کد خبر 1381690
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱

گوشی آیفون از جمله محبوب ترین تلفن های همراه موجود در بازار است که به واسطه قابلیت هایی که دارد هر روز به طرفداران آن افزوده می شود. با پیشرفت تکنولوژی، شرکت اپل همواره محصولات جدیدی را روانه بازار کرده است که از جمله پر طرفدار ترین آن ها می توان به گوشی های آیفون ۱۲ و ۱۳ اشاره کرد. این دو مدل از گوشی های تولید شده توسط کمپانی اپل از جدید ترین تکنولوژی روز دنیا بهره برده اند. به همین دلیل از کیفیت و عملکرد بسیار مطلوبی برخوردار هستند. اما این گوشی ها با یکدیگر چه تفاوت هایی دارند؟ در این مقاله قصد داریم تا به مقایسه این دو تلفن همراه پر طرفدار بپردازیم.

تفاوت گوشی آیفون (اپل) 12 و 13

مقایسه گوشی آیفون ۱۲ و ۱۳ از لحاظ قیمت

از جمله مهمترین پارامترهایی که اکثر کاربران در هنگام انتخاب گوشی آیفون به آن توجه می کنند، قیمت است. به طور کلی این انتظار وجود داشت که تلفن همراه آیفون ۱۳ با قیمت نسبتا بالاتری در بازار عرضه شود. اما شرکت اپل با قیمت گذاری این محصول بسیاری از طرفداران خود را شگفت زده کرد. عمدتا گوشی های آیفون ۱۳ با قیمت ۷۹۹ دلار و گوشی های آیفون ۱۲ با قیمت ۶۹۹ دلار در بازار به فروش می رسند. این قیمت گوشی سبب شده تا بسیاری از افراد بتوانند به راحتی گوشی های خود را تعویض کرده و تلفن های جدید شرکت اپل را به دست گیرند.

مقایسه باتری گوشی آیفون ۱۳ و ۱۲

تفاوت گوشی آیفون (اپل) 12 و 13

از دیگر عوامل بسیار مهمی که در هنگام خرید گوشی آیفون باید به آن توجه کرد، طول عمر باتری مدل های مختلف این برند است. به طور کلی شرکت اپل همواره از باتری هایی با طول عمر بالا استفاده کرده است تا به این واسطه بتواند رضایت مشتریان خود را جلب کند. عمدتا این شرکت در طراحی سری ۱۳ گوشی های خود از باتری هایی با اندازه بزرگتر استفاده کرده است. شرکت اپل عنوان کرده است که باتری های سری ۱۳ محصولات خود ۱.۵ ساعت بیشتر از سری ۱۲ عمر می کنند و همین امر موجب شده تا نارضایتی طرفداران نسبت به طول عمر باتری های آیفون تا حدی کاهش پیدا کند.

به طور کلی گوشی های سری ۱۳ آیفون قادر هستند تا ۱۹ ساعت به پخش ویدیو بپردازند. باتری این گوشی ها در هنگام پخش ویدیوهای آنلاین نیز می توانند تا ۱۵ ساعت شارژ تلفن را نگه دارند. نگه داشتن شارژ به مدت ۷۵ ساعت در هنگام پخش موزیک نیز از دیگر قابلیت های شگفت انگیز باتری های سری ۱۳ گوشی های آیفون به شمار می رود.

مقایسه مدت زمان شارژ باتری گوشی آیفون ۱۳ و ۱۲

تفاوت گوشی آیفون (اپل) 12 و 13

شرکت اپل در هنگام عرضه گوشی آیفون ۱۳ خود به بازار، تغییراتی در شارژر ها و مدت زمان شارژ گوشی ایجاد نکرده است. عمدتا این گوشی ها مانند گوشی های سری ۱۲ آیفون به وسیله شارژر های بی سیم با سرعت ۱۵ وات بر ثانیه و به وسیله شارژ های سیمی با سرعت ۲۰ وات بر ثانیه شارژ می شوند. لازم به ذکر است که سری ۱۳ محصولات اپل، مانند سری ۱۲ بدون آداپتور روانه بازار شده اند.

مقایسه صفحه نمایش گوشی های اپل سری ۱۲ و ۱۳

از دیگر تفاوت های بسیار مهم و اساسی گوشی آیفون ۱۲ و ۱۳ می توان به صفحه نمایش آن ها اشاره کرد. به طور کلی شرکت اپل در ساختار گوشی های آیفون خود، از صفحه نمایش های امولد استفاده کرده است. اندازه این صفحه های نمایش در سری ۱۲ و ۱۳ گوشی های اپل تغییری نکرده است. شرکت اپل اعلام کرده است که در سری ۱۳ محصولات خود، صفحه نمایش ها از سری ۱۲ حدود ۲۸ درصد روشن تر هستند. این عامل می تواند گام بزرگی در تولید صفحه نمایش هایی با کیفیت و قدرت نوری بالا باشد. به طور کلی صفحه نمایش گوشی های آیفون سری ۱۳، قادر هستند تا ۸۰۰ نیت روشنایی داشته باشند. این میزان در مدل های پرو این محصول به ۱۰۰۰ نیت روشنایی می رسد که در نوع خود بی نظیر است.

مقایسه دوربین گوشی آیفون ۱۳ و ۱۲

از دیگر تفاوت های گوشی آیفون ۱۲ و ۱۳ می توان به دوربین این سری از محصولات شرکت اپل اشاره کرد. دوربین جایی است که تفاوت اصلی را میان گوشی های سری ۱۲ و سری ۱۳ شرکت اپل ایجاد می کند به عبارت دیگر می توان گفت که شرکت اپل در سری ۱۳ محصولات خود سعی کرده تا کیفیت دوربین های خود را افزایش دهد. این تغییر شگفت انگیز در سری جدید محصولات اپل سبب شده تا طرفداران رضایت بیشتری از خود نشان دهند.

به جرات می توان گفت که بخش سخت افزاری دوربین گوشی های سری ۱۳ آیفون با تغییرات بزرگی همراه شده است. شرکت اپل برای دوربین های اصلی در سری ۱۳ آیفون از سنسور های ۱۲ مگاپیکسلی بهره برده است. به کارگیری این مدل از سنسور ها در گوشی های سری ۱۳ آیفون سبب شده تا لذت عکاسی با آن ها دو چندان شود. به طور کلی این مدل از سنسور ها قادر هستند تا ۴۷ درصد نور بیشتر نسبت به گوشی های سری ۱۲ آیفون جذب کنند. همانطور که می دانید در دوربین های گوشی آیفون سری ۱۲ پرو مکس از سنسور های لرزش گیر تصویر استفاده شده است. این قابلیت در دوربین گوشی های اپل سری ۱۳ و ۱۳ پرو نیز به کار گرفته شده است. به کمک این قابلیت می توان گفت که تا حد قابل توجهی کیفیت تصاویر افزایش پیدا می کند.

شرکت اپل در دوربین مدل های پرو گوشی آیفون ۱۳ تغییرات بیشتری را رقم زده است. عمدتا این شرکت برای تصویر برداری در شب، سنسورهای خود را بزرگتر کرده و دریچه سنسور اولترا واید خود را از f/2.4 در مدل پرو سری ۱۲ به f/1.8 تغییر داده است. تا به این واسطه قدرت تصویر برداری در شب به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند. بکارگیری لنز تله فوتو ۷۷ میلیمتری در گوشی های آیفون ۱۳ پرو سبب شده تا زوم ۳ برابری در اختیار کاربران قرار گیرد که در نوع خود بی نظیر است.

مقایسه ویژگی های فنی و سخت افزاری گوشی های اپل سری ۱۲ و ۱۳

از دیگر تفاوت های گوشی آیفون ۱۳ نسبت به آیفون ۱۲ می توان به خصوصیات سخت افزاری آن ها اشاره کرد. به طور کلی سری ۱۳ گوشی های آیفون از پردازنده های A15 Bionic بهره می برد. این پردازنده ها قادر هستند تا حد قابل توجهی میزان پردازش داده ها و در نتیجه سرعت تلفن همراه را افزایش دهند. در نسل ۱۲ گوشی های آیفون عمدتا از پردازنده های A14 Bionic استفاده شده است. به طور کلی بهره گیری از پردازنده گرافیکی ۴ هسته ای در کنار پردازنده های A15 Bionic در گوشی آیفون ۱۳ سبب شده تا کاربران بدون هیچ مشکلی بتوانند بازی های با گرافیک بالا را بر روی گوشی های خود اجرا کنند.

از دیگر ویژگی های سخت افزاری گوشی آیفون ۱۳ می توان به تکنولوژی به کار رفته در اتصال به شبکه 5G اشاره کرد. اگرچه کاربران رضایتمندی کامل خود را در گوشی های سری ۱۲ آیفون اعلام کرده اند. اما شرکت اپل با افزایش باند ها و نیز پشتیبانی در بیش از ۶۰ کشور و ۲۰۰ اپراتور سعی بر آن دارد تا سرعت اینترنت 5G را در سری ۱۳ گوشی های خود افزایش دهد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس