان اشتغال بانوان در این استان بالا است. شما می‌توانید آگهی استخدام مازندران امروز را از طریق لینک زیر مشاهده کنید:

https://karbord.io/jobs/in-mazandaran-cities

در ادامه، 3 شهر برتر استان مازندران برای زندگی و کار را به شما معرفی می‌کنیم.

ساری

شهر ساری، مرکز استان مازندران، یکی از زیباترین شهرهای این استان است که از مقاصد مناسب شمالی برای سرمایه‌گذاری نیز به شمار می‌آید. این شهر در مقایسه با سایر شهرهای استان مازندران، در بهار و تابستان آب و هوای معتدل‌تری دارد. ساری پرجمعیت‌ترین شهر مازندران است و یکی از مقاصد محبوب برای خرید و فروش ویلا در شمال محسوب می‌شود.

وجود خط راه آهن تهران – ساری، رونق ساخت و ساز، فروش و اجاره ویلا، و همچنین رشد و رونق حوزه کشاورزی و گردشگری شهر ساری، آن را به یکی از بهترین شهرها در کاریابی و استخدام مازندران تبدیل کرده است.

رامسر

وجود تفریحات و ورزش‌های آبی، کوهستان‌ها، جنگل‌ها، دریا و جاذبه‌های تاریخی، رامسر را به یکی از محبوب‌ترین شهرهای شمال ایران برای گردشگران تبدیل کرده است. این شهر که به عروس شهرهای شمالی ایران نیز معروف است، در زمینه کشاورزی و دامداری، گردشگری و مشاغل خدماتی رشد و رونق خوبی داشته است.

وجود فرودگاه رامسر، نزدیکی به دریا و جنگل، مراکز خرید بزرگ، بازارهای سنتی، تفریحات متعدد از جمله تلکابین معروف رامسر و سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای ساخت و ساز ویلا و مشاغل مرتبط با گردشگری در رامسر، آن را به یکی از بهترین شهرهای شمالی ایران برای کار و زندگی خصوصا در حوزه گردشگری و کشاورزی تبدیل کرده است.

تنکابن

شهر تنکابن در میان دریا، کوه و جنگل قرار گرفته است و از نظر مناظر طبیعی، یکی از زیباترین شهرهای کشور به شمار می‌آید. این شهر پایتخت مرکبات ایران است و پرتقال، نارنج و دیگر مرکبات، درصد زیادی از تولیدات کشاورزی تنکابن را تشکیل می‌دهد. تنکابن از نظر آب و هوایی منطقه‌ای معتدل و مرطوب است.

دسترسی راحت به فرودگاه رامسر، طبیعت زیبا و مناسب برای کمپینگ و آب و هوای بسیار خوب خصوصا در ارتفاعات اطراف تنکابن، باعث شده تا این شهر هر ساله میزبان ده‌ها هزار گردشگر باشد. تنکابن یکی از بهترین شهرهای شمالی برای زندگی و کار خصوصا در حوزه کشاورزی، فروش تولیدات محلی و همچنین گردشگری بوده و بخش زیادی از آگهی‌های استخدام مازندران مربوط به این شهر است.

بهترین شهرهای استان گیلان برای کار و زندگی

نرخ بیکاری استان گیلان در سال 1401، 7 درصد و پایین‌تر از میانگین کشوری بوده است. گیلان یکی از استان‌هایی با کمترین نرخ بیکاری در ایران است و استخدام و کاریابی این استان مشابه استخدام مازندران وضعیت خوبی دارد. در ادامه، 2 شهر برتر استان گیلان برای کار و زندگی را به شما معرفی می‌کنیم.

رشت

رشت، مرکز استان گیلان و بزرگترین شهر این استان است. وضعیت اقتصادی مناسب در مقایسه با سایر شهرهای گیلان، مهاجرپذیری و مناسب بودن هزینه‌های زندگی در مقایسه با امکانات شهری، رشت را به یکی از بهترین شهرهای شمال ایران برای کار و زندگی تبدیل کرده است.

رشت علاوه بر اینکه یکی از قطب‌های کشاورزی ایران محسوب می‌شود، رشد خوبی در حوزه صنایع مختلف خصوصا صنایع فولاد و کارخانجات مواد غذایی داشته است. موقعیت ارتباطی خوب رشت با سایر شهرها از طریق فرودگاه، راه آهن و بزرگراه‌ها، رشد و رونق کارخانجات مواد غذایی، رونق کشاورزی و افزایش مهاجرت به این شهر خصوصا از پایتخت، باعث شده تا شهر رشت از وضعیت استخدام و کاریابی خوبی برخوردار بوده و از مقاصد مناسب شمالی برای کار و سرمایه‌گذاری به شمار بیاید.

لاهیجان

لاهیجان یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای شمال ایران است و به دلیل جاذبه‌های طبیعی و گردشگری متعدد، از مقاصد محبوب گردشگری شمال نیز محسوب می‌شود. نام لاهیجان با کلوچه‌های آن گره خورده است، اما این شهر چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. منطقه بین لاهیجان و لنگرود، بیشترین تولید چای در ایران را به خود اختصاص داده است و دلتای سفید رود که بخشی از آن در لاهیجان و بخشی در رشت قرار دارد، بیش از ۶۰ درصد برنج گیلان را تولید می‌کند. این شهر همچنین یکی از قطب‌های تولید مرکبات شمال ایران است.

باتوجه به موارد اشاره شده، لاهیجان رونق بسیار خوبی در حوزه کشاورزی و فروش مواد غذایی دارد. این شهر یکی از بهترین شهرهای شمالی ایران برای زندگی و کار خصوصا در حوزه کشاورزی و گردشگری است.

چطور در شهرهای شمالی کار پیدا کنیم؟

چه در حال حاضر ساکن یکی از شهرهای شمالی بوده و چه قصد دارید به یکی از شهرهای معرفی شده در این مقاله مهاجرت کنید، کاریابی می‌تواند برایتان فرآیندی چالش برانگیز باشد. بسیاری از مشاغل پررونق شهرهای شمالی، در دسته مشاغل سنتی قرار دارند و به دست آوردن موقعیت‌های شغلی مرتبط با آن‌ها به صورت سنتی و معمولا با سپردن به دوستان و آشنایان انجام می‌شود. هرچند، امروزه بسیاری از مشاغل آگهی‌های استخدامی خود را در سایت‌های کاریابی منتشر می‌کنند و از این طریق می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری، آگهی‌های استخدام روز مازندران و گیلان در شهرهای بابل، ساری، رشت و... را پیدا کنید.

با جستجوی آنلاین عنوان شغلی، شرکت و شهر مورد نظرتان در استخدام مازندران و گیلان، یا مراجعه مستقیم به سایت‌های کاریابی و انتخاب شهر مورد نظر می‌توانید آگهی‌های استخدام روز مازندران، از جمله استخدام در ساری و آگهی‌های کاریابی گیلان مانند استخدام ایران خودرو، استخدام شرکت‌های دارویی و داروخانه در رشت را مشاهده کنید.

از پرتکرارترین آگهی‌های استخدام در مازندران و آگهی‌های استخدامی ساری می‌توان به استخدام مهندس در مازندران، استخدام معلم در مازندران، استخدام راننده در مازندران، استخدام نگهبان در مازندران، استخدام مهندس عمران در مازندران و... اشاره کرد. شما می‌توانید از طریق سایت‌های کاریابی این آگهی‌ها را به همراه شرایط استخدامی و میزان حقوق آن‌ها مشاهده کرده و رزومه خود را برای فرصت‌های شغلی مورد نظرتان ارسال کنید.

استخدام ادارات دولتی مازندران و گیلان از طریق آزمون استخدامی و گزینش انجام می‌شود و معمولا فرصت‌های استخدامی آن‌ها مثل استخدام نیروی انتظامی، از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار و سایت سنجش اطلاع‌رسانی می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی بهترین شهرهای استان مازندران و گیلان برای کار و زندگی پرداختیم. آب و هوای خشک، آلوده و مشکل کم آبی در بسیاری از شهرهای ایران، باعث شده تا افراد زیادی برای زندگی و کار به دنبال مهاجرت به شهرهای شمالی باشند. مازندران و گیلان دو استان مهم شمالی هستند که بیشترین میزان مهاجرپذیری را دارند. رشد و رونق کشاورزی و گردشگری در این دو استان، باعث شده تا وضعیت کاریابی و استخدام مازندران و گیلان از شرایط خوبی در مقایسه با سایر استان‌های شمالی برخوردار باشد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس