کد خبر 1400723
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
سفر پوتین به تهران محور رایزنی سفرای روسیه و چین

سفارت روسیه در ایران از رایزنی سفیر مسکو در تهران با همتای چینی خود درباره سفیر اخیر ولادیمیر پوتین به ایران خبر داد.

به گزارش مشرق، با گذشت دو روز از سفر رئیس‌جمهور روسیه به ایران و شرکت او در نشست سه جانبه کشورهای ضامن روند آستانه، سفیر مسکو در تهران با همتای چینی خود دیدار کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه سه‌شنبه ۲۸ تیرماه به تهران سفر کرد. او در این سفر پس از دیدار با رئیس‌جمهور ایران، با رهبر معظم انقلاب هم دیدار کرد. رئیس‌جمهور روسیه همچنین در نشست سه جانبه کشورهای ضامن روند آستانه با حضور رئیس‌جمهور ترکیه در تهران حضور یافت.

سفارت روسیه در ایران روز پنجشنبه (امروز) در صفحه توییتر خود از دیدار «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران با سفیر چین در ایران خبر داد.

طبق اعلام این سفارتخانه، لوان جاگاریان و «چانگ هوا» سفیر چین در ایران نظرات خودشان را درباره «وضعیت منطقه با توجه به سفیر رئیس‌جمهور روسیه» بیان کردند.

در پیام توییتری سفارت روسیه در ایران همچنین آمده است: «دو طرف (سفرای روسیه و چین) همچنین بر آمادگی خودشان برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه تاکید کردند».

دیدار لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران با همتای چینی در حالی انجام شده که او طی اظهاراتی گفته بود تجربه تهران در دور زدن تحریم‌ها می‌تواند در فدراسیون روسیه آموزنده باشد. به گفته او، روسیه در حال گفت‌وگو درباره این موضوع با ایران است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احسان معتمدی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 0
    سلام آقای سفیر محترم چین ، حتما شما نیز میدانید ناتو برای ضربه زدن به همه ما عزم کاملا جدی دارد ، لذا شما نباید در قضیه اکراین دست روی دست بگذارید ، دشمنی ناتو و امریکا بسیار جدی است اگر در اکراین فاتح شوند یقین بدان شما در لیست هستید و ما در کنار هم ابرقدرتی آمریکا را کنار خواهیم زد ، لذا باید کمک لازم را ارایه دهید
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      0 0
      چین‌اسب جدید‌‌ یهودی هاست
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    1 0
    فرات را دوباره بسته اند هل من ناصر ینصرنی‌
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    از پوتين متنفرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس