کد خبر 1382161
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
موضع گیری مداخله جویانه پاریس درباره ایران

وزارت خارجه فرانسه مدعی شد ایران باید فورا ابهامات آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص فعالیت های خود را برطرف کند.

به گزارش مشرق به نقل از یو اس نیوز، وزارت خارجه فرانسه در اظهاراتی مداخله جویانه از جمهوری اسلامی خواست تا به سوالات آژانس انرژی اتمی در خصوص فعالیتهای پیشین خود پاسخ دهد.

وزارت خارجه فرانسه روز سه شنبه در اظهاراتی که به گزارش روز گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره داشت، از ایران خواست بلافاصله به سوالات آژانس درباره فعالیت های هسته ای گذشته خود پاسخ دهد.

عصر روز گذشته، آژانس بین المللی انرژی اتمی بدون اشاره به تعهدات طرف های ایران در توافق هسته ای سال ۲۰۱۵، در گزارش خود مدعی شد که میزان اورانیوم غنی شده تهران به ۱۸ برابر مقدار تعیین شده ذیل برجام رسیده است. این آژانس ضمن طرح ادعاهای تکراری برضد ایران در گزارش خود مدعی شد: تهران در خصوص مشاهده ذرات اورانیوم در ۳ سایت اعلام نشده خود، توضیحات موثقی به این آژانس ارائه نکرده است. مسائل پادمانی مربوط به این ۳ مکان باقیمانده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کامران IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    5 0
    فرانسه غلط میکنه درباره ایران اظهار نظر بکنه
  • CA ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    4 0
    پاریس خر کیه؟ ما از آژانس راجع به برنامه هسته ای اسراییل زیاد سوال داریم.
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    4 0
    هر وقت شما بمب اتم هاتونو معدوم کردید چشم
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    4 0
    فرانسه لطفاً خفه شو
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    3 0
    سگ‌زردبرادرشغاله‌فرانسه‌خیلی‌خیلی‌.......خورده
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • حسين DE ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    فرانسه گوش مالى لازم شده، حرف گوش نميكنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس