کد خبر 1353582
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
️ مک‌کنزی: مشکل اصلی من در این ۳ سال ایران بود

فرمانده سازمان تروریستی سنت‌کام در آخرین نشست خبری خود در این سمت گفته که مشکل اصلی او طی این سه سال، ایران بوده است.

به گزارش مشرق، «کنث مک‌کنزی»، فرمانده سازمان تروریستی «سنت‌کام» در آخرین نشست خبری خود در این سمت مدعی شد که «مشکل محوری» او در دوران سه ساله فرماندهی‌اش ایران بوده است.

مک‌کنزی مدعی شد که ایران خودش را به نابودی اسرائیل متعهد کرده است. او گفت ایران سرمایه‌گذاری سنگینی روی موشک‌های بالیستیک کرده است. او همچنین گفت که نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باعث نگرانی‌اش است.

وی گفت: «من همچنان ایران را بزرگترین تهدید علیه ثبات منطقه می‌دانم. شریکان ما در سراسر منطقه به تهدید موشک‌های بالیستیک ایران آگاهند.»

مک‌کنزی در ماه‌های گذشته بارها از پیشرفت‌های موشکی ایران ابراز نگرانی کرده است. او سه‌شنبه هفته جاری (۲۴ اسفندماه) هم گفته بود نگرانی اصلی‌اش از بابت ایران در سطح نظامی به برنامه هسته‌ای این کشور مربوط می‌شود اما برنامه موشکی تهران هم او را بسیار نگران می‌کند. او گفت: «در سطح نظامی، نگرانی من در وهله اول این است که آنها سلاح هسته‌ای نداشته باشند.»

مک‌کنزی در ادامه گفت: «اما من درباره رشد قابل توجه در تعداد و کارآمدی نیروی موشک بالیستیک آنها، برنامه پهپادی و موشک‌های کروز زمینی آنها هم بسیار نگرانم.» مک‌کنزی تصریح کرد ایران در حال حاضر ۳۰۰۰ موشک بالیستیک دارد که «بعضی از آنها می‌توانند به تل‌آویو برسند.»

مک‌کنزی دی‌ماه سال جاری هم از رشد برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرده و گفته بود که ایران در برنامه موشکی به «سطح سرآمدی» رسیده است.

او در مصاحبه‌ای با نیویورکر که ششم دی‌ماه منتشر شد گفت: «ایران اکنون توانمندی‌های راهبردی عظیمی دارد. آنها در میدان [نبرد] به سرآمدی رسیده‌اند-یعنی مرحله‌ای که می‌توانند [توان دیگران] را از کار بیندازند.»

مک‌کنزی همچنین گفته بود درس حمله موشکی ایران به عین‌الاسد این بود که برنامه موشکی ایران به تهدیدی فوری‌تر از برنامه هسته‌ای این کشور تبدیل شده است.

مک‌کنزی در ادامه گفت: «[در حمله عین‌الاسد] آنها تا حد زیادی هر جایی را خواستند مورد هدف قرار دارند. حالا االان می‌توانند به سراسر خاورمیانه حمله کنند. آنها می‌توانند حملاتشان را با دقت و در حجم [بالا] انجام دهند.»

چند روز قبل‌تر از حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد، ارتش تروریستی آمریکا سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شماری از همراهان ایشان را در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسانده بود.

نیویورکر نوشته پیشرفت‌های ایران هم متحدان و هم دشمنانش را شگفت‌زده کرده است. این رسانه نوشته ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمرکزش را بر توسعه موشک‌هایی با برد طولانی‌تر، دقت بیشتر و قدرت تخریبی عظیم‌تر قرار داده است. به نوشته این رسانه «ایران در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موشک در دنیا است.»

این نشریه همچنین نوشته جمهوری اسلامی ایران طبق برآورد دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا هزاران موشک در اختیار دارد. این موشک‌ها می‌توانند به ۱۳۰۰ مایل در تمام جهات برسند. علاوه بر این، مطابق تحلیل این نشریه ایران توان آن را دارد که بیش از توان پدافندی توان دشمنانش اقدام به شلیک تعداد بیشتری موشک کند.

ایران علاوه بر این، صدها موشک کروز در اختیار دارد که قابلیت شلیک از زمین یا دریا، قابلیت پرواز در ارتفاع پایین و حمله از جهات مختلف را دارد. ردیابی این موشک‌ها برای ماهواره‌ها دشوارتر است چون موتورهای آنها بر خلاف موشک‌های بالیستیک هنگام اشتعال نور روشن تولید نمی‌کند.

نیویورکر نوشته بود امیدواری دولت جو بایدن این است که از پیشرفت‌ها در مذاکرات هسته‌ای ایران برای توسعه دادن دیپلماسی با این کشور استفاده کرده و در نهایت، همسایگان ایران را وارد گفت‌وگوهایی با این کشور با هدف کاستن از تنش‌های منطقه‌ای کند.

مقام‌های دولت جو بایدن، علی‌رغم اعتراف به شکست سیاست فشار حداکثری تا کنون از انجام اقدامات لازم برای بازگشت از آن مسیر خودداری کرده‌اند. ایران تأکید کرده که هرگز توانمندی‌های دفاعی و امنیتی خودش را به مذاکره نخواهد گذاشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    6 6
    فرمانده تروریست‌های آمریکایی اصلا احساس ناراحتی نکند چون در ایران طرفداران زیادی دارد. این هم مدرک :!!!! (برند مواد غذایی مکنزی) برند مکنزی با نام تجاری ” مکنزی ” و با شعار ” لحظه ها را باید زیست ” از سال ۱۳۹۷ با هدف تولید و تامین نیاز مشتریان، متولد گردید. این برند در سال ۱۳۹۹ در گروه غذایی “کنسرو تن ماهی” و در سال ۱۴۰۰ در گروه غذایی “رب گوجه فرنگی” و “کنسرو تن ماهی” به عنوان برند محبوب از نگاه مصرف کنندگان انتخاب گردید.
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      2 0
      ما با اتکال و اراداه خداوند بزرگ و توانا و با اعتماد بنفس . به سمت خودکفائی و خود اتکائی در همه زمینه های اقتصادی و علمی و پژوهشی و اجتماعی و فرهنگی ، بحد اعلا شکوفا ، پیش میرویم و یک کشور قادر با مردمی مصمم و مفتخر به داشته ها مبدل می کنیم که با توانائی های خود نشان میدهد که آمریکا را به زیر کشیدیم . و روزهائی را میبینیم که از اطراف و اکناف برای بهره مندی از علم و پژوهش و اقتصاد و غیره به کشورمان دسته دسته افراد آمده و با گویش فارسی برای ارتباط با جامعه ایرانی تکلم می کنند .
    • IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      1 0
      جالب است مکنزی تروریست در 3 سال گذشته احساس ناخرسندی می کند که همزمان در دولت تدبیر و امید غربگدایان اجازه راه اندازی صنایع غذایی با نام مکنزی داده می شود و هیچ نهاد فرهنگی یا امنیتی با نامگذاری مخالفت نمی کند. بسی جای تاسف.
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      0 0
      چرت میگی واقعا... نمیدونم این صغری کبری بافتنا رو چجوری به هم میبافید
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      1 0
      پوشک بچه و دستمال توالت مکنزی یادت رفت!!!خخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    13 2
    نگران باش و از نگرانی بمیر. چون موشک سلاح کشتار جمعی نیست و کاملا متعارف هست و ما تا هر اندازه که بتوانیم آن را توسعه می دهیم.
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    12 4
    بعد از جابجاییش سریع باید کشته بشه تا نفر بعدی که جانشینش میشه محاسبات دقیقتری داشته باشه.
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      8 5
      انشالله
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      0 1
      ان شاءالله اصله
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    4 10
    باید فورا ۳۰۰۰ تا بشه ۶۰۰۰ تا که ۳۰۰۰ تای آن به تلاویو و حیفا برسه. ان شا الله تعالی.
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    7 4
    تروریست بی آبرو تو شرافت سربازان ملل را هم ننگین کرده ای - از آ« سوی دریاها در این منطقه چه غلطی می کنی ؟ هیچ از خودت سؤال کرده ای در این منطقه بچکار آمده ای؟ مشکل اصلی آمریکا و ملت آمریکا ازقضا تو سربازنمای فاقد شرافت سربازی و ورود به جلگه تروریستهاخود ت هستی چون که رژیم گردانهای آمریکا فضول و دزد ثروت ملتها هستند و شرافت انسانهای دیگررا مثل تورا به بازی گرفته اند.
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    7 3
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    7 5
    همۀ سرزمین های انسانها، مهریه مادرمان رهرا س است و به دست سرورمان مهدی ع خواهد رسید
    • جهودشناس IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      0 2
      خسته نشدی مثل یک کودک کندذهن این نظر رو کپی پیست میکنی؟ اون کسی که منتظرش هستی جهان رو به نابودی میکشه. بشین و ببین.
  • DE ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    نگران دو میلیون انسان بیگناه که در عراق و یک میلیون در سوریه و لیبی و صدها هزار زن و کودک که هنوز در یمن و بقیه ی دنیا کشته می‌شوند نیستی؟ عذاب وجدان ندارید؟ شبها آرام میخوابی ولی از موشک‌های ایرانی که برای دفاع از خودش در مقابل غرب وحشی و بی‌رحم و دروغگو و آشوبگر ساخته هستی؟ بله وقتی دنیا به انسان درجه یک در هشت کشور و درجه دو در 250 کشور تقسیم شده باشد باید از انتقام هم ترسید.
  • ش. AE ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 0
    جالب تمام این پیر کفتارها چه در آمریکا و چه در انگلیس و......مشکلسون ایران و ایرانی خدمت آقایان اصلاح طلبان و آقا زاده ها عزیزشون باید گفت این پیر کفتارها با شما ها یکی یکی انشاالله به درک واصل میشوید
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 0
    آقای مکنزی چند بار پوشک عوض کردی توی این چند سال فرماندهی سنتکام؟
  • ناظمی IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 0
    زمانی که جنگ را به ما تحمیل کردند و‌ سلاح های فروخته شده را ندادند و تسلیحات نداشتیم مجبورمان کردند تا قوی شویم. الان سخنان رهبر فرزانه امام خمینی را در می یابیم که جنگ نعمتی بود که اجبارا به ما یاد داد که در این جنگل باید قوی شد.
  • عدی IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    شریکان شما مثل خود شما نه تنها ناامن کننده منطقه که ناامن کننده جهان هستند این شمایید که جنگ وکشتار وتوطئه ناآرامی درجهان می سازید سازتده جنگها شمایید ملتها از خودشان دفاع می کنند !!!
  • من IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    منم با کاغذ یه موشک درست کردم .نمیدونی تا کجا میره
  • كريم IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 0
    اي تروريست! مشكل ما هم وجود آمريكا در دنياست. دنياي بدون آمريكا چه دنياي خوبي خواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس