کد خبر 1448127
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
خداحافظی اسکناس انگلیس با تصویر ملکه/ پوندهای جدید با تصویر چارلز سوم منتشر شد

بانک مرکزی انگلیس طرح اسکناس‌های جدید این کشور با تصویر شاه چارلز سوم را منتشر کرد.

به گزارش مشرق،‌ بانک مرکزی انگلیس تصویر طرح جدید اسکناس‌های این کشور با عکس شاه چارلز سوم را که به جای ملکه الیزابت قرار گرفته، منتشر کرده است. این بانک اعلام کرده که این اسکناس‌ها از اواسط سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد.

قرار است تصویر شاه چارلز در تمام اسکناس‌های ۵ پوندی، ۱۰ پوندی، ۲۰ پوندی و ۵۰ پوندی بدون تغییر به جای عکس ملکه منتشر شود.

اندرو بیلی رئیس کل بانک مرکزی انگلیس طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این یک لحظه بزرگ است؛ چراکه پادشاه دومین حاکمی است که عکسش روی اسکناس‌های انگلیس منتشر می‌شود. سنت انتشار عکس ملکه و پادشاه بر روی اسکناس‌ها در انگلیس از سال ۱۹۶۰ آغاز شده و در آن زمان برای نخستین بار عکس ملکه الیزابت دوم، روی اسکناس‌های یک پوندی منتشر شد. برخلاف اسکناس، اما قرن‌هاست که عکس پادشاهان در انگلیس روی مسکوکات حک می‌شود.

نخستین سکه با تصویر شاه چارلز سوم از سوی چاپخانه سلطنتی ضرب شده است. ملکه الیزابت ماه سپتامبر سال جاری پس از ۷۰ سال سلطنت از دنیا رفت. اسکناس‌ها و مسکوکات با تصویر ملکه الیزابت در انگلیس همچنان معتبرند و بنا به گفته بانک مرکزی مردم می‌توانند همچنان از آن استفاده کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    یهودی استعمارگر
  • ایرانی IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    با وضعیت سلامتی چارلز بنظر نمی رسد تا آن زمان او زنده بماند انگشت های سوسیسی شکل او نشانه پایان کار قلب اوست از بس که مشروب خورد تا مادرش بمیرد و او شاه شود!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس