تهران نمایه

استاندار تهران در نخستین جلسه شورای اداری استان به مواردی از قبیل فراهم کردن تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، فعالیت مراکز دانش‌بنیان، موضوع حمل و نقل، مشکل‌ساز شدن تعطیلات پنجشنبه‌ها اشاره کرد.

به گزارش مشرق، نخستین جلسه شورای اداری استان تهران با حضور وحیدی وزیر کشور، عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، باقری کنی معاون سیاس وزارت امور خارجه، منصوری استاندار تهران و دیگر مسئولان برگزار شد.

منصوری در این جلسه اظهار کرد: به بهترین شکل ممکن از مشکلات سال گذشته نظیر کرونا، کمبود منابع مالی و توطئه دشمنان با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، حضور پرشور مردم و تلاش مومنانه عبور کردیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته سال تغییر دولت و سال تحول بود، افزود: سال جدید متفاوت از سال گذشته است و معتقدم اگر تهران را درست اداره کنیم، مشکلات کشور مرتفع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

برخورد جدی تعزیرات با افزایش غیر قانونی قیمت نان

استاندار تهران عنوان کرد: در سال جدید با دستور مقام معظم رهبری، تکلیفی بسیار سنگین داریم و هر کس باید به فراخور وظیفه ذاتی خود در تحقق شعار و فرمان سال تلاش کند.

منصوری گفت: مدیران برای فرمان و شعار سال باید برنامه‌ریزی جامع و عملیاتی داشته باشند، در این راستا برخی دستگاه‌ها ماموریت مستقیم و برخی دیگر ماموریت غیرمستقیم در تحقق شعار سال دارند.

وی تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری بایستی با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان مسائل و مشکلات تهران نظیر ترافیک تهران را مرتفع کنیم؛ حتی معتقدم تأمین امنیت با روش‌های سنتی نه اینکه غیرقابل تحقق باشد اما سخت شده و باید از ظرفیت دانش‌بنیان در این زمینه استفاده کرد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه استان باید تا خردادماه سال جاری برنامه عملیاتی دستگاه‌های اجرایی استان را در تحقق فرمان و شعار سال جمع‌آوری کند و حداکثر ظرف مدت دو هفته ابلاغ شود.

منصوری اظهار کرد: به لطف خدا هم‌افزایی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی استان حاکم است و توقع داریم این هم‌افزایی در سال جاری به همدلی تبدیل شود و نباید اختلافات بین دستگاهی مانع خدمت‌رسانی به مردم شود و در این روند اخلال ایجاد کند.

وی ادامه داد: تعامل همدلانه و مومنانه و رفتارهای فراتر از روابط مرسوم اداری و روابط سازمانی برای خدمت‌رسانی به مردم نیاز داریم و البته شهادت می‌دهم که در ایام عید هیچ مدیری در استان به مسافرت نرفته چراکه تأمین امنیت و تنظیم بازار استان نیاز به کار جهادی دارد.

استاندار تهران تصریح کرد: متاسفانه در بعضی از ادارات بعضاً سلامت اداری به مخاطره می‌افتد و حتی وقوع یک فقره فساد اداری هم زیاد است و مقصر اصلی بروز تخلفات شخص رئیس دستگاه است و اگر فرضاً در یک بخشداری در استان تهران تخلفی صورت بگیرد شخص استاندار مقصر است و امیدوارم در سال جاری تخلفات اداری در استان تهران به صفر و حداقل برسد.

منصوری افزود: حضور در میان مردم مطالبه جدی ما از مدیران کل استانی است و بعضاً گزارش می‌رسد که مدیرکل یک دستگاه، دو سال در شهرستانی حضور پیدا نکرده و این برای من قابل درک نیست.

وی گفت: اتصال دانشگاه و بدنه علمی به دستگاه‌های اجرایی استان ضرورری است و متاسفم بگویم که تاکنون دانشگاه‌ها در خدمت حل مشکلات استان تهران نبوده‌اند و دانشگاه‌های تهران باید پیگیر مسائل تهران باشند.

استاندار تهران تأکید کرد: در موضوعاتی که مقام معظم رهبری مستقیم ورود پیدا کردند از جمله حل مشکل ترافیک تهران باید با کمک دانشگاه مرتفع شود و به فضل خدا در اولویت جدی استانداری تهران است.

منصوری افزود: دقت، سرعت و کیفیت باید در اجرای پروژه‌ها در استان تهران لحاظ شود، همچنان که تأکید بر سرعت اجرای پروژه داریم تاکید اصلی ما بر کیفیت پروژه است و تشدید نظارت در اجرای پروژه‌ها از مطالبات جدی است.

منصوری ادامه داد: موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها در شهرستان‌ها مشکل‌ساز شده است و باید وحدت رویه در این خصوص صورت گیرد. همچنین صرفه‌جویی انرژی در دستگاه‌های اجرایی ضروری است و در برخی مواقع نصاب مصرف انرژی در بخش دولتی از بخش خصوصی بیشتر است که باید اصلاح شود.

استاندار تهران گفت: سفر رئیس جمهور به استان تهران در ماه مبارک رمضان رقم می‌خورد و این یک فرصت طلایی برای استان است و باید مشکلات چند ساله استان را مرتفع کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس