کد خبر 1370245
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
پوتین به ماکرون: بحران امنیت غذایی جهان ناشی از تحریم‌های غرب است

رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی ۱۳۰ دقیقه‌ای با رئیس جمهور فرانسه گفت که بحران امنیت غذایی جهان ناشی از تحریم‌های غرب است.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز سه‌شنبه تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، این تماس تلفنی که ۱۳۰ دقیقه به طول انجامیده، نخستین گفت‌وگوی تلفنی ماکرون با پوتین پس از پیروزی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری فرانسه بوده است.

کاخ کرملین گزارش داد که پوتین در این گفت‌وگوی تلفنی، ماکرون را در جریان پیشرفت‌های حاصل در عملیات نظامی در اوکراین و خارج شدن غیرنظامیان از کارخانه «آزوف‌استال» در شهر بندری ماریوپل قرار داد.

پوتین همچنین از اقدام کشورهای غربی در نادیده گرفتن جنایت‌های جنگی که نیروهای اوکراینی مرتکب می‌شوند انتقاد کرد.

کرملین خبر داد که ماکرون در این گفت‌وگوی تلفنی نگرانی خود در خصوص تضمین امنیت غذایی جهانی را ابراز داشته است و پوتین نیز پاسخ داد که مشکل امنیت غذایی جهانی ناشی از تحریم‌های غرب است. 

پوتین در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به اینکه اوکراین در مذاکرات پایان درگیری جدی نیست، گفت که روسیه همچنان برای گفت‌وگو با کی‌یف آماده بوده و از کشورهای غربی خواست تا به روند توقف جنایت‌هایی که نیروهای اوکراینی مرتکب می‌شوند، کمک کنند. 

رئیس جمهور روسیه به ماکرون گفت که کشورهای غربی ارسال تسلیحات به اوکراین را باید متوقف کنند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، اقدامات اقتصادی تلافی‌جویانه در ارتباط با اقدامات غیردوستانه برخی کشورهای خارجی را به امضا درآورد.

در فرمان اجرایی پوتین آمده است که رئیس‌جمهور روسیه به کابینه وزرا دستور داده است که ظرف ۱۰ روز، لیستی از افرادی که قرار است تحت تحریم‌های تلافی‌جویانه روسیه قرار می‌گیرند، مشخص کنند.

طبق دستور رئیس‌جمهور روسیه، مقامات روس از هرگونه معامله با شرکت‌ها و افرادی که تحت تحریم‌های تلافی‌جویانه فدراسیون روسیه قرار می‌گیرند، منع شده‌اند.

بر اساس این فرمان، صادرات محصولات و مواد خام تولیدی در روسیه به خارج از فدراسیون روسیه در صورتیکه این محصولات در راستای منافع افراد تحت تحریم‌ باشد، ممنوع می‌باشد.

طبق این گزارش، شرکت‌ها و افرادی که تحت تحریم‌های تلافی‌جویانه قرار دارند، از اجرای تعهداتشان به معاملات در دست اجرا و همچنین پیشبرد هرگونه معاملات مالی منع می شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    8 6
    تا زمانی که کشور اشغالگر عقب نشینی نکنه هر روز تسلیحات پیشرفته تری میرسه و این کمک ها متوقف نمیشه پوتین باید بفهمه کت تن کیه
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      6 28
      منقل خاموش نشه خخخخ
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      1 0
      کت تن روسیه است. دیگر چیزی از اوکراین باقی نمانده است. این تسلیحاتی هم که غرب به اوکراین می فرستد در حقیقت مقصد دیگری به جز اوکراین دارد که آنهم شناسایی شده و در حین انتقال نابود خواهد شد. تمام جنوب اوکراین تا اودسا و در ادامه تا مرزهای شمالی مولداوی به روس زبان های استقلال یافته اوکراین تعلق خواهد گرفت و اوکراین فقط از طریق لهستان می تواند غذا و دارو وارد کند. در زمینه اقتصادی هم اولین میخ محکم در تابوت دلار و یورو فرو رفته است و روبل در کنار یووان ارز جدید و بین المللی و قابل اعتماد دنیا خواهد بود. زلنسکی و گردان آزوف هم به جرم جنایات جنگی در دادگاههای صالحه محاکمه شده و به سزای جنایات خود خواهند رسید.
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 5
    گرونی و تبعیض و رانت خواری و .. شاید یه جوری تحمل بشه ولی دفاع از اشغالگری و تجاوز روسها علیه یک ملت رو هرگز تحمل نمیکنیم . این رو بشنوید وگرنه نابود خواهید شد
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    قبض تلفنشون یعنی چند میاد؟
  • ایرانی با غیرت IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    2 6
    رکورد مکالمه با ماکرون فعلا در دست شیخ دیپلمات است که یکبار حدود 4 تا 5 ساعت با ماکرون صحبت بی حاصل کرد که مثلا برجام را به جائی برساند!
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      0 0
      رساند منتها وحوش تروریست در میدان سوریه نابودش کردند و الان هم مانع توافق هستند
  • علی خان IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    پوتین با ماکرون حرف زد، بحثی که اینها کردن در مورد خوردن دو لومو در صبح برای درمان سرماخوردگی بود .در پایان ماکرون از پوتین تشکر کرد و گفت چه زحمتی و ظیفه بود ، البته در این گفتگو آقای احمد حضور نداشتن تا ایفای نقش کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس