کد خبر 1373069
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
کلاهبرداری اینترنتی در انگلیس رکورد زد

تازه‌ترین داده‌های آماری نشان می‌دهد که جرایم مرتبط با کلاهبرداری اینترنتی در انگلیس طی سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) رکورد زده است.

به گزارش مشرق، سازمان امنیت سایبری انگلیس روز سه‌شنبه گزارش داد که سال گذشته بالغ بر ۲.۷ میلیون فقره کلاهبرداری اینترنتی را خنثی کرده که این رقم در قیاس با سال قبل از آن (۲۰۲۱) چهاربرابر بیشتر شده است.

مرکز ملی امنیت سایبری که تحت پوشش ستاد ارتباطات دولت انگلیس فعالیت می‌کند اعلام کرد کلاهبرداری‌های رهگیری شده شامل تأییدیه‌ از سوی افراد مشهور و ایمیل‌های جعلی و اخاذی از قربانیان است. این سازمان تاکید کرد که افزایش شمار موارد شناسایی شده، نشانگر رویکرد تهاجمی تبهکاران است.

«لیندی کامرون» مدیر اجرایی مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس گفت که در یکی از کلاهبرداری‌های خنثی‌شده فرد متخلف سعی داشت هویت خود او را جعل کند. او گفت: "ما می دانیم که کلاهبرداران تا حد زیادی تلاش کرده و از نام من برای فریب دادن مردم استفاده می‌کنند، اما همانطور که ما به توسعه سامانه دفاعی خود ادامه می دهیم، می توانیم تاثیر ملموسی را که این موضوع دارد مشاهده کنیم. "

مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس می‌گوید که بحران کرونا باعث افزایش کلاهبرداری های مرتبط با سازمان بهداشت این کشور شده است. این سازمان سال گذشته بیش از یک هزار و ۴۰۰ فقره کلاهبرداری مرتبط با سازمان بهداشت انگلیس را حذف کرد که نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایشی ۱۱ برابری نشان می‌دهد.

در ماجرای جعل هویت خانم کامرون، کلاهبردار با ارسال ایمیل جعلی به گیرنده اطلاع می‌داد که مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس از دزدیده شدن ۵ میلیون پوند آنها جلوگیری کرده و باید با ارسال اطلاعات شخصی پول خود را پس بگیرند.

همچنین تأییدیه‌های جعلی سلبریتی‌ها شامل یک «گزارش ویژه» بود که در صفحه خبری جعلی بی‌بی‌سی با عنوان «جرمی کلارکسون به بریتانیایی‌ها این فرصت را می‌دهد که از خانه میلیون‌ها دلار درآمد داشته باشند» منتشر؛ اما به جای عکس‌های آقای کلارکسون از تصویر فیلیپ شوفیلد، مجری برنامه صبحگاهی استفاده شده بود.

نوع دیگری از کلاهبرداری که سال گذشته توسط مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس شناسایی شد، ایمیل‌های اخاذی، شامل ادعای دروغینی بود مبنی بر اینکه ایمیل قربانی هک شده و از او خواسته می‌شد که بابت آن پول پرداخت کند ...

دولت انگلیس در نظر دارد تا در لایحه ایمنی و صیانت از فضای مجازی، شرکت‌های بزرگ اینترنتی را ملزم کند که از درج تبلیغات تقلبی جلوگیری کنند.

پیشتر وزیر کشور انگلیس از افزایش آمار کلاهبرداری‌ سایبری خبر داد و گفت که تبهکاران در دوران قرنطینه، ۱.۸ میلیون پوند از مردم کلاهبرداری کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس