رابرت مالی

پاسخ به بیانیه ضد ایرانی آژانس تنها یک جمله است: ورود گروسی به ایران تا اطلاع ثانوی ممنوع است!

سرویس سیاست مشرق- در آخرین روزهای پاییز سال ۱۳۸۱ مشاور سیاسی‌ خاتمی با دبیر شورای عالی امنیت ملی تماس گرفته و از او می‌خواهد هر چه سریع‌تر برای برگزاری یک جلسه مهم با رئیس‌جمهور حاضر شود. ساعتی بعد خاتمی روبروی حسن روحانی نشسته و از  دبیر شورای عالی امنیت ملی می‌خواهد سفر البرادعی به تهران را تسهیل کرده، تا دیپلمات مصری با بازدید از چند سایت اتمی از آنچه در تهران می‌گذرد خاطر جمع شود. رئیس دولت اصلاحات در پایان آن جلسه رو به حاضران در جمع می‌گوید که کار را تمام کنید و پرونده ایران را ببندید.

فردای آن نشست مهم روزنامه تندرو حیات نو در سرمقاله خود نوشت: «واشنگتن از ایران همراهی بیشتر می‌خواهد!»

در ادامه آن یادداشت عجیب آمده بود: در شرایطی که فشارهای آمریکا علیه حاکمیت عراق افزایش یافته و این کشور متهم به داشتن سلاح‌های کشتار جمعی شده است، باید با غرب همکاری بیشتری انجام دهیم و صداقت خود به آمریکایی‌ها را اثبات عملی کنیم. اخیرا انگلیسی‌ها گزارشی منتشر کرده‌اند که ایران در حال پیشرفت‌های اتمی است، باید معلوم شود که ایران به دنبال چیست و سطح فعالیت هسته‌ای  ایران تا کجاست؟ غرب اگر از ما بدین و دل چرکین باشد، نمی‌توانیم رابطه با آن‌ها را ترمیم کنیم.

آن روزها ماجرای صداقت با غرب روی بورس بود و برخی در داخل کشور گمان می‌کردند که اصلاح رابطه با غرب به آن معناست که هر چه داریم در طبق گذاشته و تقدیم آمریکایی‌ها کنیم. یک ماه پس از جلسه خاتمی با روحانی برای همکاری بیشتر با آژانس، عزت الله سحابی رهبر گروهک ملی و مذهبی در روزنامه همبستگی نوشت که در آستانه سفر البرداعی به تهران باید دست او را گرفت و به همه سایت‌ها و پادگان‌های نظامی برد تا مرد مصری بین ایران و آمریکا واسطه شود. رئیس یکی از ستادهای خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۷۶ در ادامه آورده بود که اگر آژانس انرژی اتمی گزارش مثبتی برای ایران بنویسد، امکان آن وجود دارد که بتوانیم با غرب به مصالحه رسیده و جهانی شویم. عراق نیز همین روش را در پیش گرفته و اجازه بازرسی دقیق به آمریکایی‌ها داده؛ راه درست همین است!

البته دو ماه پس از بازدید البرادعی از ایران ارتش متجاوز آمریکا به عراق حمله نظامی کرده و با وجود دسترسی به بازرسی‌های دقیق با یک بهانه واهی جنگ را از آسیای میانه به غرب آن کشید. عزت الله سحابی نیز همراه با جمعی از اعضای گروهک نهضت آزادی و ملی مذهبی‌ها با رصد سربازان گم نام امام زمان(عج) در اطلاعات سپاه بازداشت شده و سحابی در تلویزیون به همکاری با آمریکایی‌ها اعتراف کرد.

بعدها مشخص شد که سیگنال شفاف سازی با غرب (یا همان صداقت در عمل با آمریکایی‌ها) تنها دستاویزی برای جمع کردن اطلاعات توسط سازمان‌های جاسوسی غربی  و با هدف پرونده سازی علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است، زیرا پس از این  وقایع دراماتیک سیاسی و نشست‌های مکرر با اروپایی‌ها در داخل کشور و خارج از آن، جورج بوش ایران را  محور شرارت خواند.

پرسی‌زنی شبانه مامور آمریکایی روی خرابه‌های متروپل/ چه کسی پاسخ سوالات غیرفنی آژانس انرژی اتمی را می‌دهد؟

پرونده روی پرونده؛ آژانس از ایران چه می‌خواهد؟

ماجرای ایران و آژانس انر|ی اتمی در دو دهه گذشته درس‌های گران بها با هزینه‌های سنگین پیش پای ما گذاشته است، با وجود اثبات رفتار غیر حرفه‌ای این نهاد به اصطلاح فنی؛ همچنان برخی در داخل گمان می‌کنند که با دادن دسترسی بیشتر به آژانس و انداختن فرش قرمز زیر پای ماموران آن می‌توان کلاف سر در گم پرونده هسته‌ای را باز کرد.

اسفند سال گذشته رافائل گروسی مدیر کل آژانس پس از بازدید از ایران اعلام کرد که کرد که طرفین به درک مشترک برای همکاری در آینده رسیده‌اند. مفسران در آن زمان اعتقاد داشتند که آژانس به همه اهداف فنی خود در ایران رسیده و لازم است این نهاد ناظر با انتشار یک بیانیه تمامی ابهامات مطرح شده توسط برخی دولت‌های غربی را پاسخ داده و برجام را معطوف به هدف کند.

 اما هنوز هواپیمای دیپلمات آرژانتینی به فرودگاه وین نرسیده است که وزارت خارجه آلمان به نیابت از آمریکایی‌ها در بیانیه‌ای اعلام می ‌کند که آژانس نیاز به همکاری بیشتر با طرف ایرانی دارد! گروسی نیز به محض رسیدن به پاویون فرودگاه به جمع خبرنگاران آمده و اعلام می‌کند باید از ۴ سایت اتمی دیگر در ایران بازدید کند. این جملات گروسی متناقض از سخنان او در تهران بود و نشان می‌داد مدیر کل آژانس با علامت از بالا حرف‌های خود در ایران را پس گرفته و طلب بیشتری دارد.

در آن زمان به صورت طبیعی جمهوری اسلامی ایران زیر بار خواسته‌های سیاسی و غیر فنی آژانس نرفت، همین مسئله باعث شد تا گروسی بار دیگر درخواست دیدار از ایران کند. مقامات دیپلماتیک کشورمان با تیزبینی مناسب به خواسته آژانس پاسخ منفی دادند، زیرا از نظر ایران هیچ ابهامی در پرونده هسته‌ای ایران باقی نمانده و دسترسی بیشتر تا سطح مراکز نظامی نشانه‌ای از زیاده خواهی طرف غربی دارد.

نتیجه کشمکش سیاسی با آژانس آن بود این نهاد سیاسی در آخرین بیانیه خود با لحنی کاملا غیرحرفه‌ای اعلام کند که جمهوری اسلامی ایران در سه سال گذشته به سوالات آژانس پاسخ معتبر نداده است! شبکه الجزیره در شرح این بیانیه نوشته است که  که در گزارش آژانس اشاره شده که ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران به ۱۸ برابر حد مجاز در توافق هسته‌ای  است.

البته بیانیه نویسی جدید آژانس علیه ایران، بیش از آنکه تهران را به گوشه رینگ ببرد، دولت‌های غربی را با مشکلات جدید مواجه خواهد کرد، ماه گذشته خاویر سولانا مسئول سابق سیاست خارجه اروپا و کارل بیلد نخست وزیر سوئد درمقاله‌ای مشترک نوشته‌اند که شل  و سفت کردن‌ های مکرر در بازگشت به برجام  به سود غرب نیست.

در این مقاله آمده است: بایدن باید به طور جدی هزینه‌های انفعال خود در برابر ایران را در نظر بگیرد و راهی به جلو بیابد، در غیر این صورت ممکن است در منازعه‌ی دیگری قرار بگیریم که هیچ کس خواستار آن نبوده است، هر روز که بدون دستیابی به توافق می‌گذرد، خطر از دست دادن همه چیز به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

اشاره دیپلمات‌های اروپایی به «انفعال بایدن»همان تصمیم سیاسی کاخ سفید است. شکل مذاکرات وین در آخرین دور آن به‌ گونه‌ای پیش رفته است که دولت آمریکا باید به حداقل خواسته‌های ایران تا سال ۲۰۱۵ بازگردد و تحریم‌ها را لغو کند، حزب دموکرات این بازگشت به عقب را به معنای شکست در سیاست خارجی در انتخابات پیش رو تلقی می‌کند. از این رو با بهانه جویی و بازی با مهره‌های سوخته چون آژانس سعی دارد در گفتگوها شکاف ایجاد کند.

پرسی‌زنی شبانه مامور آمریکایی روی خرابه‌های متروپل/ چه کسی پاسخ سوالات غیرفنی آژانس انرژی اتمی را می‌دهد؟

بیانیه آژانس علیه ایران، هم زمان با تحرکات جدی آمریکایی‌ها در منطقه چند نکته مهم دارد:

۱- آنچه در «تسا» به آژانس تقدیم کردیم؛ حالا باعث سوء هاضمه غربی‌ها شده است. بلومبرگ در گزارشی نوشته است که برنامه هسته‌ای ایران در سال گذشته با تعداد بی‌سابقه بازرسی‌های بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفته و حتی برخی سایت‌ها در روز بیش از یک بار در دسترس ماموران آژانس بوده است. این بازرسی‌ها در گذشته فرصتی برای برخی اقدامات خرابکارانه دشمن بوده است.

۲- احتمالا مدیر کل آژانس انرژی اتمی در روزهای آینده بار دیگر درخواست دیدار از ایران خواهد داشت. پاسخ ایران به گروسی باید قاطعانه باشد، بهترین پاسخ به بیانیه دروغین آژانس، بستن سطوح دسترسی آژانس از همه تاسیسات است. تمامی نمایندگان کشورهای غربی که در ماه‌های اخیر به تهران سفر کرده‌اند، یا دستی در پروژه های خرابکاری در داخل داشته‌اند یا آنکه پس از خروج از ایران بازجویی و تخلیه اطلاعاتی شده اند.

۳- سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه جدید آژانس آن را غیر منصفانه خوانده و گفته است که اطلاعیه آژانس با تحریک آمریکایی‌ها ابتکار عمل ایران و اروپا در احیای برجام را به سمت بن‌بست برده است. به نظر می‌رسد برخی دیپلمات‌های وزارت امور خارجه همچنان معتقد به تاکتیک‌های جواد ظریف در تعیین پلیس خوب و پلیس بد و رویای شکاف انداختن میان اروپا و آمریکا هستند! بیانیه آژانس محصول مشترک اقدامات هماهنگ از سوی اروپا و آمریکاست، همه آنچه وزارت خارجه از صحنه می‌بیند تصور واضح از کل این داستان نیست.

۴-هفته گذشته رابرت مالی سر تیم مذاکره‌ کننده آمریکایی‌ها در وین به بهانه فروریختن ساختمان متروپل بیانیه داده و با مردم ایران ابراز هم دردی کرد؛ مالی یک روز قبل از ریختن اشک تمساح برای آبادانی‌ها در جلسه استماع کنگره حاضر شده و اعلام کرد که حتی یک تحریم از دوران ترامپ را نیز لغو نکرده است. دولت بایدن در حالی برای گفتگوهای بیشتر با ایران به آب و آتش می زند که طبق عادت، ماهیانه تحریم‌های جدیدی وضع کرده و در آخرین آن وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۰ فرد و ۹ شرکت را تحریم کرد.

دولت آمریکا در ماه‌های اخیر روی چند پروژه با هدف ایجاد اغتشاش با استفاده از اوباش خیابانی حساب ویژه باز کرده بود؛ در آخرین آن حتی از داغ مردم در ماجرای آبادان نیز سعی کرده بهره‌برداری کند. وقتی تیرشان به سنگ خورد و پرسه زنی در میان خرابه‌های متروپل دستشان را نگرفت؛ بار دیگر ماشین تحریم را به راه انداخته و با کمک آژانس شاخ و شانه کشیدند.

پرسی‌زنی شبانه مامور آمریکایی روی خرابه‌های متروپل/ چه کسی پاسخ سوالات غیرفنی آژانس انرژی اتمی را می‌دهد؟

باب منندز، سناتور ضد ایرانی اخیرا گفته است که ایران به خوبی آمریکایی‌ها را دست انداخته و نفت خود را می‌فروشد. این سناتور آمریکایی ادامه داده است که تهران دندان تحریم‌های غرب را کشیده و بایدن برای باز پس گرفتن دو کشتی یونانی به التماس افتاده است.

اظهارات مقامات آمریکایی صورت مسئله اقدامات ضد ایرانی را روشن می‌کند. بیانیه آژانس بیش از آنکه اهرم‌های فشار به جمهوری اسلامی ایران را فعال کند، نشانه‌ای از سردرگمی واشنگتن در برابر تهران است، واقعیت میدانی در منطقه آن است که مدیریت ترانزیت انرژی در منطقه معطوف به اراده جمهوری اسلامی ایران است. اگر آژانس بر طرح سوالات غیرفنی و غیرکارشناسی اصرار بورزد و همچنان بر قانع نشدن نیز پافشاری کند، ممکن است جنس پاسخ‌های ایران نیز به همان نسبت غیرفنی شود!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • DE ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    18 32
    همان لولهنگ سازها و آبگوشت بزباش پزها و صنعت قرمه سبزی عَلَم کن ها که آدرس ذلت برای ملتها میپیچتد و الگوی رفتاریشان دلقک صهیون است که کشور اوکراین را بر باد داد. له له میکنند برای کی رین کارت امریکه به قیمت‌ نوکری و سر سپردگی. 58 USA ۱۷:۱۵ عزیز از وضعیتی که تو کشور حکم فرماست مشخصه کی چی یا شر و ور به هم میبافه. برو خدا شفات بده افکار شماها کلا پوسیده هست وسیاست ها تماما درمقابل تمام کشورها اشتباست وضعیت همینی که هست که الان همه میبینن بیخودی از غرب بد گویی نکن راهی جز کنار امدن با غرب نیست لجبازی بیشتر کشور را بیشتر به منجلاب نابودی میکشاند.بهتره سرعقل بیاین و هم خودتون وهم ملت را نابودتر نکنید
    • سید IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      33 3
      با توجه به این که بنگاه بین المللی نیروی هسته ای هرگز پرونده ایران را مختومه نخواهد کرد و آن را به ابزاری برای تحت فشار گذاشتن ایران توسط غربی ها کرده است، بهترین سیاست این است که ایران با بازی دادن این بنگاه به روش خود یانکی ها در مذاکرات هسته ای یعنی مذاکره برای مذاکره، سبب خستگی و فرسودگی شان شود و به همان روشی که کره شمالی و هند و پاکستان سیاست خود را در هسته ای شدن پیش بردند، برنامه هسته ای خود را تکمیل کند!
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      9 2
      وضعیت الان تو المان گل و بلبل است
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      6 0
      آرزوی شفای عاجل برات دارم. شما نوچه‌های غرب و‌خود غرب بدونید که ایران اسلامی هرگز، اهرم قدرت خود را معامله نخواهد کرد. در هسته ای به مدار بالاتر رفته ایم. اگه فهمیدی چی میگم، اعصابت خودت رو داغون نکن.
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      2 0
      یعنی تو میگی اگه همه ایران مثل تو نوکری آمریکا رو کنن کشور و دنیا گل وبلبل میشه و از اون به بعد ...!؟ برو نوکریتو کن ودر ضمن برادر من توی بلزیک زندگی میکنه میگه برای شیر خشک 4ساعت رانندگی کرده و روغن مایع توی بلزیک معادل خاویار ارزش پیدا کرده اون موقع امثال شما فکر میکنن با نوکری غرب میشه کشور رو آباد کرد!!!؟8سال حقارت به کجا رسیدین بدبخت ها. در آخر مرگ بر آل سعود وصهیونیست
    • DE ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      2 0
      به غیر از بردگی غرب راهی نیست؟ نتیجه از دست دادن استقلال در آلمان را شما آنجا نمیبینی؟ هرچه اختراع و ابتکار و کار و تجارت می کنند، اول دو دستی تقدیم ارباب می کنند و برای ساختن یک ساختمان مهم در مرکز فلان شهر کشورشان باید از سفیر آمریکا اجازه بگیرند. آیا چیزی با ارزشتر از استقلال برای یک کشور و ملت آن وجود دارد؟
  • DE ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    31 3
    بعدها مشخص شد که سیگنال شفاف سازی با غرب (یا همان صداقت در عمل با آمریکایی‌ها) تنها دستاویزی برای جمع کردن اطلاعات توسط سازمان‌های جاسوسی غربی و با هدف پرونده سازی علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است، زیرا پس از این وقایع دراماتیک سیاسی و نشست‌های مکرر با اروپایی‌ها در داخل کشور و خارج از آن، جورج بوش ایران را محور شرارت خواند
  • بختیاری IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    29 3
    ممکن است جنس پاسخ‌های ایران نیز به همان نسبت غیرفنی شود. رحمت بر پدر ومادرت عجب جمله ای لذت بردم.آفرین دقیقا این کار باید خیلی پیشتر انجام میشد.غرب وحشی اصلا اهل گفتمان ومنطق نیست.فقط وفقط زوررررر لازمه کار و پیشرفت در جنگل غرب وحشی هست.بسم الله
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    6 4
    جریان انتشار اسناد محرمانه وزارتخانه های دفاع و اطلاعات توسط اسرائیل را که امروز منتشر شد چگونه توجیه میکنید؟
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      7 2
      جنگ=زد و خورد .مهم برآورد کلی آنهاست.الان اسرائیل با توهم نهر تا نهر،نمیتونه در مسجدالاقصی راحت جولان بده.این نتیجه مهمه.
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      4 0
      اون اسناد به درد امثال شما میخوره که براحتی باور میکنین!!!؟ در ضمن اگه انقدر روی ایران اشراف دارن چرا عین سگ از ایران میترسن !!؟ تازه هنوز درحد حزب الله هم نیستن که همپیمان ایرانه چه برسه به ایران.
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      2 1
      هیچ اطلاعات محرمانه ای در کار نیست. اسرائیل مشتی خزعبلات جعلی را به عنوان سند منتشر کرده که بار اولش هم نیست. از بدبختی نمی دانند به کدام در بزنند سند هم منتشر می کنند. اسرائیل چیزی تا نابودیش نمانده. در آن زمان منتظر اسناد ناب باشید. فقط پوشک فراموش نشود.
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    27 1
    أژانس برای کدام کشور از این اداها در میاورد تا کی می خواهید با ساز بدآهنگ آژانس برقصید
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    13 3
    امید غرب به خس و خاشاکه خخخخخ
    • حاجی IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      امید کمونیستها هم امثال توی تلخکی
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 4
    مشکل من نیست
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    6 1
    از حسن نیت ، ضعف برداشت شده و نه ، حسن نیت *** نتیجه اخلاقی ...... ‌.
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      1 1
      نتیجه اخلاقی ، مهم نیست چقدر بالا میپری ، مهم اینه که لاشخوری یا عقابی .
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      1 1
      نتیجه اخلاقی ، مهم نیست چقدر بالا میپری ، مهم اینه که لاشخوری یا عقابی .
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    18 3
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • SE ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    20 2
    ای تف به نوکران سوروس
    • FR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      5 1
      خاتمي رييس جمهور بهايي در لباس روحانيت شيعه ، من يكي دوزاريم افتاد !
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 2
      تنها رييس جمهوري كه مردم ايران در دنيا عزت داشتن خاتمي بود
  • ایرانی IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    11 3
    اینقدر ک تحریم کردین کسی هم باقی مونده فقط فک کنم منو مرغ و خروس هام موندن اونا رو هم تحریم کنید
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    9 8
    خدايا كشتين با اين پاسخ دادنتون كو پاسخ ظاهرا به جاى پاسخ كوبنده دادن به غرب به ملت پاسخ ميدين و پدر ملت را درآورده ايد
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      1 1
      بابا نماینده ملت ...
  • علیرضا IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    8 5
    آقای رییسی مردم رو به آینده امیدوار کنید نه اینکه قیمتها رو ببرید بالا .......امام راحل فرمود مردم ولی نعمت ما هستند .....زندگی مردم شده جهنم دست رو هر چیزی میزاری گرونه .........نه میشه زندگی کرد نه میشه نفس کشید....این حق مردم نیست سفره شون خالی باشه ......مردمی که به گردن تمام مسوولین حق دارن .....زندگی رو واسه مردم جهنم کردید شما مسوولین و دارید به خون شهدا خیانت میکنید این که نشد که......تا حرف میزنیم میندازی گردن آمریکا و دولت قبل ......
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      6 0
      آقای رئیسی عزیز، هر چه در کوتاه مدت و دراز مدت به نفع مردم است انجام دهید
  • رحمت عیدی IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    7 2
    طبق عادت و راهبرد غربگرایان در ایران هرگاه که دولت مطبوعشان در راس بود از بیخ و بن تمام مسئولان از پایین ترین تا بالاترین رده ها ره تعویض کرده و مهره های خود را برسر کار میگمارند (هرچند عمده دولتهای با تفکرات غربگرایی سر کار بوده که همیشه آپدیت مهره ها بوده) خصوصا دولت شیخ کلید ساز که تمام مسئولان دولت قبل را تعویض کرد، حال چرا آقای رئیسی میخواهد با همان مهره های با تفکر غربگرایی در وزارت خارجه، بانک مرکزی،وزارت ارتباطات و سایر وزارتخانه ها و نهادهای دولتی و شوراهای عالی گفتمان و راهبرد اقتصاد مقاومتی و سیاست خارجی مقتدرانه و هوشمندانه انقلابی را اجرا کند؟؟! حتی اگر سیاست شراکت همه گروهای سیاسی هم در پیش باشد مهره های غربگرا نخواهند گذاشت کاری به نفع مردم انجام شود و اصولا آنهمه لابی و تهدید و... برای ماندگاری بانیان وضع موجود برای جا انداختن ناکارآمدی دولت انقلابی و مردمی بوده تا دوباره سوار بر همین موج به راس قدرت بازگشتی منجی گونه داشته باشند، آقای رئیسی سید بزرگوار لطفا این مهم را در اولویت قرار داده و توجه ویژه کنید وگرنه خیلی زود دیر میشود
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    6 1
    هرکاری کنید بازهم طلبکارند
  • خبر DE ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 4
    خبر داری یک لینک دانلود اسناد خیلی خیلی خیلی سری را اسرائیلی ها روی گوگل درایو برای دانلود عالم و ادم گذاشته اند
  • رضا IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    4 1
    اى جانم ! پس جنس پاسخ هاتون از اين ببعد فرق ميكنه ؟! پس بسم الله ! اين گوى و اين ميدان ! قبلاً هم گفته بودم كه بزنيد سيم آخر ! الآن وقتشه ، ديوانه بازى هيچ هزينه اى نداره عينهو ترامپ ابله كه به وزراش گفته بود همه جا تبليغ كنيد كه رئيس مون كله اش خرابه و قابل پيش بينى نيست ! او با هارت و پورت ميخواست خودشو شرّ نشون بده شما با ماجرا جوئى و بزن در رو شلوغش كنيد منتها مثل سابق هيچ ردّى از خودتون به جا نذاريد ! منهم بى ميل نيستم كه اين دفعه توصيه من و شما عملى بشه نه تاك تيك جواد ظريف ، خدا رو چه ديديد شايد فرنگى ها اين دفعه رو از ناچارى كوتاه اومدند !
  • IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    7 4
    در هر حال خدا ...کند حسن روحانی را و خاتمی واصلاح طلبان کثیف وشیطان پرست را که ما در این چاه برجام لعنتی انداختند
  • محمد IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    7 2
    باسلام ازاین دولت هم ابی گرم نمیشود وقتی بادست فرمان خیانت جلوبروی دشمن راوقیح میکنید کشورمتاسفانه دست اقلیت یهودی زادههااداره میشود
  • US ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    5 4
    هدف از انقلاب 57 ایجاد حکومت الهی بود که الگویی شود تا مردم کشورهای دیگه هم تشویق شوند
  • غلامرضا IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    17 1
    برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پامال است اگه ایران میخوادکه توسط کشورهای قلدر به سخره گرفته نشه و مورد زورگویی قرار نگیره فقط یک راه حل داره (( قوی شدن ))
  • پویا نوری IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    14 1
    باید برای همیشه این استخوان لای زخم را بر داریم و از این نهاد جاسوسی خارج شویم
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    11 2
    تعفن برجام با هم زدن ومذاکره ،تغییر نمیکند.باید تودهنی محکم زد تا شیطان بزرگ سرجاش بشینه.
  • پوتین IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    8 1
    بیشرفها با شما کثافتهای یانکی باید مثل خودتون برخورد کرد.
  • حسن IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    6 6
    من بودم جشن کیک زرد گرفتم! من بودم یا خاتمی که گفت تحریمها کاغذ پاره ای بیش نیست؟ کی بود رو موشک شعار تهدید آمیز می نوشت هوا میکرد؟ ما عادت داریم گند کاری خودمونو بندازیم گردن قبلی ها
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      3 2
      بسیار کار درست و دقیقی است، موشک و تهدید وحشیان غرب
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      5 0
      کاسبان 88 هنوز رو دارند بعد از اون همه شورش و وطن فروشی باز هم طلبکارند
  • علی IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    3 14
    چرا تحلیلها و حرفهای این سایت در این حد آبکی و بی پایه و اساس است ؟
  • کیان IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    10 1
    مردم دیگه خسته شدن از این همه بی تدبیری . مسئول هم اصلا براش مهم نیست کی میاد کی میره دنبال تصویب افزایش حقوقه بیشتر گیرش بیاد . طرف نیومده خدمت کنه به نظام آمده ... وقتی نظر دانشجوی انقلابی علوم سیاسی و امنیتی بشه کشک میشه این وضع
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    8 3
    برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ
    • FR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      2 0
      مرگ بر خائن ان هم از جنس دو تابعيتى اسكاتلندي انگليسى و بهائى !
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    5 1
    ایران باید از اژانس خارج شود. اژانس بازیچه دست امریکا و لابی صهیونیست ها است و هیچ وقت نمی گذارند و نمیخواهند پرونده ایران را عادی کنند. پخش مواد رادیو اکتیو به وسیله جاسوس های موساد در مناطق مختلف و ادرس دادن به اژانس یعنی یک پرونده و یک دست انداز. پس اگر ایران از اژانس خارج شود دیگر این بازی ها تمام میشود
  • پیروز IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    4 1
    پیگیری مذاکره با آمریکاییها و مطرح شدن آن در رسانه ها کار اشتباهی است که این دولت و مذاکره کنندگان آن به مانند دولت قبل انجام دادند ، مذاکره و ربط دادن آن به اقتصاد و گروگان گرفتن معیشت مردم ، باوجود تذکرات بسیار پرتعداد حضرت آقا حفظه ا... به دولتها متاسفانه و صد تاسف گوش شنوائی در دولت ها نداشته و فکر میکنند مثلا با دادن امتیاز میتوانند طرف مذاکره کننده حیله گر را مجاب کنند و اساسا تیم آمریکایی بجز گرفتن امتیاز و عدم دادن امتیاز قانع نخواهد شد و مذاکره فقط باید برای مذاکره و خرید زمان و تولید قدرت از طرف ما باشد ، نکته جالب و تاسف باری که در سخنان وزیر خارجه باصطلاح انقلابی ما هم دیده شد و کمی بوی التماس ظریف گونه در زبان امیر عبداللهیان نیز دیده می شود که برای دولت ما خوب نیست و ضعف مذاکراتی ما را هویدا کرده و میکند ، تجربه نشان داده با تولید قدرت و مقابله درست برای بی اثر کردن تحریم ها ، باعث می شود طرف مقابل ما برای مذاکره به التماس بیفتد و آن زمان است که میتوان امتیاز گرفت البته امتیاز نقد نه نسیه
  • سعید FR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    7 4
    اقا اگه برجام خسارت محض بود دیگه چرا اینقدر هزینه می کنید و میرید مذاکره؟ بگید ما تحریم دوست داریم نه برجام.
    • سید IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      1 1
      نگرانی کاسبان برجام!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      1 1
      این جوابش را بارها دادند و کسی که نخواد بفهمه ، نفهمه یه دفعه یاد قرارداد ویلموتس افتادم
  • سید IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    3 1
    با توجه به این که بنگاه بین المللی نیروی هسته ای هرگز پرونده ایران را مختومه نخواهد کرد و آن را به ابزاری برای تحت فشار گذاشتن ایران توسط غربی ها کرده است، بهترین سیاست این است که ایران با بازی دادن این بنگاه به روش خود یانکی ها در مذاکرات هسته ای یعنی مذاکره برای مذاکره، سبب خستگی و فرسودگی شان شود و به همان روشی که کره شمالی و هند و پاکستان سیاست خود را در هسته ای شدن پیش بردند، برنامه هسته ای خود را تکمیل کند!
  • صادقی IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 0
    یک آدام باسواد و آگاه به امور روشنگری کنه و بفرماید که اگه ایران از ان پی تی خارج بشه چه اتفاقی می افتد؟
  • UA ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 1
    ایران که نبایستی به هر سوال غیر فنی پایه بده.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 1
    من از بیگانگان هرگز ننالم /که هر چه کرد با من آن آشنا کرد . اما باید بلافاصله مکان انباشت ذخایر اورانیوم غنی شده و تجهیزات رو جابجا کرد . تمام این حرکت ها زمان خریدن برای یک برنامه ریزی دقیق جهت حمله به تاسیسات است . حدود بیست سال است که هر چه غرب خواسته برای توافق و بازرسی انجام دادیم دیگر کافیست ذهن خود رو بیدار کنید
  • ناشناس IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 1
    من از بیگانگان هرگز ننالم /که هر چه کرد با من آن آشنا کرد . اما باید بلافاصله مکان انباشت ذخایر اورانیوم غنی شده و تجهیزات رو جابجا کرد . تمام این حرکت ها زمان خریدن برای یک برنامه ریزی دقیق جهت حمله به تاسیسات است . حدود بیست سال است که هر چه غرب خواسته برای توافق و بازرسی انجام دادیم دیگر کافیست ذهن خود رو بیدار کنید
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    4 1
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 0
    مرگ بر آمریکا
  • FR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 0
    جواب ان ممنوع كردن و امدن بازرسان و اعلام تصحيح و معذرت خواهى اژانس و تمام كشورهاى غربي و چون انها نخواهند پذيرفت ، تعليق عضويت تا تصحيح و شكر خوري غربي ها !
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    نکنه این هم تقصیر دولت قبله؟ ما فقط ابتکار به خرج می دیم؟ حالا شد بعض مسیولین وزارت خارجه؟! اینا مگه صاحب ندارن ؟
  • حسین IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    ویروس کرونا ویروس آبله و آمریکا هم به ویروس تحریم مبتلا شده...
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    آقایون یکی ب من اسم یک آژانسی ، سازمانی ، نهادی یا اورگانی ، یا فدراسیونی ، یا ووو دیگر خرابه ای اشاره و ذکر کنه ک هیچ گونه تحت تأثیر نفوذ و سیطره ای لآبی صهیونیست و آمریکایها نباشه ؟؟!!
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    ولی متاسفانه هر بار هم که آژانس چنین ادعاها و درخواست هایی می کند ایران به نام گرفتن بهانه از آژانس، نرمش نشان دادن برای حل دوستانه و فنی مورد مناقشه و چمیدونم هزار جور چیز دیگه ، تسلیم آژانس شده و عزت کشور را فدای عضویت در این آژانس کذایی کرده که معلوم هم نیست تا کنون این عضویت چه سودی به حال ما داشته؟! البته ضرر و دشمنی تا دلتون بخواهد داشته ..... من نمی دونم چند بار باید از یه سوراخ گزیده بشویم که از رسیمان سیاه و سفید که هیچ از خود مار بترسیم!!؟؟ در دولت های پیش چند بار آژانس از این ادعاها کرد و ما همراهی کردیم و دست آخر هم گفت که ایران همکاری نکرده!! که باز در دولت سیزدهم هم دولت توی همان تله افتاده ؟!
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    شیخ اصلاحاتی هرچه قدرهم که مثل توسری خورها وحقارت طلبهامی‌گفت«گفتگوی تمدن ها»درعوض روباه های مغرورومکارغربی جوابش روباایده ای به نام«جنگ تمدن ها»دادند شیخ اصلاحاتی به غربیهامی‌گفت که ماخیلی ارادت داریم غربی هادرجوابش می گفتدکه آنقدرنسبت به ماارادت ونوکری داشته باش تاجونت دربیادنفله!
  • محمد IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    انشاالله از این پس بازرسان آژانس سالم برنگردند
  • مانی IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    اون ویرگول رو بردار تا معنای اتم و اکمل رو بده عزیز برادر
  • بنده خدا US ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    دیپلماتهای وزارت خارجه همش دنبال پاسخها و کنشهای دیپلماتیکن. اما وقتی طرفت هیچ قانون بین المللی و منطق و اخلاق و انسانیت حالیش نیست کنشها و پاسخهای دیپلماتیک و مودبانه واقعا جواب نمیده.
  • دادا IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 0
    از اول هم باید کروسی را نمیگذاشتند وارد ایران بشود او جاسوس پخته اسرائیل است با پوشش امریکائی وارد ایران میشود مقامات کشور ما باید ورود کروسی را به ایران ممنوع بکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس