تداوم نقض آتش بس یمن/ استان «ضالع» توسط سعودی بمبارا شد

علیرغم اینکه اعلام شد توافق آتش بس میان سعودی و یمن به مرحله اجراء درآمده است، جنگنده های متجاوز سعودی بار دیگر ضمن نقض آتش بس، استان «ضالع» را بمباران کردند.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، ائتلاف متجاوز سعودی همچنان به نقض آتش بس در یمن ادامه می‌دهد. آخرین اخبار حاکی از آن است که علیرغم اعلام آغاز اجرای طرح آتش بس در یمن، حملات سعودی متوقف نشده است.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های عرب زبان اعلام کردند که پهپادهای جاسوسی سعودی به صورت گسترده اقدام به گشت زنی در آسمان استان ضالع کردند. این درحالی است که جنگنده‌های سعودی نیز مناطقی از ضالع را بمباران کردند.

پیشتر هم در نخستین ساعات آغاز اجرای توافق آتش بس در یمن، عربستان سعودی این آتش بس را نقض کرده است. جنگنده‌ها و توپخانه‌های ائتلاف سعودی استان «صعده» را هدف قرار دادند. منابع رسانه‌ای اعلام کردند که منطقه «شدا» واقع در صعده هدف بیشترین حملات از سوی ائتلاف متجاوز سعودی قرار گرفته است. به دنبال حملات هوایی و توپخانه‌ای به صعده ۳ غیر نظامی به شهادت رسیدند.

شب گذشته، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پیامی توییتری اعلام کرد: بر اساس چیزی که درباره آن در مسقط موافقت شد، ورود به آتش بس انسانی و نظامی را اعلام کرده و تا زمانی که طرف مقابل پایبند باشد، ما نیز به توقف کامل عملیات نظامی پایبند خواهیم ماند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    اگر یمنی ها به اندازه ضربات انها ضربه بزنند می تواند عامل بازدارنده باشد به خصوص این ضربه کاری وحساس باشد
  • مهدی IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    آل نحس "تن خاری" زیادی داره!
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    یمنی ها خوب از جنگ اوکراین و درگیری امریکا با روسیه دارند استفاده می کنند اما بشار اسد و حشد عراق خوب از این وضعیت برای فشار بر امریکا چرا استفاده نمی کند و باید از این فرصت استفاده نماید
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    باید دوش پرتاب های ضد هوایی را به یمنی ها برسانید به هر قیمتی شده نباید فکر پول این موشک ها و اثر کم انها در جنگ یمن بود
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    باید موشک های بالستیک و کروز ضدکشتی و ضدرادار از انواع قابل حمل با پهبادهای بزرگ تا هواپیما را یمنی ها برای حمله احتمالی آمریکا و افزایش هزینه دخالت مستقیم آمریکا و انگلیس در چنته داشته باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس