واکنش کاربران به حذف ایران از کمیسیون مقام زن/ طنز ماجرا: یک سوم زنان زندانی دنیا در آمریکا هستند!

دیروز( چهارشنبه ۲۴ آذر) قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید. انتشار این خبر واکنش‌های فراوانی را از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است .

به گزارش مشرق، دیروز( چهارشنبه ۲۴ آذر) قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید. بر این اساس، با تلاش غیرقانونی ایالت متحده آمریکا، جمهوری اسلامی ایران که طی یک فرایند دموکراتیک و با اکثریت آرا به عضویت کمیسیون مقام زن سازمان ملل درآمده بود، از این کمیسیون حذف شد.

کمیسیون مقام زن ملل متحد دارای ۴۵ عضو است و بالاترین نهاد نظارتی سازمان ملل متحد در زمینه برابری جنسیتی و کمک به پیشرفت زنان در جهان به شمار می‌رود.

گفتنی است، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ۱۶ آذرماه در نشستی خبری در واشنگتن، در ادامه دخالت‌های دولت بایدن در امور داخلی ایران و تلاش برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن گفته بود: «شروع این اقدام به اوایل ماه گذشته برمی‌گردد، زمانی که «کاملا هریس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا قصد ما را برای همکاری با شرکایمان در سراسر جهان برای حذف ایران به عنوان عضوی از کمیسیون مقام زن بیان کرد. این اقدامی درست و مناسب است و نشان می‌دهد ما در کنار زنان در ایران و سراسر جهان و همچنین گروه‌های مختلف جامعه مدنی هستیم.»

واکنش کاربران

انتشار این خبر واکنش‌های فراوانی را از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است و این سازمان را به داشتن استاندارد دوگانه در موضع‌گیری نسبت به کشورهای مختلف محکوم کرده‌اند. کاربران نوشته‌اند با وجود آمارهای فراوان موجود در مورد عدم رعایت حقوق زنان در آمریکا و کشورهای غربی، از جمله تعداد بالای زندانیان در آمریکا و همچنین آمار بالای تجاوز به زنان در کشورهای غربی و... چرا آن‌ها همچنان عضو این کمیسیون هستند؟ و این کمیسیون تا کنون چه اقدامی در حمایت از حقوق زنان داشته است؟ برخی از این واکنش‌ها را در ادامه می‌خوانید:

واکنش کاربران به حذف ایران از کمیسیون مقام زن +عکس

واکنش کاربران به حذف ایران از کمیسیون مقام زن +عکس

واکنش کاربران به حذف ایران از کمیسیون مقام زن +عکس

واکنش کاربران به حذف ایران از کمیسیون مقام زن +عکس

واکنش کاربران به حذف ایران از کمیسیون مقام زن +عکس

واکنش کاربران به حذف ایران از کمیسیون مقام زن +عکس

واکنش کاربران به حذف ایران از کمیسیون مقام زن +عکس

واکنش کاربران به حذف ایران از کمیسیون مقام زن +عکس

واکنش کاربران به حذف ایران از کمیسیون مقام زن +عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 135
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    56 20
    به درک حالا مثلا تو این طویله چه کاری خاصی برای زن انجام می دادن که عضویت داشتن یا نداشتن ایران تو اون اهمیت داشته باشه و اتفاقا بهتر که ما در همچین سازمان نمایشی عضو نباشم فردا زنان دنیا که الان به واسطه غرب و همین سازمان که ابزار فشارشون هست به اصطلاح ملل زنان رو کردن برده و کالا جنسی بهتر بخدا اگه من جای مسئولین رده بالا ایران بودم از خودم اون سازمان تقلبی ملل بی ملل هم می یومدم بیرون .
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      29 22
      خارج بشیم ، چیطور انقلاب رو صادر کنیم پس؟
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      19 14
      اگه ایران حرف جدیدی برای دنیا نداره ، خب توی سازمان ملل بمونه چیکار ، خودش بیاد بیرون .
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      23 16
      اگه سازمان ملل دروغی و بی تاثیر هست خب چرا روسیه و چین و سوریه و کوبا و ونزویلا که همشون در مورد روابط بینالملل ، با هم‌ نطر هستن ،دسته جمعی بیرون نمیان و سازمان ملل رو از اعتبار نمیندازن ؟ چرا ؟
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    61 57
    یعنی اندک آبرویی هم اگر در مجامع جهانی داشتین دود هوا شد
    • IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      4 2
      تو دیگر چقدر شوتی
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      0 0
      ربطی به ابرو ندارد مربوط به ترس کشورها از قلدری امریکا است
  • نامی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    25 38
    با یک مجازات ظاهری ماموران ون مهسا همون روز اول همه چی تموم میشد اما مسئولان متاسفانه یک مثقال مدیریت بحران بلد نیستند و این همه کشور و مردم را به دردسر انداخته اند
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      8 9
      مجازات از بابت چه کاری دقیقا؟؟؟!!!
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      0 0
      تو هم حرف رسانه های بیگانه را باور کردی ؟ مهسا امینی جراحی مغزی کرده بود به خاطر بیماری مغزی فوت کرده بود فیلم لحظه بیهوشی ان را پخش کردند فیلم مغز سر و مدارک پزشکی ان را در رسانه نشان دادند بیگانگان می خواهند ایران را به اشوب بکشند چون از پیشرفت ایران بیزارند از هر دروغی استفاده می کنند متاسفانه برخی افراد جوگیر می شوند
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    13 8
    اینها رو میدونستید و ایران اقدام برای حذف امریکا نکرده بود ؟ سیاسی کاری اینه .
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    22 12
    واقعا این دنیا خیلی مذخرفه! امریکا به هر کشوری که براش منفعت داشته حمله کرده یا اون رو با کمک رئیس جمهورهای خائن اون کشورها ، زیر جلدی غارت کرده و همه هم این رو میدونن و صداشون در نمیاد!! جز ایران روسیه و چین هم تا منافعشون هست تو جبهه مقابل امریکا هستن بقیه کشورها هم که حزب باد هستن یعنی با کمی فشار و ترس و پول دوست امریکا میشن. و میان علیه ایران رای میدن و یا ممتنع میشن از ترس امریکا!!! خلاصه دولتهای کره زمین همینه حقوق بشر ، حقوق زن، حقوق اقلیم و... همه نمایش ظاهری سازمان ملل به نفع امریکایی که سازمان ملل تو کشورشه و پولشو داره میده!!!! اصلا سازمان ملل تو امریکا جه می کنه؟؟
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    15 16
    ایران هم بره صحبت کنه ، کسی جلوش نگرفته
  • ح IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    0 0
    اگر ماهم زنان را لخت میکردیم به تن فروشی و رقص و آواز ترقیب میکردیم اگر زنان و دختران را در قفس میکردیم و پشت ویترین یا درخیابان ممی‌فروختم اگر از زنان برای بازی در فیلم های مستهجن و صحنه های فیلم های سینمایی و تلوزیونی استفاده میکردیم!! اگر آلت تناسلی خودرا در دست می‌گرفتیم و می‌گفتیم این اسلحه من است(در جنگ ویتنام پوستری از سربازان آمریکایی با چنین موضوعی توسط خود آنها طراحی شد تا بگویند اسلحه ما نسل شمارا عوض میکند) اگر همه این کار هارا میکردیم الان در کمیسیون حقوق زنان عضو بودیم ولی حیف که نکردیم!! (مشرق پخش کن! )
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    17 12
    به ایران فرصت دفاع دادن ، جواب به سوالات اونها نداد و این ینی خود ایران هم مایل نبوده که بمونه ، پس شاکی نباشه و دنبال تریبونهای دیگه در بینالملل بگرده .
  • کاظم IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    24 8
    دم همه گرم. استفاده از فیلترشکن هم جرم نیست. ما که نداریم بتونیم از نظرات این عزیزان در توییتر استفاده کنیم. آفرین به سایت شما که اینجا نظرات رو بازتاب میدید و ما رو از ارتکاب جرم نجات میده
  • محسن IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    13 13
    کاربران محترم! امریکا، با همه ی این توصیف هایی که شما ازش می کنید، متاسفانه توانست ایران را از آن کمیسیون بیرون کند. آن وقت ما در مقابل چکار کردیم یا قرار است بکنیم؟
  • حمید IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    7 9
    کلا از سازمان ملل بیایین بیرون پولشو هزینه ساخت مسکن برای زنان سرپرست خانوار کنید
  • منصور IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    1 2
    ماشالا
  • احمدخواجوند IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    3 21
    حال اینکه زنهاراازماگرفتن خوب شد ما دیگه روززن نداریم
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    14 14
    چرا فکر میکنید قهر کردن با دنیا و مخالف بقیه رفتار کنین اسمش قدرت و عزت؟ یعنی تمام دنیا بی عزت هستن؟؟
    • ح IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      5 0
      اونا با کت قهرن چون نمیزاریم ازما بدزدن!!
  • رمضانعلی محمدیان IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    0 0
    بسم الله. به عصر پسا امریکا خوش آمدید.حذف یعنی امریکا قدرت مدیریت بر این روند را در ایران اسلامی ندارد و این ایجاد سوال و جاذبه در اذهان طالب آگاهی در جهان میکند و میدان مناسبی جهت تنویر اذهان مخاطبین خاص کرده که در ظرف سفارتخانه ها و وزارتخانه متولی گردشگری مدیران فرهنگی باید حمله گسترده ای به سبک تعامل غرب با موضوع زن خانواده کودک بکنند با نمایشگاه عکس و فیلم و کتاب همایش با دعوت از فرهیختگان خارجی مخصوصا" غربی نشریات مصاحبه و لابی با شبکه های تلویزیونی آزاد و از این بستر خبر که رسانه های غرب در سطح جهانی با ایجاد حساسیت تقدیم کرده کمال استفاده را کرده فن بدل بزنند امریکا دایناسوری است که دارد زمین میخورد و از این سوتی ها فراوان میدهد که شروع این سقوط با توجه به حمایت چین و شوروی سابق از ویتنام هوشی مینه که به همان خاطرمستهلک شد امروزه خبری از آن صبح کاذب نیست صبح صادق اش به ید الهی از طبس شروع شد و به همین دلیل هم جهانگیر شده و جهاندار هم میشود .والسلام
  • CA ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    4 0
    عجب دخترا داخل قفس در حمایت از حقوق حیوانات رفتن اونجا اوصیکم بالتحقیق
  • کارشناس IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    4 0
    زنان سیه پوست امریکایی بدون حامی میمانند
  • حمید براتی IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    1 5
    آمریکا یعنی ابر قدرت پولدار بشم، میرم آمریکا.... موندن تو این جهنم اشتباهه
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    2 0
    ایا فکر می کنید که امریکا فقط به خاطر تعداد بالای زندانیان زن و کشته شدن در خیابان و شکنجه در زندان و تجاوز جنسی و قتل توسط پلیس و پایمال شدن حقوق زنان در دادگاه کشور منفوری است جنایات دولت امریکا علیه زنان فراتر از اینها است مقامات عالی رتبه مرد در امریکا بارها به زنان و دختران تجاوز کردند و با اعمال نفوذ انها را تهدید به سکوت کردند حتی مقامات زن امریکا متهم به هم جنس گرایی و فمینیست هستند از کشورهای اسیایی و افریقایی تعداد زیادی زن به امریکا قاچاق می شود و برای فساد جنسی و فروش اعضا مورد استفاده قرار می گیرد و دولتمردان و سیاستمداران زن امریکا از این موضوع اطلاع دارند و سود اقتصادی می برند اما به دروغ در مورد مبارزه با قاچاق انسان شعارهای حقوق بشری می دهند
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    1 0
    امریکا به این علت تلاش کرد که ایران را از این کمیسیون حدف کند چون ایران تنها کشوری است که در مورد نقض حقوق بشر توسط دولت امریکا در این کمیسیون حرف می زند وقتی که یک خبرنگار توسط رژیم صهیونیستی کشته است این ایران بود که در مورد این جنایات اطلاع رسانی دقیقی انجام داد اگر بررسی دقیقی انجام دهید متوجه می شوید که کشورهایی که به حقوق زنان احترام نمی گذارند همگی بر علیه ایران متحد شده بودند که تعداد این کشورها هم کم نیست زیاد بودن دلیل بر حق بودن نیست گاهی فردی طرفدار کمی دارد اما حق با او است منزدی بودن در بین کشورها برای کسی که فقط به رضایت خداوند یکتا توجه دارد هیچ اهمیتی ندارد
  • ر IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    0 0
    حذف ایران از کمیسیون مقام زن نشان داد که امریکا می تواند یک کشور بی گناه را متهم کند بدون اینکه مدرکی ارائه دهد و کشورهای دیگر را تهدید کند و مجبور کند که بر علیه یک کشور بی گناه رای دهند و از کمیسیون مقام زن حدف کنند در حالی که در قانون این کمیسیون امکان حذف کردن کشورها وجود ندارد مسخره تر از اینها این است که کشوری که کشور بی گناه را حذف می کند بدترین کشور در رعایت حقوق زنان در جهان است و ناراحت کننده تر از ان این است که کشورهایی که رای موافق دادند خودشان ناقضان حقوق زنان هستند و اخر کار هم رئیس سازمان ملل اعلام کند که اختیاری در این کار نداشته است و این مربوط به اکوسوک بوده است در حالی که طبق قانون رئیس سازمان ملل بر همه چیز سازمان ملل باید نظارت کند در واقع غیر مستقیم می گوید که سازمان ملل کاملا در اختیار امریکا و چند کشور دیگر است و چند جانبه گرایی یک دروغ بزرگ است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس