کد خبر 1412362
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحیلگر سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ نوشته " حل اختلافات باقی‌مانده در مذاکرات وین میان آمریکا و ایران ممکن است هفته‌ها طول بکشد".

کار آمریکا در چند سال اخیر، نعل وارونه زدن بوده است. تظاهر به توافق می کرده، اما نمی خواسته توافقی را بپذیرد که در کنار رفع نیاز حیاتی خود، عایدی تضمین شده و پایداری هم به ایران برسد.

آنها با همین شگرد، چهار سال کارشکنی و وقت کشی کردند؛ اما غربگرایان بر اساس نعل وارونه غرب، آدرس گمراه کننده می دادند و آمریکا و اروپا را آماده توافق وانمود می کردند.

دم وزیر نفت گرم که گفت "اگر منتظر مذاکرات برجام می‌ماندیم، مردم در زمستان پارسال و امسال نیز با قطعی گاز و برق روبه‌رو می‌شدند". چه فرصت های ذی قیمت و در دسترس که به خاطر وارد شدن دولت قبل در نقشه وقت کشی غرب ( تعلیق و انتظار) از بین رفت.

اگر برخی مدیران در آن هشت سال، حتی مشکل آب خوردن و آلودگی هوا و تولید و اشتغال را به توافقی که اختیار آن دست دشمن بود، موکول نکرده بودند، قطعا در حل بسیاری از مشکلات، بسیار جلوتر از امروز بودیم.

حداقلش این بود که دیپلماسی را متوقف به سه چهار کشور غربی، متوقف و معطل نمی کردند و دیپلماسی اقتصادی با همسایگان (و دیگر کشورهای دارای منافع مشترک در تجارت با ایران) را گسترش می دادند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مورخ ایرانی IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 0
    استفاده از ارزهای دیجیتال بهترین راه برای مقابله با تحریم هاست.
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    9 0
    غرب وقیح و عهدشکن
  • سید IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    5 1
    شاید تقدیر الاهی بر این قرار گرفته است که برجام بی فرجام سرانجامش نابودی قطعی با بلاهت و حماقت دولت یانکیستان باشد ولو غربگدایان ایران را خوش نیاید!!!
  • GB ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    3 1
    غنی سازی ببرید بالا برای دست گرمی به ۹۰ درصد برسونید حال و هولی بشن ببینید بایدن ۳ تا شرط ایران که هیچ ۳۰ تا شرط دیگه رو هم می‌پذیرد ما الان در تحریم هستیم هیچ فرقی به حال ایران ندارد توافق نشد هم باز ما در تحریم هستیم پس تاثیری ندارد یک زمانی اگر در تحریم نبودیم طرف مقابل میگفت اگر توافق نکنید شروط ما رو نپذیرید تحریم میشوید بله عطش توافق و تحریم نشدن داشتیم الان که در تحریم هستیم یعنی ضربه رو به ایران زدند اون طرف میخاد توافق کنیم اشکال کار دقیقا همین‌جاست ما ضربه رو نزدیم اگر می‌خواهید توافق کنیم مایی که در ضربات تحریمی هستیم و کشیدیم تحریم ها را سختی های تحریم ها را کشیدیم شما باید شروط ما را بپذیرید اشتباه اساسی هم همین‌جاست که باید غنی سازی صد درصد میکردیم و بمب اتم می‌ساختیم حالا طرف مقابل ایران اتمی می‌نشست و توافق میخواست کنه اونم توافق سیاسی نه توافق برچیدن غنی سازی و موشک های اتمی رونمایی شده شانزده سال زیر ضربه تحریم ها بودیم و هستیم مشکل ما با آمریکا و غرب سیاسی است نه تجهیزات تکنولوژی و بمب اتم موشک اتمی مشکل سیاسی را سیاسی حل می‌کنند و یک ذره از توانایی های هسته ای و قدرت دفاعی نباید کم بشود ! این موش گربه بازی ها را کنار بگذاریم و نتایج این مسیر و عملکرد درست را ببینیم
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    5 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    4 1
    گر برخی مدیران در آن هشت سال، حتی مشکل آب خوردن و آلودگی هوا و تولید و اشتغال را به توافقی که اختیار آن دست دشمن بود، موکول نکرده بودند، قطعا در حل بسیاری از مشکلات، بسیار جلوتر از امروز بودیم./// اونا مامور بودن ایران رو تا لب پرتگاه هل بدن و از بالای پرتگاه بندازن پایین. واسه همین اونو 40 سال تو آب نمک خوابونده بودن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس