تظاهرات در ایتالیا در اعتراض به ارسال سلاح به اوکراین در پوشش محموله‌های بشردوستانه

شماری از کارکنان یکی از فرودگاه‌های ایتالیا ادعا کردند دولت ایتالیا تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه سلاح به اوکراین ارسال کرده است.

به گزارش مشرق، شماری از شهروندان ایتالیا از جمله کارگران این کشور با برگزاری تظاهراتی در روزهای گذشته به ارسال سلاح به اوکراین تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه اعتراض کردند.

 به نوشته وبگاه «گلوبال تایمز» یکی از نمایندگان اتحادیه کارگری ایتالیا در زمینه ارسال سلاح به اوکراین تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه گفت: «ارسال سلاح وضعیت درگیری بین روسیه و اوکراین را حل نمی‌کند، زیرا این کار ما را در معرض خطر جنگ جهانی سوم قرار می‌دهد.»

حدود ۲۰۰۰ نفر روز شنبه در اعتراض به ارسال تسلیحات از سوی ایتالیا به اوکراین در شهر «پیزا» تظاهرات کردند. کارکنان فرودگاه «گالیله» در پیزا فاش کردند که تحت عنوان یک محموله بشردوستانه، جعبه‌هایی حاوی سلاح و مهمات به اوکراین ارسال شده است. رسانه‌های محلی گزارش دادند که این کارگران از بارگذاری این هواپیما خودداری کردند.

تظاهرات در ایتالیا در اعتراض به ارسال سلاح به اوکراین در پوشش محموله‌های بشردوستانه

«سینزیا دلا پورتا» از نمایندگان اتحادیه‌های کارگری در ایتالیا گفت: « کارگران فرودگاه گفتند کالاهای داخل هواپیما غذا یا لباس نیست و در داخل هواپیما اسلحه وجود دارد.  به همین دلیل محموله را برای پرواز آماده نکردند.»

 «یواس‌بی» یکی از بزرگترین اتحادیه‌های کارگری ایتالیا که آغازگ این اعتراض بود، اعلام کرد: «طبق معیارهای ایمنی، نمی‌توان چنین محموله ای را از فرودگاه غیرنظامی ارسال کرد، زیرا برای کارگران خطرناک است.»

وی با بیان این که این تظاهرات در حمایت از صلح و علیه ناتو نیز برگزار شد گفت: «ما با ارسال سلاح موافق نیستیم، زیرا در خطر جنگ جهانی سوم قرار داریم.»

«ویاچسلاو ولودین» رئیس مجلس دومای روسیه از ناتو خواسته تا ارسال تسلیحات و مزدور به اوکراین را متوقف کند.

 ولودین در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «تسلیحات و مهمات اوکراین از کشورهای ناتو تأمین می‌شود. مزدورانی که رتبه‌های مختلف گردان‌های ملی‌گراهای اوکراین را پر می‌کنند از کشورهای عضو اتحاد آتلانتیک شمالی آمده و تحت رهبری آن‌ها قرار دارند.»

رئیس مجلس نمایندگان روسیه افزود: «بنابراین هنگامی که "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا و شرکایش در ناتو دعوت به صلح می‌کنند، باید ابتدا از خود شروع کنند. در خصوص تأخیر ایجاد شده در نازی‌زدایی و خلع سلاح در اوکراین و آرام شدن اوضاع در این کشور، آن‌ها مقصر هستند.»

کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا طی سال‌های گذشته از دولت اوکراین حمایت‌های مالی و نظامی گسترده‌ای داشته و پس از شروع درگیری‌ها در این کشور نیز به حمایت‌های خود در کنار اعزام مزدور ادامه داده‌اند.

رئیس جمهور روسیه هشدار داده که اقدام کشورهای غربی در  ارسال سلاح و  مزدور به اوکراین، این کشور را به خون می‌کشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    5 6
    جلو متجاوز به هر شکل ممکن باید گرفته شود
    • جلال IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      1 0
      کمی عقل و شعور داشتن هم خوب چیزیه! وقتی هشت سال جوانان ما در حال کشته شدن بودند مردم اوکراین در کاباره ها خوش گذرانی می کردند چرا کاسه لیسی اربابان وحشی تون رو می کنید به شما استخوان هم نمی رسه!
    • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      2 0
      پس باید تو دهن آمریکا و نوچه‌هایش زده شود، از جمله اوکراین. کنار خانه دیگران پایگاه زدن در حالی که حریف دیگری غیر از روسیه برای اوکراین در دسترس نیست، شروع تجاوز است. گذشت اون روزا که آمریکا آمد در خلیج فارس و لنگر انداخت. اگر نزدیمش، اشتباه راهبردی بود که اصلاح شد.
    • عبدالله IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      1 0
      طرفدار سیاست نیستم، ارزش طرفداری هم ندارد (کثیف‌ترین چیز) امّا از قدیم گفته‌اند: کج بشین راست بگو! تجاوزگر فقط روسیاست؟ مستضعفین یمن که هرروز به خاک و خون کشیده میشوند، مگر بندۀ همان خدایی که چشم آبی‌ها را هم آفریده، نیستند؟ چرا کسی برای‌شان کاری نمیکند؟ چون بن‌نامسلمان سوگلی امریقاست! ماهم لابد تقصیر خودمانه که چوب دوسر نجسیم! ولی چرا کسی به تحریمگر غذا و داروی ملل اعتراض نمیکند؟ خیال کردی این هیاهو بخاطر مردم اکراین است؟ کاخ سفید که خودش دنیا را به آتش کشیده خوب میداند این جنگ براش سرنوشت‌ساز است. مسئله بودن/ نبودن ارباب است. برای همینه که عالم و آدم را علیه روسیا بسیج نموده تا نمیرد ابرقدرتی که از چارتا تروریست پاپتی گریخت. باش تا جنگ اتمی! از قضا شاید اینبار هم مثل هیروشیما پیشدستی کرد (امریقا) بدی قضیه اینه که امریقا آتش بیار معرکه است و بس! حتی یک سرباز امریقی را هم فدای اکراین نمیکند. بلکه برعکس! این چاکران امریقان که فدائی جنگ جهانی سوّم میشوند چون به این نظام امپریالیستی عادت کرده‌اند. نظام پلیدی که ارباب زر، زور و تزویر و دیکتاتورها -بی‌استثناء- از نبودش احساس پوچی و وحشت دارند. آری پدرخواندۀ مافیا اگر مُرد کلان‌کلّاشان بی‌پدر هم یتیم میشوند. بهر حال بنده تماشاچی خانه نشینم و برای هیچ‌طرف آرزوی غلبه نمیکنم. چرا که سگ زرد برادر شغال است. همیشه باد عداوت میان گبر و یهود! که هرچه کشته شود، به نفع اسلام است و السلام
    • IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      2 0
      پس ناتو باید نابود بشه
  • الف IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    2 9
    زنده باد اکراین
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      3 0
      مرگ بر آمریکا و سگ‌های قلاده‌بسته‌اش به ویژه اوکراین
    • ترک IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      1 1
      بهتره شما هم بعنوان یه نیروی داوطلب خودتو به سفارت اوکراین معرفی کنی . زنده باد اوکراین
  • US ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    1 0
    (فارغ از متن خبر) لطفا در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم--------- خواستی؟ لطفا همین الان در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • رضا IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    زنده باد اکراین قهرمان زنده باد مردمان شجاعی که با مقاومت جانانه جنگ طلبان روس را زمین گیر کرده و روس طلبان دنیا رو مغموم کردند .
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    روسها اوکراین را به فدراسیون تبدیل نمی کردند اگر اوکراینی ها تضمین می دادند از خاک این کشور جنگی آغاز نمی شود ولی مقامات اوکراین قبول نمی کنند طرح صلح با روسیه امضا کنند کار اوکراین تمام است
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    بابا اوکراین که ارتش ندارد مقاومت مردمی هم که ندارد پس همین سه روز هم که دوام آورده بخاطر منفجر کردن پل هاست وگرنه الان روسیه از کیف رد شده به رومانی رسیده بودند
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    روسیه طرح اولش تسلیم سیاسی کیف است طرح دومش تصرف نظامی کیف در صورت شکست دو طرح اول و دوم طرح سومش اشغال همین 5 استان 1- کیف 2- سومی 3-خارکیف 4- ماریوپول 5- خرسون و در نهایت میکولایف و جدا نمودن آن بمانند دونتسک و لوهانسک برای مدت 10 سال و دمیدن آتش ملی گرایی روسی در روس زبان های خاک اوکراین و ایجاد اوکراین شرقی و نابودی اوکراین از صفحه جغرافیا می باشد زمان هم به نفع غرب پیش نمی رود البته اوکراین غربی را هم راحت نخواهد گذاشت و این منطقه هم بمانند یا بصورت فدراسیون باعث رنج اوکراینی ها خواهد شد مثل عراق و کردها و یا بصورت کره شمالی و جنوبی جدا از هم زندگی خواهند کرد
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    روسیه بجای حمله به مراکز تجمع ارتش اوکراین به کارخانجات تولید تسلیحات حمله می کند معلوم است روسیه دنبال خلع سلاح اوکراین است
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    روسیه در 20 کیلومتری کیف دنبال وادار نمودن رهبران اوکراین به تسلیم سیاسی است وگرنه 2 ساعت موشکباران با موشک های گراد از نظر نظامی باعث سقوط هر شهری می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس