بورل: اتحادیه اروپا موضع واحدی در تحریم نفت و گاز روسیه ندارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز امیدواری برای کاهش وابستگی کشورهای عضو این اتحادیه به نفت و گاز روسیه، اعلام کرد که در حال حاضر تصمیمی واحد در قبال تحریم انرژی روسیه وجود ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، روزنامه آلمانی «دی وت» (Die Welt) امروز دوشنبه به نقل از «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت که حمایت کافی از سوی کشورهای عضو این اتحادیه برای تحریم کامل یا تعرفه تنبیهی بر واردات نفت و گاز روسیه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

مخالفت اتریش با پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا

بورل در گفتگو با این روزنامه گفت: در حال حاضر، ما در اتحادیه اروپا موضع واحدی در مورد این موضوع نداریم.

این در حالی است که برخی از کشورهای اتحادیه اروپا به دنبال ششمین بسته تحریمی برضد روسیه هستند و بروکسل نیز در حال آماده سازی ارزیابی تأثیر کامل ممنوعیت نفت به عنوان بخشی از اقدامات احتمالی بیشتر است.

بورل گفت که این موضوع در نشست بعدی اتحادیه اروپا که قرار است در پایان ماه آینده میلادی برگزار شود مورد بحث قرار خواهد گرفت و او انتظار ندارد تا قبل از آن تصمیمی در این زمینه اتخاذ شود.

وی افزود: پیشنهاد نهایی برای تحریم نفت و گاز هنوز روی میز نیست.

در همین حال، روزنامه آلمانی مذکور بدون ذکر منابع نوشت که کمیسیون اتحادیه اروپا احتمالاً در این هفته پیشنهادهایی برای بسته ششم تحریم به کشورهای عضو ارائه خواهد کرد.

بورل گفت که همه کشورهای اتحادیه اروپا برای کاهش وابستگی خود به نفت و گاز روسیه تلاش می‌کنند. وی افزود که معتقد است که این اتحادیه در نهایت قادر خواهد بود وابستگی خود را به نفت و گاز روسیه کاهش دهد.

وی همچنین گفت: در مقطعی این اتفاق می‌افتد و روسیه به‌طور دردناکی احساس می‌کند که درآمدهای حاصل از تجارت نفت و گاز در حال از دست رفتن است.

طبق داده‌های «یورواستات» دفتر آمار اتحادیه اروپا، روسیه بزرگترین تأمین‌کننده نفت اروپا است و به تنهایی بیش از یک چهارم واردات نفت این اتحادیه در سال ۲۰۲۰ را تأمین کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس