کد خبر 1388117
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
عراق

منابع عراقی از نشست کمیته هماهنگی شیعیان با حضور نخست وزیر این کشور به منظور بررسی موضوعات امنیتی و سیاسی خبر دادند.

به گزارش مشرق، کمیته هماهنگی شیعیان عراق روز پنج شنبه نشستی را با حضور مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، این نشست در منزل فالح الفیاض و با حضور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق برگزار گردید.

در همین حال، کمیته هماهنگی شیعیان عراق با صدور بیانیه‌ای از برگزاری نشست دوره‌ای خود طی روز پنج شنبه به منظور بررسی شماری از موضوعات امنیتی و سیاسی خبر داد.

طبق بیانیه کمیته هماهنگی شیعیان عراق این نشست در دو محور برگزار شد که محور اول با میزبانی از نخست وزیر عراق به بررسی پرونده امنیتی و اقدامات ترکیه و نیز چالش‌هایی که عراق در زمینه جنگ با تروریسم شاهد آن است، اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید:

تلاش رئیس‌جمهور عراق برای بازگرداندن صدری‌ها

مشارکت عراق در کنفرانس انرژی ریاض نیز از دیگر موضوعات محور اول در نشست کمیته هماهنگی شیعیان اعلام شده است.

این بیانیه می‌افزاید که محور دوم نشست هم به موضوعات سیاسی مربوط بود و شرکت کنندگان گفتگوهای جاری بین گروه‌های عراقی برای تشکیل دولت را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

کمیته هماهنگی شیعیان همچنین از تشکیل کمیته مذاکره کننده با گروه‌های عراقی در این زمینه خبر داد.

الکاظمی در جریان سخنرانی خود در جلسه هیأت دولت عنوان کرد: یادآوری می‌کنیم که در چنین روزهایی شهر موصل به دست گروه تروریستی داعش افتاد که این مسئله نیازمند تفکر و تأمل در مورد علل شرایط به وجود آمده جهت ممانعت از تکرار آن است.

الکاظمی با تاکید بر اینکه نیروهای ما آماده دفاع از کشور و شهروندان عراقی هستند، گفت: وارد بحث سیاسی نمی‌شوم و گروه‌های سیاسی باید به مسئولیت خود در قبال ملت و کشور عمل کنند.

گفتنی است، عراق در روزهای اخیر درگیر اختلافات سیاسی در زمینه تشکیل دولت جدید بوده است. با وجود اینکه جریان صدر اکثریت آرا را در انتخابات پارلمانی عراق بدست آورد اما در جریان رایزنی‌ها برای تشکیل دولت نتوانست در این امر موفق باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    ناموس آذری و فارس انقدر بی ارزش نیست که انتقام آن را فراموش کنیم. روزی در کاخ های انکارا بالای سر شما نژادپرستها خواهیم آمد و مجازات خواهید شد. انتقام گرفته میشود توسط پدر نشد توسط پسر.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    پان اردوغانی ها حاضرند ترک ها را برای اردوغان سر ببرند. همانطور که در زمان صفوی راه را برای ناموس دزدی عثمانی از آذری ها فراهم کردند
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    کل‌مساحت‌عثمانی‌در‌۷۰درصد زمانش اندازه ایران‌کنونی بوده، امپراطوری چی کشک‌چی
  • CA ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    کاظمی اگر نقاب نفاق رو برمیداشت و عملا به عنوان سفیر امریکا و سعودی حرف میزد خیلی روشن تر میتونست مواضعش رو بیان کنه. اینطوری یواشکی که میگه اثر مورد نظرش رو نمیگذاره و خیلی وقت ها مخاطبش رو گیج میکنه. البته عملش قرارداد ها و .. کاملا روشن و واضح هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس