.

با توجه به حضور گردان مشهور "آزوف" در این شهر که دارای عقاید و تفکرات نئونازی هستند، تصرف شهر ماریوپل و شکست مدافعان آن برای ارتش روسیه از اهمیت نمادین برخوردار است.

سرویس جهان مشرق _ بیست و چهارمین روز از آغاز درگیری میان ارتش روسیه و اوکراین در حالی آغاز شده است که روز گذشته نیز به مانند دو هفته اخیر اکثر میادین نبرد و خطوط تماس بدون تغییر قابل توجهی تنها شاهد درگیری و آتشباری پراکنده دو طرف بودند.

وضعیت میدانی نبرد در اوکراین

ارتش روسیه همچنان در حال جا به جایی و انتقال نیرو از مناطق دوردست خاک این کشور به سمت مرزهای غربی و بلاروس است تا با انتقال آنها به جبهه شمالی شهر کی‌یف، گره کور این جبهه از نبرد را باز کند.

روزهای طولانی است که ارتش روسیه از دو جبهه جنوب چرنیگف در شمال شرقی پایتخت و بوچا و ایرپین در شمال غرب کی‌یف در تلاش برای پیشروی و شکستن خطوط دفاعی ارتش اوکراین هستند اما با دفاع سنگین این نیروها موفق به ادامه پیشروی سریع خود که در روزهای نخست به دست آمده بود نشده‌اند.

رونمایی از شروط جدید پوتین برای آتش بس در اوکراین/ فرودگاه و بخش‌هایی از شهر ماریوپل به کنترل ارتش روسیه درآمد +نقشه و تصاویر

در جبهه شمال شرق و شهرهای خارکیف و سومی، حجم درگیری‌ها کاهش یافته و این دو شهر روز نسبتا آرامی را پشت سر گذشتند.

در جبهه جنوب شرق اما، سنگین ترین درگیری‌ها از اطراف بندر راهبردی ماریوپل گزارش شد؛ جایی که ارتش روسیه و شبه نظامیان دونباس در حال تنگ تر کردن حلقه محاصره بر این شهر هستند و روز گذشته نیز موفق به تصرف فرودگاه قدیمی ماریوپل شدند.

با توجه به حضور گردان مشهور  "آزوف" در این شهر که دارای عقاید و تفکرات نئونازی هستند، تصرف این شهر و شکست مدافعان آن برای ارتش روسیه از اهمیت نمادین برخوردار است.

شروط جدید پوتین برای توقف حمله به اوکراین

روز گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، از طریق ارسال پیام برای برخی مقامات ترکیه که نقش واسطه را در مذاکرات میان مسکو و کی‌یف دارند، شروط جدیدی را برای توقف درگیری و ایجاد آتش بس در خاک اوکراین تعیین کرده است:

رونمایی از شروط جدید پوتین برای آتش بس در اوکراین/ فرودگاه و بخش‌هایی از شهر ماریوپل به کنترل ارتش روسیه درآمد +نقشه و تصاویر

حفظ بی طرفی اوکراین و عدم عضویت در ناتو: این مهمترین درخواست پوتین از طرف اوکراینی است؛ یعنی عدم تهدید خاک روسیه از اوکراین و انصراف از ادامه تلاش برای پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو".

خلع سلاح یا کاهش حجم قوای ارتش اوکراین: این موضوع پیش از آغاز حملات روسیه به اوکراین نیز از شروط کرملین محسوب می‌شد؛ پوتین معتقد است ارتش اوکراین و سیل تسلیحات غربی که از سوی کشورهای ناتو برای آنها ارسال می‌شود تهدیدی برای مردم اوکراین به ویژه روس تباران جدایی طلب شرق این کشور است. ظاهرا پوتین از درخواست قبلی خود مبنی بر خلع سلاح کامل اوکراین نیز منصرف شده و پیشنهاد ایجاد ۵۰ هزار نیرو با سلاح سبک را داده است.

نازی زدایی از سیستم نظامی و سیاسی اوکراین: طرف اوکراینی معتقد است که طرفداران تفکرات تندروی ضد روسی و نئونازی افراد معدود و کم شمار شبه نظامی موسوم به "گردان آزوف" هستند که تنها در جبهه شهر ماریوپل مستقر شده‌اند؛ اما روسها مدعی هستند که تفکرات فاشیستی در میان بخش های عمیقی از سیاست مداران و فرماندهان نظامی اوکراینی رخنه کرده و این موضوع خط قرمز ارتش روسیه در زمینه امکان مصالحه و آتش بس میان دو کشور خواهد بود.

رونمایی از شروط جدید پوتین برای آتش بس در اوکراین/ فرودگاه و بخش‌هایی از شهر ماریوپل به کنترل ارتش روسیه درآمد +نقشه و تصاویر

مذاکره مستقیم پوتین و زلنسکی بر سر آینده منطقه دونباس: آخرین شرط پوتین برای امکان پایان جنگ در اوکراین، مذاکره مستقیم با همتای اوکراینی بر سر مسئله دو منطقه جدایی طلب دونتسک و لوهانسک است. پوتین چند روز قبل از آغاز تهاجم به اوکراین طی فرمانی استقلال این دو منطقه از خاک اوکراین را اعلام کرد و به نظر می‌رسد در تلاش است تا زلنسکی و سایر مقامات اوکراینی را قانع کند که سرنوشت این مناطق و انتخاب مردم آنها مبنی بر جدایی از اوکراین را بپذیرند.

پارلمان اوکراین تمامیت ارضی و استقلال اوکراین را خط قرمز کی یف در مذاکرات دانست

روسلان استفانچوک، رئیس پارلمان اوکراین در مقاله ای اعلام کرد که حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و همچنین استقلال دولتی آن به‌اصطلاح خطوط قرمز کیف در مذاکرات صلح کنونی با روسیه باقی خواهند ماند و اینها "غیرقابل تغییر" هستند.  وی در مذاکرات جاری با روسیه و فرآیند تصمیم گیری مرتبط با آن شرکت دارد.

توئیتر حساب کاربری معاون سفیر روسیه در سازمان ملل را مسدود کرد

توییتر حساب کاربری "دیمیتری پولیانسکی"، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل را مسدود کرد. پولیانسکی روز جمعه گفت که به دلیل توئیتی درباره یک بیمارستان زایمان در ماریوپول به «سوءاستفاده و تهدید» متهم شده است. وی این را باعث تاسف دانست.

رئیس‌جمهور اوکراین خواستار مذاکرات فوری با روسیه شد
رئیس‌جمهور اوکراین خواستار مذاکرات فوری با روسیه شد و گفت که این تنها شانس مسکو برای کاهش خسارات ناشی از اشتباهش در حمله به اوکراین است.

آلمان: ارتش ما دیگر امکان تامین تسلیحات برای اوکراین را ندارد

کریستین لامبرشت،وزیر دفاع آلمان امکانات ارتش کشورش برای ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین را کم دانسته و گفت: «امکانات ارتش آلمان تمام شده است. وی افزود:  "ما در حال بررسی گزینه "های دیگری هستیم." بر این اساس، اکنون مذاکراتی در دولت فدرال درباره خرید تسلیحات برای اوکراین در جریان است.‎

روسیه برای نخستین بار از موشک کینژال علیه اوکراین استفاده کرد

روسیه برای نخستین بار از موشک راهبردی مافوق صوت کینژال (Kinzhal) در جنگ علیه اوکراین استفاده کرد و یک انبار مهمات را در غرب این کشور مورد هدف قرار داد.

زلنسکی خواستار مذاکرات فوری با روسیه شد/رونمایی از شروط جدید پوتین برای آتش بس در اوکراین/ فرودگاه و بخش‌هایی از شهر ماریوپل به کنترل ارتش روسیه درآمد/ اروپا: دیگر امکان تامین تسلیحات برای اوکراین را نداریم +نقشه و تصاویر

 لهستان خواستار ممنوعیت کامل تجارت با روسیه شد

لهستان ممنوعیت کامل تجارت با روسیه را به اتحادیه اروپا پیشنهاد داده است. "ماتئوس موراویسکی"، نخست‌وزیر لهستان در این باره  می‌گوید: حذف کامل روسیه از تجارت می‌تواند این کشور را در مورد پایان دادن به این جنگ ظالمانه بهتر به فکر وادارد. بنابراین، به عنوان بخشی از تحریم ها، لهستان پیشنهاد می کند تجارت با روسیه چه از طریق دریا و چه از طریق زمین متوقف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 91
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 29
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    آمریکا ؛ گاوهای شیرده بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسیمهار زده و به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. 1 از نتایج بدیهی این آتش افروزی : 1- فرار سرمایه اروپایی ها به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآورید: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      19 16
      طوطی غیرازاین چیزی نمیدونی؟
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      6 8
      طوطی یا قوطی؟
    • علی IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      5 11
      سلام روسیه پیشرفته ترین موشکش یعنی کینژالا تو جنگ استفاده کرد.یعنی دیگه اسکندراش تموم شده.
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      3 6
      طوطی هستی .کم کاری نکن .
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      7 5
      اقای ولادیمیر زلنسکی در سفارت اوکراین در تهران برای جذب نیرو با حقوق مکفی پیام داده است و بارها درخواست نیرو کرده.. سوال چرا آقایان صادق زیبا کلام ،مصطفی تاجزاده ، عباس عبدی ، علی مطهری ،و خانم فائزه هاشمی رفسنجانی برای ورود ودفاع از اوکراین نام نویسی نمیکنند بالاخره این حضرات سینه چاک غربزده از اوایل جنگ در اوکراین روحیه ضد روسیه ای قوی بخود گرفته و مدافع سرسخت اوکراین شده اند اما دریغ از یک پاسخ به اقای زلنسکی برای دعوت و شرکت در تهاجم روسیه علیه اوکراین ، از طرف ایشان !!
    • بیگی رضا IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      1 0
      متشکر، خوب بود. احسنت
    • بختیاری IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      6 4
      غرب وحشی که تا دیروز هیتلر ونازی ها رو اخ و بد میدونست.که مرتکب هولوکاست درووغین شده.حالا چه شد که یکباره طرفدار اینهاشد و نازی ها رو مسلح میکنه؟؟؟؟ بی شک هیتلر هرچقدر هم که بد بوده باشه به یکهزارم وحشیگری شماها نمیرسیده.هرچند باتوجه به دروغگویی و وحشیگری شماها مشخصه هیتلر هم همونقدر وحشی بوده که سرخ پوستان فیلم های هالیودی وحشی بودن.(((تماما دوغ))) در واقع همه این اتهامات و وارونه جلوه دادن واقعیات برای سرپوش گذاشتن بروی وحشیگری خودتون بوده و هست.
    • هموطن IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      1 0
      عالی بود
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      1 0
      کاملا درست است
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    14 26
    پنجاه سال بعد پوتین: تورو خدا منم بازی بدید
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      30 6
      گور بابای گوتین ، گور بابای جو بایدن و، وحوش یانکی ... تو نگران غربی ها نشو عزیزم از پس همدیگر بر میان ..!
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    15 40
    تصاویر جعلی و پروپاگاندای روسی
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      19 6
      بعله ، آورین بر تو غربگدا ،، بعله تصاویر واقعی و اخبار واقعی رو باید از BBC و انترنشنال عربستان و رسانه های غربی دریافت کرد ...
    • DE ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      11 0
      راس میگه بابا همش جعلیه‌ الکی میگن ۳ میلیون نفر از اکراین در رفتند و شهر ها خراب شده و آواره شدند همش فتو شاپه تازه اگه هم راس باشه اصلا مهم نی با فتوشاپ تمام شهرهارو از نو میسازن کار چند ساعته آخوندی وزیر راه راه سابقه مشکلی نی. آواره یعنی چه. رفتند مهمونی دسته جمعی چند روزه . هفته دیگه برمیگردند.
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      4 0
      راست میگه bbcوقتی شکدم بیادحرف بزنه درسته بعدش غلطه
    • DE ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      5 0
      یادت نره این جنگ توی اوکراینه نه روسیه هر طرفی که بزنه خراب کنه این اوکراین هست که بیشتر به قرون وسطی نزدیک میشه. حالا ببینیم اتحادیه ی اروپا و یا آمریکا یک شاهی برای آبادانی اوکراین خرج میکنه یا نه. هر چند عراق و افغانستان را آباد کردن اوکراین هم بعدیش هست.
  • FR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    37 1
    زلنسکی هم که تلاش دارد با پوتین مستقیم مذاکره کند پس معلوم میشه امریکا نمیخواد این ملاقات صورت بگیرد در واقع امریکا با قربانی کردن اوکراین در صدد گرفتار کردن اروپاست با ادامه جنگ و تحریم
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      19 1
      آمریکا آتیش بیار معرکه است هیزم جنگ رو افزایش میده تا روسیه رو متحمل هزینه های بیشتری کند اوکراین باید این وسط قربانی شود .. تا امریکا به هدفش نزدیک بشود ..
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      5 15
      دشمنی با آمریکا شما را دچار انحطاط فکری کرده است . براتون متاسفم . چشمهایتون واقعیت را نمی بیند . ذهنتون را از گفته دیگران پاک کنید . به وجدانتون مراجعه کنید . اون کسانیکه به شما خط می دهند اطلاعاتشون در حد شماست .نه بیشتر.
    • DE ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      5 1
      خخخخخ غربگدا رو تماشا اینقدر این ساده لوح و بدبحته که نمیبینه میلیونها نفر در امریکا زیر خط فقر هستند و گرسنه تازه اونهاییگه دستشون به دهنشون میرسه شباته روز باید بدوند تا گرسنه نمونن این تازه با دزدیها و غارت ملتها و تحریم ملتها و...ست که اگر امریکا دست از غارت برداره این بدهکارترین رژیم در دنیا چند هفته ای سقوط میکنه. بعد ملت خودش گرسنه اند آنوقت غربگداها فکر میکنند عموسام واقعا عموشونه‌کمکشون میکنه . چوپان برای گاو شیر ده خودش گریه میکنه اگه گاوِ مریض‌بشه چون میبینه دیگه شیر نمیده. غربگداهای وطنفروش حالا عین توده ایهای زمان اتحاد جماهیر شوروی فکر میکنند ارباب اونا لنین بود ارباب اینها عمو سام. هردو شون طنفروش بودند.
    • خلیج پارس iran IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      4 0
      جهت اطلاع مجازی گرامی باید عرض کنم دشمنی غرب با تمدن شرق ( ایران ) اتفاق تازه و جدیدی نیست مجازی گرامی : توصیه میکنم تاریخ چند هزار ساله ایران کهن رو مطالعه بفرمایید تا متوجه این دشمنی تمدنی غربی ها با ما ایرانیان بشوید ، دشمنی تمدن غرب با تمدن شرق چیزی است به وسعت تاریخ از دوران ایران باستان که یونان و روم باستان نماینده غرب بودند تا همین چند قرن گذشته که بریتانیای صغیر و سپس ایالات متحده آمریکای تحت سیطره یهود ادامه دهنده همان دشمنی کهن غرب با تمدن ایران بوده هستند .. سطح سوادت رو بالا ببری دیگه به تلویزیون های ایرانستیز امثال BBC و منوتو بهایی و انترنشنال عربستان گوش نمیدهی تا اطلاعات غلط اشتباه به خودت بدهند و تصور کنی فیلسوف شدی .. تاریخ بخوان غ فرزند دلبندم تاریخ چراغ راه آیندگان است ... پاینده ایران بزرگ و مقتدر
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      2 0
      جناب ۴۶ ۱۴ اتفاقا این شما هستید چشم به واقعیات بسته اید.معلوم است اصلا اهل سبک سنگین کردن نیستید. خطر ناتو به مراتب بالاتر از خطر روسیه است.
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    14 21
    روسیه در این حمله بخش مهمی از شرق اکراین را اشغال کرده ، پایگاه های نظامی، مراکز صنعتی و بعضی از شهرها را هدف بمباران های گسترده قرار داده و در سراسر اوکراین جو وحشت را حاکم ساخته است. بر اثر این تجاوز، طی مدت کوتاهی، هزاران انسان در اوکراین کشته و مجروح و بیش از دو میلیون نفر نیز از وطن خود آواره شده اند، بعید نیست که روسیه تصرف تمام بخش شرقی اوکراین را در دستور کار خود قرار داده باشد. در این میان موضع شاخص ایران، رای ممتنع به قطعنامه مجمع عمومی در محکومیت تجاوز به اوکراین بوده است. در پیوست این رای آمده است که باید به دغدغه های امنیتی روسیه توجه شود. اگر استدلال نماینده ایران در سازمان ملل که علی القاعده مواضع دولت را اعلام می کند، ملاک و معیار باشد، هر متجاوز و اشغالگری می تواند با همین ملاک، کار خود را مشروع جلوه دهد. امروز سعودی ها هم می توانند، با همین استدلال تجاوز به یمن را مشروع بدانند و چینی ها هم، سرزمین تایوان را به بهانه تهدید امنیتی برای خود، به تصرف در آورند و ... . به همین ترتیب، تجاوزات آمریکا به عراق و افغانستان هم قابل توجیه خواهد شد
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      16 4
      پروفسور تایوان جزو خاک چین و قطعا" هم چین می‌تواند نسبت به الحاق مجدد تایوان به چین اقدام کند این یک موضوع داخلی چین است، شما هم بی جهت کاسه لیسی غربی ها رو نکن پروفسور گرامی ، پوتین و جو بایدن هر دو از یک قماش هستند حریف همدیگر هستند خودتو ناراحت نکن !
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      11 2
      منافع ملی ما ایجاب می‌کند در این جنگ چنین موضعی داشته باشیم همانند خیلی از کشورهای دیگر جهان ! البته میدانم برای امثال تو منافع ملی اهمیتی ندارد برای غربگدایان مهم منافع آمریکا و غربی هاست
    • علی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      13 1
      اون دنیای قشنگ وهمگنی که شما توش زندگی میکنید بفرمایید آدرس بدید ما هم بیایم سوار شیم عامو! ماست و قیمه رو باهم قاطی کردین ردیف اومدین جلو تارسیدین به موضع ایران! اول ماجرای اوکراین داستان 30سال هجوم مستمر ناتو به سمت خاک روسیه است در صورتی که هیچ نیاز ضروری برای این کار نبود مگر زیاده خواهی وسروری طلبی غرب نسبت به روسیه والباقی دنیا دوم تجاوز به یمن دقیقا همسو با همین برنامه زیاده خواهی غرب در کنترل نقاط استراتژیک برنامه ریزی شد. سوم تایوان یه کشور مستقل نیست که شما نگران اشغال اون هستید. در جریان تحولات داخلی چین در قرن گذشته رهبران غرب گرا با عقب نشینی به این جزیره وحمایت مستقیم انگل ستان به صورت خود مختاری اداره شدند. یه جورای شبیه بحرین خودمونه ولی با بی عرضگی کمتر از سوی چین. دیگه آش وبا جاش ندادن بره
    • محسن IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      11 1
      آمریکا چه مرز مشترکی با افغانستان و عراق داره که حمله توجیه پذیر داشته باشه؟یمن میزبان کدوم نیروی خارجی بوده؟ولی اکراین میزبان آمریکا دشمن روسیه هست مگه الان موشک و جنگنده ناتو تو استونی و لیتوانی نیست؟پس با سفسطه سعی نکن آمریکای نجس جنایتکارو تطهیر کنی
    • رحمت عیدی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      13 68
      برادر من اشتباه نکن اینجا بحث سر حمایت بی چون چرا از روسیه یا جبهه گرفتن علیه روسیه و دشمنی بی چون چرا با آن نیست اینجا بحث سر منافع و امنیت ملی کشور خودمان است بحث سر دشمن مشترکی به نام ناتو و آمریکا برای ایران و روسیه است، قصه پیوستن اکراین به سازمان ناتو سرِ دراز دارد که قطعا بعد از او به منطقه قفقاز و جمهوری باکو و منطقه شرق دریای خزر و قزاق و قرقیز و ترکمن و تاجیک خواهد رسید این آن اصل ماجراست که هدفش عدم نزدیکی و اتحاد ایران و روسیه و چین و در نهایت مهار یا نابودی این سه ابر قدرت شرق است، بله طبق بند 51 منشور سازمان ملل هرکشوری حق دارد در صورت به خطر افتادن امنیت ملی اش از جانب کشورهای همسایه و یا کشورهای دیگر اقدام(حمله) پیش دستانه انجام دهد در جهت از بین بردن تهدید مورد نظر و این دقیقا همان بهانه آمریکا بوده برای براه انداختن تمام جنگهایش بعد از ج ج دوم خصوصا در منطقه ما البته در تمام مواردی که این قانون به نفع آمریکا و ناتو بوده با امپراطوری رسانه خود به شدت روی آن مانور داده تا وجاهت قانونی برای جنگ افروزی هایشان درست کنند حال که روسیه بعنوان رقیب یا دشمن غرب ازین قانون استفاده کرده در جهت دفع تهدید علیه امنیت خود مانور رسانه ایی غرب روی متجاوز بودن روسیه است، وظیفه اصلی امپراطوری رسانه ای صهیونیسم جهانی همیشه پنهان کردن واقعیتها با مانور بر روی حاشیه ها هرچند که تناقضی بزرگ برای آنها باشد بوده،در نهایت به نظر شما اگر روسیه میخواست یک جنگ همه جانبه و خشن علیه اکراین راه بیندازد نمیتوانست؟ دقیقا مثل جنگ بالکان یا عراق و افغانستان آیا آنجا کشتار مردم بیگناه و غیر نظامی نبود؟ آیا آنجا آمریکا و ناتو متجاوز نبودند؟ اگر به دنبال واقعیتها هستی منابع خبری و تحلیلی ات را از رسانه های جریان اصلی و منابع غربی و نزدیک به تفکر غربگرایی عوض کن
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      4 1
      وقتی به یک قطعنامه رای مثبت داده می شود به این معنی است که تمام بندهای آن مورد تایید است و تمام جوانب در آن در نظر گرفته شده است. دقیقا به همین خاطر بود که کشور ما رای ممتنع داد وگرنه رای ممتنع ایران به معنی تایید رفتار روسیه نبود.
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      7 0
      کشورهایی که الان پشت اوکراین ایستادن دوستان حقیقی اوکراین نیستند؛ آن‌ها بازیچه‌های دست هژمونی هستند و اوکراین را قربانی کردند و به جان روسیه انداختند
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      2 0
      حاضری در استانی نزدیک پایتخت مثل سمنان پایگاهی نظامی توسط آمریکا خریداری شود؟ فقط یک احمق ساده لوح اجازه چنین کاری می دهد. خودت را جای پوتین بگذار. اولین طرفی که آدمکشی کرد آن هم عمدی، اوکراین بود. پوتین بهانه می خواست که با زور جلوی گسترش ناتو را بگیرد که درخواست کمک دونباس این بهانه را به دستش داد. و از همان اوایل جنگ پیشنهاد مذاکره داد. ولی آمریکا و شخص زلنسکی می خواهند روسیه را ضعیف کنند. نمی خواهند جنگ تمام شود.
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      1 0
      ناتو بیاید بیخ گوش روسیه و ایران این چه معنا دارد؟ با کسی که چنین کاری را میکند چه باید کرد؟ خوب مسلما باید تنبیه و اعدامش کرد مگر این که ماجراجویی را کنار بگذارد و مثل بچه آدم برود رد کارش.
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      0 0
      جناب ۵۸ ۱۳ ببخشید اشتباه منفی دادم.میخواستم مثبت بدم.
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    7 19
    قطعا شما بهتر از ما می دانید که پوتین چه گناهی را شروع کرده است اما ناچارید راهی که رفته آید ادامه بدهید . به همین دلیل بدیهیات را منکر می شوید و حقیقت را فدای مصلحت کرده آید .و برای کنترل و مهندسی افکار عمومی از هرترفندی استفاده می کنید .و آسمان را به ریسمان متصل می کنید .و در کنار استفاده از تر قند . توهین و تحقیر چاشنی تمام ترفند های شماست .
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      21 0
      آمریکایی ها بارها و بارها مرتکب این مدل جنگ ها بودن و هستند نگاهی به تاریخ چند دهه گذشته و پرونده سیاه آمریکایی ها بکن عزیز من ! منافع ملی ما با جریان ٱمریکایی و غربی صهیونیسم بین المللی در یک سمت و سو نیست پس مانلا" منطقی و طبیعی ما مطابق منافع ملی خود موضع ملی داشته باشیم شما هم اگر واقعا ایرانی هستی نگران هیچکدام نباش نه پوتین نه جو بایدن یانکی .. فقط ایران
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      5 1
      انسان در قبال اعمال و رفتار و افکارش در روز قیامت و به تنهایی پاسخگو هست .و لا تزروازره وزیر آخری .و ما نمی توانیم بگوییم چون فلانی گفت من هم گفتم . و خداوند ناظر بر همه چیز است .درون هر سلول ما نواری به طول صدو هشتاد سانت وجود دارد که کلیه رفتارهای ما روی آن ثبت و ضبط می شود و برای نسل آینده به یادگار می ماند . جدای از این نوار پرونده اعمال ما وجود دارد .و ما رفته رفته به شکل پرونده اعمالشان در می آییم . سوال این است افکارمان تحت تاثیر چیست ؟ یه نگاهی به اطرافت بینداز . چرا فکر می کنی آنها عقل مطلق هستند ؟ مگر همینها نبودند که با افکارشان کشور را به این روز رساندند ؟ به جایی رسیدیم که با چهار تا موشک افتخار می کنیم ؟ به جایی رسیدیم آه مظلوم برایمان اهمیت ندارد . به جایی رسیدیم از ابزار حرام برای رسیدن به مقصود استفاده می کنیم . به جایی رسیدم که اعلام می کنیم مخالف جنگ هستیم ولی به شروع کننده جنگ نمی گوییم چرا جنگ را شروع کردی .نه نصیحت می کنیم و نه واسطه صلح می شویم از ترس اینکه نکند چهار روز دیگر فلان کشور بخواهد عضو ناتو بشود .غافل از اینکه خدا همیشه با انسانهای درست کار است و آنها را تنها نمی گذارد .
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      7 1
      این دلواپسان اوکراین هم خیلی دلواپسن ها! بنظرتون زیادی توی نقش فرو نرفتن؟!
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      1 0
      نشد وگرنه جا داشت بهت هزار تا منفی بدم.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    5 21
    روسستان از صفحه ی روزگار محو خواهد شد .
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      12 1
      شما غرب پرستها چه خوابیده چه بیدار، آمریکا خام و خوابتون کرده و الینه غربید تا حدی که بزرگترین خیانتها رو به کشور میکنید،مردم می‌بینند که تمامی جاسوس‌های غرب از بین شما انتخاب می‌شوند.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 12
    از دیدگاه نظری انقلاب اسلامی نور است چون بر گرفته از تفکر الهی است .انقلاب کمونیستی ظلمت است چون بر گرفته از تفکری ظلمانی است .نور و ظلمت ازدیدگاه نظری قابل جمع نیستند . و از جنبه عملی کمک گرفتن از تاریکی برای ایجاد روشنایی کاری عبث و بیهوده است .
    • علی IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      9 0
      روسیه مسیحیت ارتودکس هست ظاهرا سیستم اقتصادیش هم یه جورای سرمایه داریه.الان کومونیست که نیست رو از کجای روسیه استنتاج فرمودین. در ضمن ایران تو دنیای واقعی داره زندگی میکنه وگر نه این همه سال واسه حق قطعی خودش مذاکره نمی کرد.نکنه انتظار دارین آمریکا خودش به ما بمب هسته ای بده با کلی اف ۳۵
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 19
    جهان امروز و فرداهای روشن تر بشریت، دیگر هرگز به سیاست های شیطانی برای انحصار قدرت و ثروت در دست اقلیتی حاکم بر جهان تن نخواهد داد و ملت روسیه، نمی تواند به قدرت سلاح و توان آدم کشی و جنایت افتخار کند. آنان مثل همه ملتهای جهان در آرزوی نقش‌آفرینی هرچه بیشتر برای توسعه صلح و همزیستی بین اقوام و ملت های مختلف در سطح ملی، منطقه ای و جهانی اند و سعادت خود را در دنیایی سراسر دوستی و صلح و همکاری و برخورداری از زندگی بهتر، می جویند.
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      10 1
      کار روسیه لازم و درست بوده و قابل قیاس با دسیسه ها و جنگ افروزیهای امریکایی نیست.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    8 4
    آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است.اینا رسما با پرچم هیتلر عکس میگیرن بعد میگن چرا روسیه حمله کرد به اوکراین
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    15 6
    کشور اوکراین به پورن استارهای مو بلوند و چشم آبی معروف هستش. و طی چند سال اخیر هم به تعداد این پورن استارهاش افزوده شده.پورن استارهایی که بعضی از آنها زیر سن قانونی فعالیت می کنند، حالا جنگ روسیه و اوکراین باعث کسادی بازار ساخت فیلم های پورن در اوکراین شده. زنده باد ارتش سرخ روسیه، زنده باد پوتین قهرمان.
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      7 14
      شما که اهل این کارها هستید .می دانید ما خبری از موهای زنان اوکراین نداریم آنها ناموس ملت خودشان هستند و برای ما حرام .به فکر ناموس مردم نباش.
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      2 6
      انشاالله روز قیامت با پوتین قهرمان و ارتش سرخ محشور شوی .... فقط از خدا می خواهم بخاطر گناه شما ما را مجازات نکند .لکم دینکم ولی الدین .
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    4 18
    به نظر میاد تصرف فرودگاه متروکه لااقل برای خبرگذاریهای روسی خیلی مهم بوده اونم بعد از دو هفته رکود جبهه ها بنظر میاد شروط پوتین نسبت به اوایل جنگ خیلی نرمتر و قابل قبولتر شده احتمالا پوتین نگران شده ولی امیدوارم پوتین از خر شیطان پیاده بشه وگرنه با ادامه این روند جنگ فرسایشی شده و به بن بست خورده
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    16 3
    بارها و بارها گفتم تنها را پیروزی ارتش روسیه در زمین اوکراین، همکاری با ارتش بلاروس و اشغال غرب اوکراین است تا مانع ارسال تسلیحات ناتو از اروپا شود. تا زمانی که تسلیحات ناتو از غرب اوکراین وارد شود، جنگ. فرسایشی خواهد بود.
  • حامد IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    6 8
    در جنگ اوکراین؛ روسیه به ازای از دست دادن هر عدد از ادوات نظامی ( هواپیما؛ تانک....) تقریباً بین ۵تا۶ عدد زیرساخت نظامی رو کامل نابود می‌کنه. خیلی جالبه در سال ۱۹۹۴ قرار بود سومین قدرت اتمی جهان با خلع سلاح داوطلبانه هم زیر چتر حمایتی غرب و هم عضو ناتو بشه. الان ۲۶ سال پا در هوا مونده و تمام زیرساخت های کشورش رو هم از دست داد.
    • ساسان IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      16 1
      اینا نشون میده کودتا نارنجی وزلنسکی موفق شدن وکشور اوکراین رو نابود کردن.
  • VE ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    14 0
    سرزمین سوخته. وقتی که راهی برای پیروزی نیست! وقت صهیونیسم بین الملل تمام شد. این بازی به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد. آمریکایی دیگر برنده نخواهند بود!
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      1 0
      جنگ جهانی تا حالا بوقوع نه گیوسته است - جنگ بین اروپائیان در 100و 80 سال جنگ جهانی نبود - اروپائیان باهم درگیر بودند زیادی هندونه زیر بغل اونا نگذارید
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    19 4
    روسیه باید به هر قیمتی این جنگ ببره، این جنگ فقط دعوای روسیه و اکراین نیست این جنگ اینده کاپیتالیسم ممکنه عوض کنه، باید به روسیه پهباد بدیم
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      12 0
      احسنت دقیقا. در این جنگ به هر قیمتی باید روسیه اوکراین را شکست بدهد وگرنه با گسترش ناتو کار ایران و روسیه و چین سخت تر خواهد شد.برای نابودی زلنسکی باید دعا کرد.
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 14
    سلام روسیه پیشرفته ترین موشکش یعنی کینژالا تو جنگ استفاده کرد.یعنی دیگه اسکندراش تموم شده.
    • بختیاری IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      8 0
      خیلی حالیته من یکی کف کردم.آفرین .به تاجزاد یا جواد جونت بگو این خبرو سریع به دوستان خوش قول و خوش امضا کدخدا برسونه احتمالا خبرندارن ! با این هوش و کمک شما قطعا غرب کفتارصفت وحشی پیروز جنگ هست.
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    6 0
    اگر پرچم نازی‌ها بجای ارتش اکراین دست روسها بود غرب گرایان ایرانی جلوی درب نمایندگی سازمان ملل تحصن میکردن و خواستار تشکیل فوری جلسه شورای امنیت میشدن!!!
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    13 0
    نظام کاپیتالیسم همان برده داری نوین سرانجام دفن خواهد شد و سرمایه داران و سیاست مداران کثیف جهان توان سو استفاده قتل و غارت از مردم عادی را نخواهند داشت و با شکست اکراین شروع کار خواهد بود
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      0 15
      سوسیالیسم هم گلی به سر مردم نریخته .کار سوسیالیسم توزیع عادلانه فقر و نکبت و شرارت است بین مردم .حتی چین هم که پیشرفت اقتصادی کرده از این پیشرفت سهمی نصیب مردم نشده است .
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    6 20
    برادران طرفدار روسیه یادتون باشه اگر جنگ جهانی در بگیرد ما هم بی نصیب نمی مانیم .
    • ساسان IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      12 0
      طرفداری از روسیه یا پوتین مطرح نیست مسئله ارتباط و منافع ملی ماست که در حال حاضر با وجود قراردادهای با روسیه و چین و حمایت‌های آنها در امور بین المللی و وتوهای متعدد که غربی‌ها برای مامیتونستن مشکل ساز بشن مطرحه ،در تمامی این نیم قرن گذشته غرب فقط بما آسیب زده و منافعمان را تخریب کرده،با غربی که اینگونه بوده ابلهی کامله اگر کنار بیای.
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      4 0
      چهارتا کشور در اروپا با هم درگیر شدند اسمش را گذاشتن جنگ جهانی چون آن چهارتا کشور در همه کشورها فضولی می کردند جنگ اول اروپائیها - جنگ دوم همانها نیز جنگ بین اروپائیان بود و ژاپن هم ادای جنگ را در آورد - دنیا دگرگون شده نزدیک مرزهای ایران بشوند تقاص همه ی آن بی شرفی هایشان را خواهند گرفت
  • سیامک DE ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    4 1
    چه کسی فکر میکرد که روزی فاشیست های نژدپرست نازی و یهودی های صهیونیست و تروریست های داعش و یانکی های امریکایی و ارتش ناتو و اتحادیه اروپا با هم دیگر یک ائتلاف را بوجود بیاورند و با هم رفیق شوند و در کنار هم بجنگنند.ماسک هایشان یکی پس از دیگری در حال افتادن است و چهره های واقعی شان در حال آشکار شدن است .ائتلاف شیطانها مبارک
  • محمد AU ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    4 0
    وقتی رفیق ناتو داشته باشی همینه.یه رفیق یمنی میارزه به همه اینها که از پشت خنجر میزنن.
  • DE ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    3 1
    اگر امریکا جرأت حمله به ایران رو داشت همین اوکراین اولین کشوری بود که به امریکا می پیوست و به ایران حمله میکرد . البته قلم پاشون رو میشکستیم و همون جا چالشون میکردیم ولی این اوکراینی ها از امریکاییها هم نژاد پرست تر هستند و این مو مشکی هایی که ازشون دفاع میکنند رو اصلاً جزو آدمیزاد حساب نمیکنند .
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    ۳۷درصد مردم کشور ترکیه در سال توان خوردن گوشت سفید وقرمز را ندارند(منبع مرکز آمار اروپا)_____ اونوقت این رجب میره به کشورهای دیگه تا اوامر اربابش امریکا و‌یهو.د رو احرا کنه ------ کاش رجب دروغگو بجای این نمایش ها کمی به مردمش میرسید--- مردم ترکیه در اصل ایرانی تبار هستند وما برایشان نگرانیم
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    یک فکری به حال قیمت مرغ بکنید کیلویی ۳۸ تومان مرغ در میدان تره بار که گیرمان نیامد
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    3 0
    حکومت علوی که دنبال آن هستیم باید نشانه‌های آن را هم داشته باشد. علی (ع) طاقت نداشت که در حکومت او یک شکم گرسنه باشد یا کسی باشد که آب نوشیدن نداشته باشد یا سرپناهی به او متعلق نباشد. این معنای حکومت علوی است. .
  • رضا IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 12
    زنده باد اکراین روس شکن. مقاومت جانانه مردم اکراین ستودنی است.
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 9
    واقعا روسیه خجالت نمیکشه کودک زن بیمارستان خانه مسکونی ومردم عادی دا میکشه که اهدافشو (بفرض که درست باشه)تحمیل کنه!؟حداقل سرباز سلاح هواپسما وپهپادهای اوکراینی را عرضه داشته باشه بزنه پشم هم نیست چه برسه ابرقدرت باشه
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    اقای زلنسکی یک رئیس جمهوربامدت مشخص زمانی است مثل اقای اسدنیست که حاکم باشد چون اسراییل هست به هرحال ایشان بااین جنگ حمایت تسلیحاتی ازغرب کرده که سلاحها بهگروههای تندرو کشیده شده است امرکاانگارانهاراصاحب اوکراین میخواهد اگرزلنسکی به کراوکراین باشد حداقل باروسیه صلح رسمی میکند تااین شبه نظامیان مسلط نشده اند واین پرچمها یخصوص نئونازیسم ها وبلونددوستان جنگجوکه دروغ میگویند چون روسیه هم بلوندداردوداعش که دروغ میگفت مسلمان است نه برای اوکراین وزلنسکی امدهاند نه شهری رابرای برگرداندن مردم اماده میکنند ونه پرچمشان راتحویل حتی دولت اوکراین نمیدهند مسیحیان ومسلمانان ویهودیان اوکراین هم مثل یهودیان ومسیحیان ومسلمانان فلسطینند این حجم سلاح ان هم برای گروههای خطرناک جنگجو ان هم ازسرزمینهای نامعلوم قطعا هدفش استقال وامنیت اوکراینیها واوکراین نیست قطعا امریکا بدنبال فرسایشی کردن جنگ درکل اروپاست منتها اتش رابیشتربرای روسیه میخواهداگرجنگ داعشی ها حتی پارتیزانی مرزهای روسیه رابشکند کل روسیه درگیر مبارزه میشود چون بسیاری ازسلاحهها درسوریه بدست داعشیها نرسید وفرارکردند ودست مقاومت اولین باررسید ولی امریکا جدیدا اول مسلح کرده است وبعد به میدان اوکراین فرستاده است نمونه میدانی اش رامیبینیم که حتی بابمب اسکندرهم نتوانست پیشروی کند درحالیکه باارتش تازه نفس اوکراین دوروزه نزدیک کیف رسید العان روسیه مرتب تانک وهواپیمایش منهدم میشود العان زلنسکی درمیدان اثری نداردعملا تکفیریها بخصوص النصره که باسازمان ملل کلاه سفیدها همکاری داشت درجبهه شرق وداعش درجبهه غرب نفس پیشروی روسیه راگرفته اند
    • DE ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      2 0
      فعلا بزرگترین هدف روسیه اخراج هرچه بیشتر اوکراینی هاست. هر روز که میگذرد اوکراین بیشتر شبیه خانه ارواح میشود. روسیه موفق شده میلیونها آواره در مدت کوتاه روی سر اروپایی ها بریزد و تا کنون بسیار موفق بوده است .و بخاطر همین با بمباران تقریبا همه اوکراین مردم اوکراین را به طرف مرزهای اروپا میراند. اروپایی که از لحاظ اقتصادی بخاطر کرونا و بیداری ملتهای دنیا دیگر راحت نمیتواند ملل جهان سوم را غارت کند وبه اوج ضعف اقتصادی و نظامی خود رسیده و امریکای درحال افول نیز. روسیه دیگر عجله ای در گرفتن اوکراین ندارد‌ تا اوکراین از جمعیت طرفدار غرب خالی شود. برگرداندن اوکراینی ها از اروپا به زور پس از پایان جنگ ، جنگی تمام عیار را در اروپا رقم خواهد زد البته نه جنگ نظامی بلکه جنگ داخلی اجتماعی و مشکلات تاریخی برای اروپا پیش خواهد آورد و اوکراینی ها اینبار از اروپا به وطن خود اخراج خواهند شد و خواهند فهمید که منابع و معادنشان برای غرب ارزش دارد نه خودشان. این هم در کله پوک غربگدایان ما روزی فرو خواهد رفت که پایشان لب گور است.
  • سام ذالی GB ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    3 0
    سلام. به نظر من در این مرحله از جنگ دو عملیات خیلی نتیجه بخش است. اول گستردگی شبکه اطلاعات برای شناسایی تحرکات اوکراین و در واقع ناتو. دوم با فشار آتش بدون هجوم نیروهای زمینی ايجاد موج شدید حرکت جمعیت شهر ها به سمت جبهه غربی. فقط کافی است ده میلیون اوکراینی وارد اروپا بشوند. بعد یک هفته خود اروپایی ها به سمت فروشگاه ها و پمپ بنزین ها هجوم می برند. خوب طبیعی است چون این ها چشم آبی و بور هستند
  • سام ذالی GB ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    3 0
    منافع دراز مدت کشور ما در این است که روسیه جلوی ناتو برای باز شدن در شرق رو بگیرد و اگر روسیه باعث نابودی و تجزیه و پاچیدگی عملیات ناتو شد ترکیه و ناتو همچنین علی اوف ریسک شرکت در این بازی را پر هزینه می‌بینند. در حال حاضر مهمترین سلاح غیر نظامی روسیه استفاده درست از برگ برنده نفت و گاز و همچنین غلات است تا تحریم رو برای دنیای غرب پر هزینه کند و با حداقل فروش حداکثر درآمد رو داشته باشد. ایجاد مثلث سیاسی و اقتصادی و امنیتی مابین چین و ایران و روسیه خیلی کارساز است و فضای بن بست کنونی برای روسیه را باز نگه می‌دارد. در مورد اهداف روسیه در اوکراین شک نکنید که رسیدن تا خط اول ناتو با لهستان، رومانی، و چک تنها نگاه روسیه از شروع این هجوم بوده و توقف در دورترین فاصله از مسکو
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    10 0
    منافع هیچ یک طرفین برای ما اهمیت ندارد برای ما منافع خودمان مهم است اما آنهایی که پوتین را به باد انتقاد میگیرند باید بدانند گسترش ناتو در این منطقه سم مهلکی برای روسیه ایران و چین است.پوتین عاقلانه ترین کار را کرده .ناتو فکر کرده بود به راحتی برایش فرش قرمز پهن خواهد شد اما کور خوانده. در ضمن شما ببینید اسرائیل پشتیبان کدام یک از طرفین جنگ است، نتیجه این که جبهه مقابل جبهه حق خواهد بود. در یک کلمه زنده باد پوتین.
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    3 0
    در خائن بودن اصلاح طلبهایی که برای پیروزی زلنسکی دعا و سخنرانی میکنند شکی نیست.باید روسیه اوکراین را طوری ادب کند تا مایه عبرت تمام کشورهای منطقه که در پی گسترش ناتو هستند شود. حتی به نظرم در این راه چین و ایران هم ولو مخفیانه باید کمک کنند. در این جنگ باید شاخ غرب شکسته شود.
  • ایرانی DE ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 0
    این جنگ همون جنگ جهانی سوم. همه کشورها به نهوی درگیرشن و دامنه هاش گسترش پیدا میکنه. نتیجه این جنگ بیرون ریختن غرب از سرحدات شرق میشه. خودتون رو واسه جنگ آماده کنید.
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    14 0
    زلنسکی که میگه من اینقدر تلفات گرفتم غرب گداها هم که میگن روسیه کم اورده،گیر کرده،پیش روی نکرده. با این تفاسیر پس زلنسکی که داره خوب پیش میره چرا دنبال مذاکره است.بزن روسها رو له کن دیگه. خخخخخ
    • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      10 0
      به چرندیاتش نباید گوش داد. اون طوری که او می گوید الان باید ارتشش پشت دروازه های مسکو اردو زده باشد اما ان شاالله نابود خواهد شد.
  • DE ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    3 0
    دولت آلمان رسما اعلام کرد که بایستی سعی کنند قیمت گازوئیل و انواع بنزین را زیر ۲ یورو نگه دارند چون معدل قیمت ناگهان بیش از ۵۰ تا ۶۰ سنت در لیتر گران شد و از حدود ۱،۷ به ۲،۴۵ رسید با اینکه اکنون از سوخت رزو کشوری مصرف میکنند. و برای ثابت نگه داشتن قیمت بنزین و گازوییل مجبور هستند ماهانه تا ۷ میلیارد دلار دقت شود نه ۷ میلیون دلار از صندوق دولت کمک شود . با یک حساب سرانگشتی میتوان نتیجه گرفت که روسیه فقط بابت نفت و گاز ماهانه بیش از ۱۲ میلیارد یورو فقط به آلمان تخفیف میدهد .نه اینکه این مقدار نفت می فروشد. حالا حسابش را بکنید از روزیکه نفت صنعتی شده تا کنون کشورهای اروپایی و امریکا چند هزار هزار بیلیارد دلار از کشورهای نفتی دزدیده اند . و باعث و بانی اصلی این خیانت و جنایت گاوهای شیرده هستند که همیشه برای ارباب دم تکان میدهند و قیمت نفت را می‌شکنند. بیخود نیست کشورهای نفتی هر روز ضعیف تر شده اند و کشورهای غارتگر قوی تر. وقت آن رسیده که از خیانت خام فروشی جلوگیری نماییم. ضمنا سیاست روسیه از اول هم در مورد جنگ اوکراین بر این بود که با انداختن ترس در دل مردم میلیونها نفر را به سر اروپایی ها خراب کند تا مردم اوکراین بفهمند اروپایی ها فقط قصد استثمار و غارت آنها را دارند خودشان را برای چه میخواهند و تا حالا بسیار موفق بوده ۳ میلیون آواره روی دست اروپایی ها .لالا فیروزه مهمون یه روز دوروزه صدای مردم اروپا یواش یواش داره بلند‌میشه مهمونی داره یواش یواش به درگیری ختم میشه واقعیتی که روس سالها سعی داشت غربگداها را در دنیا بیدار کند اتفاق داره می افته.
    • DE ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      3 0
      شبکه سراسری آلمان اعلام کرد تا امروز ۱۰ میلیون از اوکراین فرار کردند و آمار غیر رسمی بسیار بالاتر است زیرا احتیاج نیست در صف های 'طولانی بایستند و مانند پناهندگان کشورهای دیگر ماهها پشت سیم خاردار بمانند یا دایم کشتی آنها را سوراخ کنند و صدتا سیصدتا آنها را غرق کنند این چشم آبی ها میرن هتل. و اینکه ناگهان در عرض چند روز از ۳ میلیون به ۱۰ میلیون رسیدند پیداست ۳ میلیون دروغ بوده و این ۱۰ میلیون هم دورغه بیش از این حرف هاست فقط میخواستند اولا در دنیا بگویند ملت مقاوم اوکراین همه ایستاده اند و ضد روس میجنگند و تعداد کمی فرار کرده اند. فعلا جنگ جنگ دُرو ها و دروغهاست و کل رسانه های غربی و امریکا مشغول سانسور و جعل اخبار و گزارش های دروغ هستند. مگر نمیخواستند مردم اوکراین را بیاورند در اتحادیه اروپا بفرما یید دارن میان .
  • بایراق IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 4
    سلام‌‌هواداران‌فکری‌حزب‌توده‌سابق‌با‌نفوذ‌در‌ارکان حاکمیت‌چهره‌روسیه‌راتزیین‌کردند‌من‌مطمئن‌هستم امریکا و...از‌مواضع‌ایران‌درحمله‌روسیه‌‌به‌اوکراین راضی‌هست‌هرچند‌برخلاف‌نظر‌ظاهری‌آنهاست
  • GB ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 8
    فقط آلمان که همه می دانند بعد از جنگ جهانی دوم فقط یک ارتش محدود و کم توان و کم تسلیحات دارد گفته دیگر نمی تواند مستقیمأ به اوکراین اسلحه بدهد ولی شما می نویسید اروپا دیگر نمی تواند به اوکراین کمک کند؟! نگران نباشید، زرادخانه های فرانسه و بریتانیا حالا حالاها ته نمی کشد!
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    4 1
    زلنسکی اوباش برو به جهنم! برایت آرزوی مرگ میکنم زنده باد رهبرمان آیت الله خامنه ای و پوتین
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    10 0
    جا دارد دولت روسیه هم با ارسال موشکهای دوربرد و مخرب به مجاهدان یمنی زمینه وارد نمودن ضربات ویرانگر به پالایشگاههای عربستان و امارات را فراهم کند تا آمریکا و کشورهای هم پیمانش در گرانی نفت غرق شوند
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    بزرگان .علما .اندیشمندان به روسیه توصیه کنند دست از تجاوز و خونریزی مردم بی گناه اوکراین بر دارد
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    پوتین اگر صلح نکنه شکست میخوره و ناچارا یا فرار یا کشته میشود. بهتره زیرساختار اوکراین را بمباران و همه پل و نیروگاه و صنایع غیر از ابجو سازی را هم بترکاند
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    ابزار و امکانات روسیه ضعیف و قدیمیه و تانک هم الان کارایی ندارد ولی به مسلمانان تاکید کرده تانک زیاد بسازدید تا موقع درگیری با جاولین همه را راحت بترکاند و شهید کند ده تا ده تا داخل تانک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس